Ik heb honden-zaadjes gekocht!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ik heb zaadjes gekocht

Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

Lizzy schreef:Jaaaa, mooi is ie he :smitten:

Nee hoor, dat is niet brutaal. Frou Frou gaat als eerste mama worden. Tenminste...., als ze drachtig raakt natuurlijk! Ik fluister elke dag in haar oor "word jij de mama van onze babbies?" en dan kijkt ze me heel wijs aan :smitten:
Ja hij is schitterend!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ohhhh en lieve FrouFrou, ik hoop en duim dat ze je een mooie berg pupjes schenkt :-* :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Inge en Bono schreef:Wat goed! :D Ben je de eerste fokker in Nederland die met een LUAreu gaat fokken?
Ontzettend interessant filmpje, zit HIJ in het nestje pups dat te zien was? Maar wat een starheid bij de rasvereniging, zo'n mooie kan om een mega verbetering aan het ras te doen. En ja, er zullen wat generaties overheen gaan voor er pups geboren worden die er precies uitzien als de dalmatische hond. Maar jeetje; kijk eens even wat een prachtige mama jouw prachtige schoonzoon heeft.... :D
Ik heb eerlijk gezegd geen idee.

Nee, hij zit niet in dit nestje. Fiona (zijn mama) is eerst naar de UK gegaan, heeft daar een nestje gekregen bij Tyrodal Dalmatiers en zij is daarna terug gegaan naar Amerika en heeft een 2de nestje gekregen met Ryder en daar is Guinness een nakomeling van. Fiona is een pracht Dalmaat. Met echt een waaaanzinnig mooi gangwerk. Zij is 15de generatie na de kruising met de Pointer. En we zien het nog wel hoor, het verschil tussen LUA's en HUA's (HUA = High Urine Acid oftewel de "gewone" Dalmaat). In de regel hebben LUA's bijvoorbeeld een wat minder mooie bevlekking, minder scherp afgetekend, minder diep zwart/bruin.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ooooh wauw, wat gaaf!

Ik ga voor je duimen dat alles gaat zoals je hoopt en jullie een berg gezonde pusels krijgen van deze prachtige kerel!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Jantina schreef:Supergaaf! En welke kliniek mag uiteindelijk jouw zaadjes gaan bewaren en weer tot leven wekken?
Ben met een collega fokker bezig voor haar teef vers uit Schotland over te laten komen. Wat een debiele bedragen worden er gerekend zeg... Als je het vergelijkt met dat wat er voor paardensperma wordt gerekend... Ik hoop enorm voor je dat deze investering het meer dan waard gaat zijn!
Cryolab in Eersel.

Ja, eigenlijk moet je dit soort dingen alleen doen als je rijk bent.... En het is van A tot Z dus inderdaad een grote gok. Want je weet dat met ingevroren sperma de kans op dracht kleiner is. En als je teef drachtig raakt, dan is de kans op een groot nest nog veel kleiner. Guinness heeft met dezelfde batch eerder 7 pups gekregen. Maar ja, de kunst is ook het ontdooien en het inbrengen. Dus laten we hopen dat Maarten daar heeeeeeeeeeeul goed in is :biggrin2: (ik ben met 1 LUA teefje en 1 LUA reutje zonder fokfoutjes al over the moon - heb ik de investering er natuurlijk niet uit, maar ben ik wel over the moon).
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Wat leuk!! En wat een goed filmpje, prachtig als je dit zo neer kunt zetten, hopelijk komen er een hoop gezonde pupjes van. En die bevlekking, die is erg mooi bij FrouFrou, dus dat komt vast goed :smitten:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lizzy schreef:Nee, niet de meeste Dalmaten helaas maar alle Dalmaten maken uraatgruis aan. Behalve dus LUA Dalmaten (de nakomelingen van de Pointer). En ja, die van mij dus ook.
Nou stoer hoor, dan heb je misschien dalijk nakomelingen welke het dus niet hebben !
Dus eigenlijk zitten er vooral in amerika LUA dalmaten allen enkel van deze ene pointer die er generaties geleden is ingefokt, door goed na te denken en plannen. Fantastisch eigenlijk dat je op die manier een ras kunt redden/ helpen.
mizzsylver
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mizzsylver »

Super Lizzy! Heel spannend allemaal!
Die COI, is die over 10 complete generaties?
Ga je de pupjes testen op LUA?
Wanneer verwacht je haar loops?
Haha wat een vragen, sorry, maar vind dat je super goed bezig bent! :)
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Geweldig en heel spannend!!!
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

O wat leuk en spannent :D

Ik ga hard duimen op weer een nestje spikkels om te kunnen volgen, de vorige keer was dat in het beging ook zo leuk ( nu gaat het gewoon de helen tijd leuk zijn ;) )

Wat een mooie vent is het zeg :smitten:
Ben je van plan om er eentje aan te houden?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaio schreef:Nou stoer hoor, dan heb je misschien dalijk nakomelingen welke het dus niet hebben !
Dus eigenlijk zitten er vooral in amerika LUA dalmaten allen enkel van deze ene pointer die er generaties geleden is ingefokt, door goed na te denken en plannen. Fantastisch eigenlijk dat je op die manier een ras kunt redden/ helpen.
Ja, dat is dus waar ik zo hard op hoop, op een LUA teefje en een LUA reutje. Voor de volgende generatie.

Er wonen inmiddels een aantal LUA reuen in Europa. Ze stammen bijna allemaal inmiddels af van Europese honden (de helft LUA/Amerikaans en de andere helft Europees). Guinness is dus helemaal Amerikaans (en vandaar ook dit lage COI).
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik neem aan dat je het al in het nest kunt testen? Dna-testje? Dat zou zo waardevol zijn voor de fok, een lua reutje en teefje
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Jeetje wat spannend allemaal en wat gaaf als het helemaal lukt (maar als je ziet hoe bijzonder mijn nichtje Maud is, dan kan er een hoop tegenwoordig).
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door DJ_Doerak_Tucker »

Wat super spannend allemaal!!! Ik hoop zo dat het allemaal gaat lukken en gun je zo een onbezorgde kraamperiode toe!!!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ooh, spannend!
Succes! Ook voor Froufrou! :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

jasmijn schreef:O wat leuk en spannent :D

Ik ga hard duimen op weer een nestje spikkels om te kunnen volgen, de vorige keer was dat in het beging ook zo leuk ( nu gaat het gewoon de helen tijd leuk zijn ;) )

Wat een mooie vent is het zeg :smitten:
Ben je van plan om er eentje aan te houden?
Jaaaa, mooi is ie he... Ik zit de hele dag bij zijn foto's te zwijmelen :smitten:

Het hangt er helemaal vanaf.... Liefst willen wij geen vijf honden in huis. Dus als er 2 goede LUA teefjes tussen zitten, gaan ze beide geplaatst worden in mede-eigendom en houden we niks zelf (zeker als we nog wat sperma overhouden - we krijgen 4 vials gestuurd). Als er 1 goed LUA teefje tussen zit: dan blijft ze.

Plaats reactie