Juice challenge 4 t/m 8 april
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Juice challenge 4 t/m 8 april
Helaas loop ik achter in verband met allerlei familie perikelen. Maar probeer toch deze week de draad op te pakken. Dan maar met vertraging 
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: RE: Re: Juice challenge 4 t/m 8 april
De gingershot maak je met een juicer. Gaat niet met een blender.Charlie Angel schreef:Hebben jullie misschien een receptje van die gingershot en kan die ook alleen met een blender gemaakt worden?
Je neemt een halve appel en een stuk gember van 3/4 dobbelsteen ongeveer qua formaat. Dat juice je samen. Dan doe je dat in een shotglaasje en drink je dat op als een shotje. Word je wakker van. [emoji16]
Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Kan me voorstellen dat de dubbele portie vandaag een opluchting is! Ik heb nu al honger met de juiste porties, hihiAnne in Duitsland schreef:Grappig hoe smaken verschillen: ik vond het tweede sapje lekkerder. Al was het eerste ook goed te doen.
Wel een fijn vooruitzicht dat ik vanavond nog een partij mag juicen.Ik heb dat echt nergens gelezen, dat je van elk recept twee porties moet maken. #omaannewordtoud
hannabelgje schreef:De gingershot maak je met een juicer. Gaat niet met een blender.
Je neemt een halve appel en een stuk gember van 3/4 dobbelsteen ongeveer qua formaat. Dat juice je samen. Dan doe je dat in een shotglaasje en drink je dat op als een shotje. Word je wakker van. [emoji16]
3/4 dobbelsteen maar? Toen ik eenmaal gewend was deed ik een aantal dobbelstenen erin, voor het wauw, wakker
Ja die berry banana is heerlijk ook een welcome afwisseling, zo midden in de week, kunt hem wat hartigger noemen.
- Charlie Angel
- Moderator
Re: RE: Re: RE: Re: Juice challenge 4 t/m 8 april
Bedankt! Wat jammer dat je daar echt een Juice voor nodig hebt. Klinkt wel goed.hannabelgje schreef: De gingershot maak je met een juicer. Gaat niet met een blender.
Wauw wat zijn jullie goed bezig en stiekem ben ik een beetje jaloers.
Maar ik durf dit toch niet aan zo met mjn darmen.
Hanna die sap in combinatie met soep en salade lijkt het me echter geweldig.
Heb je enig idee wanneer dat komt en ga jij die ook meedoen?
Of heb je die al eens gedaan?
Dan wil ik er zelfs wel een slow juicer voor kopen.
Dan koop ik die die Anne heeft, die lijkt mij super!
Nog een vraag: jij maakt die sapjes tevoren klaar en bewaart ze in die glazen AH flesjes?
Kan het ook in kunststof bewaard worden of in rvs?
Anne als je tijd hebt, wil je dan een keer een foto van jouw juicer maken als je hem na gebruik uit elkaar hebt gehaald, maar zonder dat hij is schoongemaakt. Dus met alle smurrie er nog aan?
Ik zou zo graag een idee hebben hoeveel werk het reinigen is en hoeveel delen het zijn en hoe dat er uit ziet.
Nog een vraag: jij maakt die sapjes tevoren klaar en bewaart ze in die glazen AH flesjes?
Anne als je tijd hebt, wil je dan een keer een foto van jouw juicer maken als je hem na gebruik uit elkaar hebt gehaald, maar zonder dat hij is schoongemaakt. Dus met alle smurrie er nog aan?
Ik zou zo graag een idee hebben hoeveel werk het reinigen is en hoeveel delen het zijn en hoe dat er uit ziet.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ja hoor, ik zal morgen even kijken of het lukt. Heb wel trekschuiteninternet, maar ik hoop dat het uploaden van foto's toch vlot gaat.Borke schreef:Wauw wat zijn jullie goed bezig en stiekem ben ik een beetje jaloers.
Wat het bewaren betreft: kunststof kan denk ik wel (BPA-vrij), maar hou er dan rekening mee dat het plastic sterk kan verkleuren door dingen als rode biet en wortel. Rvs zou ik niet doen, omdat er altijd wel iets zuurs (citroen, limoen) doorheen zit en volgens mij heeft rvs daar een reactie mee.
