Juice challenge 4 t/m 8 april

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik zit er hard over te denken om na deze vijf dagen verder te gaan met het sap/soep programma. Soup & juice het dat. Ook daar is uiteraard een app van. Ik zal vanavond eens kijken wat het ook weer inhoud en kijken of ik er een programma van kan maken. Ik heb er nog geen vertaling van zag ik. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik daar nu tijd voor ga hebben om dat te maken.
Wie wil er eventueel meedoen met de soup & juice?
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

Ja ik wil wel meedoen met de soep & juice.
Ik weet alleen niet dat ik dan meteen volgende week begin, heb dan een paar 'eetafspraken' staan.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik doe graag mee aan de soepensap, maar heb dus geen mogelijkheden voor apps of video's of zo. Een vertaling heb ik niet nodig, maar heb je de Engelse tekst misschien in een bestandje? Er komen deze week twee boeken van JV binnen, maar natuurlijk niets met soepjes erin...

Ga zo meteen mijn sapjes voor vandaag maken. Nu in de juiste hoeveelheden! :D

Succes weer allemaal vandaag!

@Borke: klinkt alsof je je blender beter kunt inruilen voor een goede slowjuicer?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Borke schreef:Wauw wat zijn jullie goed bezig en stiekem ben ik een beetje jaloers.
Maar ik durf dit toch niet aan zo met mjn darmen.

Hanna die sap in combinatie met soep en salade lijkt het me echter geweldig.
Heb je enig idee wanneer dat komt en ga jij die ook meedoen?
Of heb je die al eens gedaan?
Dan wil ik er zelfs wel een slow juicer voor kopen.
Dan koop ik die die Anne heeft, die lijkt mij super!

Nog een vraag: jij maakt die sapjes tevoren klaar en bewaart ze in die glazen AH flesjes?
Kan het ook in kunststof bewaard worden of in rvs?

Anne als je tijd hebt, wil je dan een keer een foto van jouw juicer maken als je hem na gebruik uit elkaar hebt gehaald, maar zonder dat hij is schoongemaakt. Dus met alle smurrie er nog aan?
Ik zou zo graag een idee hebben hoeveel werk het reinigen is en hoeveel delen het zijn en hoe dat er uit ziet.
Ik heb de sap en soep wel ooit eerder gedaan, maar niet volgehouden dacht ik. Is alweer een hele poos geleden in elk geval. Die wordt door Jason verder niet begeleid helaas. Hij zal waarschijnlijk op de laatste dag wel suggesties gaan doen over hoe nu verder. Je kunt nl niet van 5 dgn juicen ineens stamppot gaan eten ofzo, dan word je echt doodziek.
Ik zit op het moment redelijk goed in the flow en wil zaterdag nog niet stoppen denk ik.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

hannabelgje schreef:Ik heb de sap en soep wel ooit eerder gedaan, maar niet volgehouden dacht ik. Is alweer een hele poos geleden in elk geval. Die wordt door Jason verder niet begeleid helaas. Hij zal waarschijnlijk op de laatste dag wel suggesties gaan doen over hoe nu verder. Je kunt nl niet van 5 dgn juicen ineens stamppot gaan eten ofzo, dan word je echt doodziek.
Ik zit op het moment redelijk goed in the flow en wil zaterdag nog niet stoppen denk ik.
Ach, ik doe het ook zonder Jasons begeleiding en 'alleen' met die van jullie, en dat lukt ook prima! :biggrin2:

Het groene sapje van vandaag is goddelijk. Ik merk dat ik verslaafd raak aan limoenen. Ik heb ze wel met schil meegejuicet vandaag, schillen was me te veel werk, en de etherische olie in de schil maakt het heerlijk limoenig. Mjam!

De gembershot ging er ook weer in als koek vandaag. :D

Het rode sapje vind ik iets te dikkig, daar doe ik steeds wat extra water bij. De smaak is wel goed.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik maak die paarse met amandelmelk ipv yochurt, is ook erg lekker!

@hanna, kan het engels ook lezen dus voor mij hoeft het niet vertaald ;)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Kaio schreef:Ik maak die paarse met amandelmelk ipv yochurt, is ook erg lekker!

Oow, dat lijkt me eigenlijk nog lekkerder! Ik ben niet dol op zuivel, en amandelmelk zou deze wat dunner en zoeter hebben gemaakt. Ga ik volgende keer ook doen!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

Kaio schreef:Ik maak die paarse met amandelmelk ipv yochurt, is ook erg lekker!

