Juice challenge 4 t/m 8 april

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: RE: Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

Bericht door hannabelgje »

Anne in Duitsland schreef:
De dichtstbijzijnde supermarkt die alle benodigde spullen heeft, is 18 km verderop. Vandaar dat ik het allemaal in één keer wil gaan halen, want als je de dag van tevoren pas hoort wat er de volgende dag op het menu staat, kan ik niet de ontbrekende spullen even gaan halen. Of nou ja, kan wel, maar wil niet. En fruit en groente komt hier altijd wel op. Maar als ik dichter bij een supermarkt woonde, deed ik het net als jij.
Als je een beetje slim inkoopt qua versheid dan kan het wel gewoon hoor.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

Bericht door Borke »

Tja een juicer moet dus echt - dat is me nu wel duidelijk.
Hij adviseert een 'slow juicer' ...
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Borke schreef:Tja een juicer moet dus echt - dat is me nu wel duidelijk.
Hij adviseert een 'slow juicer' ...
Maar met een sapcentrifuge kun je wel gewoon meedoen hoor, als niet meteen zo'n bak geld wilt uitgeven. Een slowjuicer geeft wel mooier sap, omdat er minder schuim bij ontstaat en de boel minder snel verkleurt door de oxidatie als gevolg van het snelle verwerken, maar als je er niet je hobby van wilt maken, van verse sapjes drinken, dan is een centrifuge goed genoeg. Aan de andere kant, als je er wel je hobby van wilt maken... :biggrin2: Tip: koop dan een slowjuicer met een grote vulopening. Anders moet je van tevoren alles in retekleine stukjes gaan snijden, en dat is veel werk. Ik heb de Whole slow juicer van Kuvings. Kost wat, maar dan heppie ook wat.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Heb het jaren gewoon met een gewone philips juicer gedaan. Ging prima. Ik vond alleen de sapjes minder lekker worden na een aantal uurtjes. Dat is met de slowjuicer een stuk minder. Ook kan ik met de slowjuicer 's avonds vantevoren al het sap maken en dan hoeft het 's morgens alleen nog maar door de blender.

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik heb de bestanden verzonden.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Borke schreef:Ik denk dat er sowieso water bij moet, mineraalwater denk ik.

Vraagje: ik lust absoluut geen gember :embarassed:
Waar zou ik dat door kunnen vervangen?
Ooit ben ik begonnen met een halve cm gember. Was niet zo dat ik het absoluut niet luste maar dat was wel sterk ja. Uiteindelijk heb ik het steeds meer opgevoerd. Ook dronk ik een hooikoorts shotje van 3 cm gember met een halve appel, op den duur dronk ik het gewoon zonder meer weg ;D
Je zou dus wel kunnen experimenteren met gember, gewoon met heel weinig, ik vind het in sommige sappen, zoals de lemon ginger en minty sunshine erg erg lekker juist.

Hannah zijn het trouwens weer nieuwe sapjes?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Nee het is het 5 daagse programma.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Zo, ik ben er klaar voor! Heb alles in huis voor vijf dagen juicen en blenderen en en en. Het enige wat ik niet kon vinden was verse munt, maar ik heb nu verse citroenmelisse in de vensterbank staan. Zal een mens vast ook niet dood aan gaan. :D
luka en kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door luka en kira »

Anne in Duitsland schreef:Zo, ik ben er klaar voor! Heb alles in huis voor vijf dagen juicen en blenderen en en en. Het enige wat ik niet kon vinden was verse munt, maar ik heb nu verse citroenmelisse in de vensterbank staan. Zal een mens vast ook niet dood aan gaan. :D
Leuk om te lezen dat jij je al goed hebt voorbereid. Heb het meeste ook in huis gehaald en heb me verdiept in de recepten.
Die citroenmelisse lijkt me trouwens een prima vervanger voor de munt.

Heb nog wel een paar vragen...
1. Klopt het dat de recepten per portie vermeld staan? Maak je dan van zowel 1 als 2 de dubbele hoeveelheid voor 1 dag?

2. welk nut heeft het om aan elke juice ijsklontjes toe te voegen? Kun je die ook weglaten?
Het lijkt me met ijsklontjes zo'n extra koude plons in je maag worden... :-\

3. Hoe doen jullie dat? Toch niet 4x per dag juicen en blenden en de hele rataplan ook weer schoonmaken?
Kun je 's morgens meteen alles juicen voor de hele dag?