Wat je darmen betreft: ik had met name na de ginger shots verwacht dat het enkeltje badkamer zou worden, maar ik heb echt helemaal nergens last van. Terwijl ik toch ook vrij gevoelig reageer op dingen de laatste tijd. Zo had ik een paar dagen voor de start van de challenge zuurkool gegegeten (3 x, waarvan 2 x als stamppot) - nou, die had ik ook meteen in het toilet kunnen kiepen. En dat had ik regelmatig, met meer levensmiddelen die ik vroegah probleemloos kon eten. Maar tot op heden veroorzaken de sapjes bij mij totaal geen darmklachten, integendeel. Alles rustig daarbinnen.
Sap + soep wil ik ook wel eens doen. Lijkt me fijn, dat er ook iets warms bij zit.
Mijn sapperd is echt fijn, omdat je dus niet alles in kleine stukjes hoeft te snijden. Ik had vroegah een Bionika waarbij dat wel moest, en dat leidde er echt toe dat ik weinig juicete, vanwege alle voorbereidingen. Nu is een kwestie van alle groente en fruit even afspoelen, grote dingen in tweeën of vieren snijden, lange dingen (wortels) een of twee keer snijden en dan gaan met die, eh, met alles behalve de banaan dus.
Alvast bedankt Anne!
Goed te horen hoe goed jouw gvoelige darmen er op reageren. Misschien valt het voor mij dan toch mee, maar met soep en sap starten likt me veiliger.
Gooi jij wel hele appels in jouw machine, of deel je die ook eerst?
Goed te horen hoe goed jouw gvoelige darmen er op reageren. Misschien valt het voor mij dan toch mee, maar met soep en sap starten likt me veiliger.
Gooi jij wel hele appels in jouw machine, of deel je die ook eerst?
Wat darmen betreft......
Heb PDS, en sappen was alles behalve vervelend ervoor, sterker nog het heeft heel erg veel goeds gedaan.
Ook tijdens het sappen ging het juist erg goed.
Heb PDS, en sappen was alles behalve vervelend ervoor, sterker nog het heeft heel erg veel goeds gedaan.
Dat klinkt dan weer hoopvol voor de combi sappen en gevoelige darmen!Kaio schreef:Wat darmen betreft......
Met een tijd lang dagelijks 1 of 2 smoothies krijg ik wel klachten, maar ja, dat gaat met mijn blender en ook al maakt die het heel fijn, toch niet fijn genoeg blijkbaar.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik denk dat dat komt doordat de vezels er nog steeds wel in zitten, ook al zijn ze heel fijngemalen. Je darmen moeten ze dus nog wel verwerken. Of zo? #klokklepelBorke schreef:Dat klinkt dan weer hoopvol voor de combi sappen en gevoelige darmen!
Met een tijd lang dagelijks 1 of 2 smoothies krijg ik wel klachten, maar ja, dat gaat met mijn blender en ook al maakt die het heel fijn, toch niet fijn genoeg blijkbaar.
-
frodo quin
- 5-sterren

Is het dan een deel van het drankje met de blender en een deel met de juicer of gooi je de pulp er weer bij?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Welk drankje?frodo quin schreef:Is het dan een deel van het drankje met de blender en een deel met de juicer of gooi je de pulp er weer bij?
Het is inderdaad zo dat de vezels op de darmen werken. Doordat je sapt heb je veel minder vezels en kunnen je darmen een beetje achterover leunen tijdens zo'n sapweek.
Ik zal straks eens kijken of ik het sap/soep programma ook vertaald heb. Ik dacht nl van wel.
Wie zou er eventueel hierna het sap/soep programma willen volgen? Ik voel er zelf ook wel iets voor nl en het is fijn om elkaar te kunnen steunen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hier weer de sapjes van vandaag.
Enjoy!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Borke schreef:Dat klinkt dan weer hoopvol voor de combi sappen en gevoelige darmen!
Jep dat dus!Anne in Duitsland schreef:
Ik denk dat dat komt doordat de vezels er nog steeds wel in zitten, ook al zijn ze heel fijngemalen. Je darmen moeten ze dus nog wel verwerken. Of zo? #klokklepel
'Ze' roepen wel altijd vezels vezels en nog eens vezels met darmklachten zoals PDS, maar dat klopt niet ( de laatste info over PDS die ik had gelezen gaf dat ook aan dat vezels avarechts kunnen werken in veel gevallen )
Dus zo sappen met weinig vezels vinden de darmen juist erg prettig. Pauze!
@ Hanna, soepen en sappen lijkt me ook wel wat voor als ik alleen ben