Chendo , foto pagina 47

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Chendo, Pancreatitis

frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Goed om te horen dat het weer een stuk beter gaat.
san :)
4-sterren
4-sterren

Bericht door san :) »

Komaan chendo. Nu opknappen

Sent from my iPhone using Tapatalk
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Vandaag heb weer bloed laten prikken bij Chendo.ik laat nog een keer specifiek op EPI en pancreatitis testen.
En ook weer alle leverwaarden.
Hopelijk morgen een uitslag.
De enzymen werken goed. Ontlasting is goed. Hij heeft alleen nog steeds ontzettende honger.
sella

Bericht door sella »

Dat is een beetje prednison en een beetje pancreas problemen gerelateerd. Ik heb toen in overleg veel gedroogde long toegevoegd. Weinig calorische waarde, volumineus, mager en zeer geliefd bij mijn epi hond Diego zaliger.

Buffel heeft epi achtige trekjes en die geef ik nu dus ook volume met gedroogde long. Scheelt heel veel stress(honger en niet meer eten krijgen en blijven zoeken) en stress is nu eenmaal ook een grote factor bij pancreas problemen.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Prednison ben ik weer af aan het bouwen. Hij krijgt nu nog een kwart per dag. Ook de ursochol zit hij op een kwart per dag en tot nu toe gaat dit goed.
Gedroogde long krijgt hij ook tussendoor. Ik zal daar ook eens iets van door zijn eten gaan doen.
chandho
2-sterren
2-sterren

Bericht door chandho »

Jammer dat het weer minder gaat.
Ik had je al over mijn zus haar hond gehad die accute pancreatitis gekregen heeft vorig jaar, ik heb haar toen omgeschakeld naar Barf. Sindsdien is het hondje enorm veranderd, ze is mooi op gewicht, veel fitter, heeft geen pelletjes meer in haar vacht en ziet er al bij al jaren jonger uit.
Zij voert haar nu verder pancreas van carnibest op aanraden van voedingsdeskundige en het gaat heel goed met Pepsi. De bedoeling is om dit 6 maand na elkaar te voeren, zij komt deze maand weer bij ons logeren.
Dus ik zal kunnen vergelijken.

veel sterkte en succes bij de verdere behandeling
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Chendo heeft vanaf pup van 8 weken barf gehad, en kreeg toch pancreatitis. :cool:
chandho
2-sterren
2-sterren

Bericht door chandho »

Ik bedoel dat ze uitsluitend pancreas krijgt. De pancreatitis was bij haar bijna 100 % zeker veroorzaakt door epilepsie medicatie.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Chendo verdraagt gewoon geen rauw meer. Is dus geen optie.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Re: Chendo, ff een update

Bericht door tt-tjes »

Na een aantal maanden sukkelen met Chendo zijn we eind mei nog een keer geweest voor een echo, bij veterinair radioloog Barbara Vandevelde in België. Hier kwam uit dat Chendo's lever klein is, onregelmatig van structuur en dat zijn galblaas erg groot was met veel sediment er in. Zij gaf aan dat ik een goede internist moest zoeken want dat dit niet zomaar over ging.
Vanwege vakanties e.d. zijn we vorige week maandag bij Lisette Overduin geweest en zij denkt dat Chendo toch hepatitis heeft met secundair daaraan pancreasproblemen en mogelijke cholangitis.
Lisette zei dat wij verkeerd voorgelicht waren mbt het dikke naald biopt (het begin van het einde zoals toen tegen ons gezegd werd) en dat de behandeling met de lage dosering prednison helemaal geen zoden aan de dijk zette en dat Chendo daarom steeds ziek werd als ik de prednison af moest bouwen.
Een hepatitis krijg je alleen weg met een hoge dosering en dat 6 weken lang. Daarna een dikke naald biopt om te kijken of de ontsteking weg is.
Hij krijgt nu dus 6 weken lang 10 mg prednison per dag, daarna terug naar Lisette om te overleggen mbt het biopt. Misschien dat ook gelijk zijn galblaas dan meegepakt wordt om op kweek te zetten.
Verder moet ik regelmatig een foto van zijn ontlasting sturen en als ik vragen heb of er is iets kan ik haar mailen of bellen.
Op dit moment eet hij leverdieet brokken. Iets anders verdraagt hij gewoon niet. Geen rauw, geen gekookt en geen blik. Als hij dat eet (want hij wil het wel) dan is hij binnen een paar dagen zo ziek dat hij stopt met eten en dat is niet de bedoeling.
Hopelijk krijg ik mijn ventje eindelijk helemaal op de rit zonder medicijnen.
hamada
5-sterren
5-sterren

Re: Chendo, Pancreatitis, Update

Bericht door hamada »

Hier wordt geduimd voor een succesvol traject. Fijn dat er wat vooruitzichten zijn.
:duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Wij duimen ook heel hard dat het met Chendo nu de goede kant op mag gaan!

En inderdaad, Lisette Overduin is een fijne dierenarts ;)
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Wat zou het fijn zijn wanneer dit inderdaad de oorzaak en juiste behandeling blijkt te zijn en dit het einde is van het gekwakkel waar jullie al zo'n lange tijd in zitten met ups en downs *duimduim*
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Hier ook duimen voor het juiste lootje!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Hier draaien de duimpjes ook mee.