Ik heb er dus verder geen bestanden van, alleen de app. Moet dan dus uitgetypt worden.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
luka en kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door luka en kira »

Vandaag een topdag!!! Ik merk sinds vandaag dat ik echt meer energie heb. :D
Het is mijn eerste 'juice kuur' die ik doe en ik ervaar het tot nu toe als positief en goed te doen.
Beide sapjes van vandaag vind ik echt heerlijk. Ik verheug me op het diner straks :)

@ Hanna: ik zit er ook serieus over te denken om na vrijdag door te gaan maar dan het liefst sapjes in combinatie met soep en salade ofzo.
Leuk om dit gezamenlijk te doen!
Dasha
2-sterren
2-sterren

Bericht door Dasha »

De sapjes van vandaag zijn heerlijk :D Dat worden blijvertjes, net als de ginger shot. Mijn vriend doet niet mee, maar vindt de sapjes wel heerlijk. En hij was nog zo sceptisch over de slowjuicer :biggrin2:

Ik moet wel zeggen dat ik me slap en duizelig voel :-\ Maar ja, ik heb bloedarmoede en hypothyreoïdie, dan is energie sowieso ver te zoeken ::) Ik hoopte juist dat ik meer energie zou krijgen, maar misschien komt dat nog.

Ik heb ook zin in het avondeten, jummie!!
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

Beide sapjes van vandaag waren echt heerlijk!

Ik vind het goed te doen. Alleen het veelvuldig toiletgebruik is lastig. Ben er vannacht 3x uigeweest ;)
Lizetta
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lizetta »

Ik heb sap en soep gedaan, geen probleem gehad om daarna weer normaal te eten. ook omdat je de laatste 2 dagen salades eet en sappen hebt met muesli erbij. ik vond het makkelijk om vol te houden...
Kaio
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

Bericht door Kaio »

hannabelgje schreef:Ik heb er dus verder geen bestanden van, alleen de app. Moet dan dus uitgetypt worden.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Ojee en er zal vast geen makkelijke ëxport"functie oid bijzitten nee
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Dasha schreef:De sapjes van vandaag zijn heerlijk :D Dat worden blijvertjes, net als de ginger shot. Mijn vriend doet niet mee, maar vindt de sapjes wel heerlijk. En hij was nog zo sceptisch over de slowjuicer :biggrin2:

Ik moet wel zeggen dat ik me slap en duizelig voel :-\ Maar ja, ik heb bloedarmoede en hypothyreoïdie, dan is energie sowieso ver te zoeken ::) Ik hoopte juist dat ik meer energie zou krijgen, maar misschien komt dat nog.

Ik heb ook zin in het avondeten, jummie!!

Dit is jouw tweede dag, toch? Gisteren voelde ik me ook slapjes, ik heb er toen een Zweeds roggenbroodje met kaas bij genomen want ik moet flink opschieten met mijn werk en ik kon me totaal niet concentreren van de slapheid. Maar vandaag gaat het stukken beter! Ik heb voor het eerst sinds tijden geen behoefte gehad aan een middagdutje, en dat wil wat zeggen. Heb wel ook vandaag weer een roggenbroodje met kaas gehad, maar dat is omdat ik iets hartigs tussendoor nodig heb. Dat is wat mij betreft het enige nadeel, dat sapjes vooral zoet zijn. Maar dat heeft weer als voordeel dat ik niet taal naar koekjes of andere zoetigheden, want daar voorzien die sapjes juist zo goed in.
Ik denk dat ik dit ga blijven doen: 's ochtend een flinke plemp sap maken en die in de loop van de dag drinken, naast een boterham 's middags en avondeten 's avonds. En die gembershot, die blijft! :biggrin2:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Dat sap en soep duurt ook 5 dagen?
Ik wil dat misschen wel doen...maar ik moet dan eerst een juicer hebben.
Ik wacht eerst even of Anne nog die foto's kan plaatsen, zodat ik meer beeld heb van die dure juicer. Als ik er een koop, dan wil ik namelijk wel een goede hebben.

Als Hanna het programma vertaald zou hebben, dan lijkt mij dat heel fijn.
Die videootjes etc boeie mij niet zo.

Zaterdag starten, dat lukt mij alleen niet.
Zoiets doe ik liever doordeweeks.

Plaats reactie