Groetjes,
Ineke
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

luka en kira schreef:Leuk om te lezen dat jij je al goed hebt voorbereid. Heb het meeste ook in huis gehaald en heb me verdiept in de recepten.
Die citroenmelisse lijkt me trouwens een prima vervanger voor de munt.

Heb nog wel een paar vragen...
1. Klopt het dat de recepten per portie vermeld staan? Maak je dan van zowel 1 als 2 de dubbele hoeveelheid voor 1 dag?

2. welk nut heeft het om aan elke juice ijsklontjes toe te voegen? Kun je die ook weglaten?
Het lijkt me met ijsklontjes zo'n extra koude plons in je maag worden... :-\

3. Hoe doen jullie dat? Toch niet 4x per dag juicen en blenden en de hele rataplan ook weer schoonmaken?
Kun je 's morgens meteen alles juicen voor de hele dag?

Groetjes,
Ineke
IJsklontjes? Moeten er ijsklontjes bij? Moet ik nog maken dan. Ik heb alleen de boodschappenlijst gedownload, voor de rest weet ik nog niet hoe het werkt. Maar volgens mij maak je voor een hele dag sap, anders is het niet te doen, met het schoonmaakwerk.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Met de gewone juicer maak ik 's morgens alle sapjes behalve de laatste. Ik neem ze dan gekoeld mee naar het werk.
Met de slowjuicer maak ik het sap de avond vantevoren en doe ik het 's morgens door de blender indien nodig.
De ijsblokjes doe ik niet. Ik vind dat niet lekker. Het is bedoeld om het sap in de blender af te koelen. Ter behoud van de kwaliteit van het sap.

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Weer bestanden gestuurd. Als het goed is heeft iedereen die gevraagd had nu het bestand gemaild gekregen.
Gisteren voor de eerste drie dagen de boodschappen gedaan.
Tipje bij de appie hebben ze vanaf maandag het diepvriesfruit in de aanbieding waaronder ook ananas. (De verse is extreem duur op het moment dus ik ga nu deze keer voir diepvries)
De appie heeft ook avovado in de diepvries. Mocht het dus niet lukken om rijpe avocado te vinden dan is dat ook een goede optie.
Laatste tip. Bij de aldi in nl hebben ze vanaf vandaag een blender to go voor 24,50.
Ik ben vandaag heel de dag weg, maar vanavond ben ik er weer. Als je nog vragen hebt dan stel ze gerust.

luka en kira
5-sterren
5-sterren

Bedankt voor de antwoorden!

Geen ijsklontjes dus! Slimme tips die ananas uit de diepvries.
Goed idee om de sappen alvast de avond ervoor te maken... dat scheelt 's morgens tijd en gedoe!
Ik ben ook heel benieuwd naar die ginger shotjes... en geen koffie is behoorlijk wennen (lees: afkicken).
Maar daarvoor is het dan ook een challenge! :D

Nog een vraag: kun je -als je behoefte hebt aan de honger sos- de avocado vervangen door banaan?
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

luka en kira schreef:Bedankt voor de antwoorden!

Geen ijsklontjes dus! Slimme tips die ananas uit de diepvries.
Goed idee om de sappen alvast de avond ervoor te maken... dat scheelt 's morgens tijd en gedoe!
Ik ben ook heel benieuwd naar die ginger shotjes... en geen koffie is behoorlijk wennen (lees: afkicken).
Maar daarvoor is het dan ook een challenge! :D

Nog een vraag: kun je -als je behoefte hebt aan de honger sos- de avocado vervangen door banaan?

Even ter volledigheid, avond vantevoren maken gaat alleen met een slowjuicer! Met een sapcentrifuge wil je dat niet.
Wat je dan kunt doen is alle ingredienten alvast in een bak klaarleggen voor je sap, dan hoef je smorgens niet na te denken wat erin moet en zoeken, dan gooi je de inhoud van de bak erdoorheen ;)
luka en kira
5-sterren
5-sterren

Kaio schreef:Even ter volledigheid, avond vantevoren maken gaat alleen met een slowjuicer! Met een sapcentrifuge wil je dat niet.
Wat je dan kunt doen is alle ingredienten alvast in een bak klaarleggen voor je sap, dan hoef je smorgens niet na te denken wat erin moet en zoeken, dan gooi je de inhoud van de bak erdoorheen ;)
Dank je wel Kaio!
Dat komt goed uit want er staat hier een slowjuicer ;)
Ga jij ook meedoen aan deze challenge?

Plaats reactie