Juice challenge 4 t/m 8 april
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april
Ik spoel mijn versapers ook vaak schoon inderdaad met schoon water
Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Haal je hem dan wel uit elkaar daarna om helemaal grondig te reinigen?hannabelgje schreef:Ik spoel mijn versapers ook vaak schoon inderdaad met schoon water
Of doe je dat niet iedere dag?
ik vind de kuvings mooier, die van Jason hebben allemaal een retro look. Past bij ons niet bij de rest dan. Maar zo lang mijn centrifuge het nog doet dan komt er sowieso geen andere (iets met geld te maken
)
Maar qua constructie zien ze er hetzelfde uit. Misschien dat Anne mega grote appels heeft ?
Dat water doorspoelen is best wel slim
Maar qua constructie zien ze er hetzelfde uit. Misschien dat Anne mega grote appels heeft ?
Dat water doorspoelen is best wel slim
-
frodo quin
- 5-sterren

Ik wil hem ook graag.hannabelgje schreef:Ik heb de boodschappenlijst van de soup & juice doorgestuurd. Het is dus voor 7 dagen nu, geen 5.
Heeft iedereen die em wil de boodschappenlijst ontvangen?
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik heb de boodschappenlijst nog niet ontvangen Hanna, maar wil hem wel graag hebben!
Volgens mij heb ik gewone appels, hoor!
Er zit gewoon een uitsteeksel in waar te grote stukken achter blijven steken. Misschien hebben ze dat voor de video verwijderd, al zou dat een beetje misleiding zijn.
Zie p. 14 t/m 17 van de handleiding: https://www.docdroid.net/ri8p/kuvings-b ... l.pdf.html
Volgens mij heb ik gewone appels, hoor!
Zie p. 14 t/m 17 van de handleiding: https://www.docdroid.net/ri8p/kuvings-b ... l.pdf.html
hannabelgje schreef:Ik heb de boodschappenlijst van de soup & juice doorgestuurd. Het is dus voor 7 dagen nu, geen 5.
Heeft iedereen die em wil de boodschappenlijst ontvangen?
Hier in goede orde ontvangen. Dank daarvoor.
Na de opstartproblemen met de inkopen, begaf op woensdag mijn blender het
Dus ik ga morgen met frisse moed beginnen nu ik én de boodschappen én een nieuwe blender (Aldi met 2 drinkbekers
Welke maat flessen raden jullie aan?
Ik wil wat van die Sigg flessen kopen, maar wat is handig?
Ik wil een portie per fles doen, dat deelt het handigste.
Halve liters lijkt mij
Hanna, gebruik jij ook kunststof flessen?
Of lijkt dat maar zo op die foto's.
Ik wil wat van die Sigg flessen kopen, maar wat is handig?
Ik wil een portie per fles doen, dat deelt het handigste.
Halve liters lijkt mij
Hanna, gebruik jij ook kunststof flessen?
Of lijkt dat maar zo op die foto's.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: RE: Re: Juice challenge 4 t/m 8 april
Heb ik jouw emailadres?frodo quin schreef:
Ik wil hem ook graag.
Anne ik heb de boodschappenlijst wel naar je gestuurd. Raar dat he em niet gehad hebt. Ik zal em straks nog een keer sturen.
Ik spoel de versapers met water als ik daarna nog meer wil sappen, maar bijvoorbeeld bietjes heb gesapt. Dan wordt het volgende sapje ook rood en dat is niet altijd handig. Daarna maak ik em gewoon schoon.
De slowjuicer van jason heeft een mes zitten bij de vulopening, heeft de kuvings dat ook? Zou misschien de verklaring zijn waarom bij de ene wel hele appels in kunnen en bij de andere niet.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Re: RE: Re: Juice challenge 4 t/m 8 april
Ooo, dat zou natuurlijk ook kunnen, dat dat uitsteeksel daarvoor is. Hij is aan de bovenkant wat smaller dan aan de onderkant, dus als je een appel of peer hard genoeg doordrukt met de stamper, zal die inderdaad wel splijten. Toch staat in de gebruiksaanwijzing dat appels etc. gehalveerd of in vieren moeten worden ingevoerd. Maar theoretisch kun je er dus een hele appel in proppen.hannabelgje schreef:Heb ik jouw emailadres?
Anne ik heb de boodschappenlijst wel naar je gestuurd. Raar dat he em niet gehad hebt. Ik zal em straks nog een keer sturen.
Ik spoel de versapers met water als ik daarna nog meer wil sappen, maar bijvoorbeeld bietjes heb gesapt. Dan wordt het volgende sapje ook rood en dat is niet altijd handig. Daarna maak ik em gewoon schoon.
De slowjuicer van jason heeft een mes zitten bij de vulopening, heeft de kuvings dat ook? Zou misschien de verklaring zijn waarom bij de ene wel hele appels in kunnen en bij de andere niet.
Heb net nog even gekeken, maar je boodschappenlijst is nog niet gearriveerd.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Omdat ik geen tijd meer heb om te typen zet ik de recepten voor morgen even hier neer..
Ontbijt bloodbuilder:
2 appels
Halve rode biet
2 kleine wortels
Kwart citroen met schil (ongewaxt)
Kwart avocado
Later in de ochtend: sweet n savoury
2 appels
Kwart ananas
Handje waterkers
Handje spinazie
Kwart limoen ongewaxt met schil
Lunch spirulina smoothie
2 appels
Kwart komkommer
1 steel bleekselderij
Hand spinazie
Kwart avocado
Tl spirulina
In de middag: body balancer
Kwart ananas
Steel bleekselderij
Kwart komkommer
Hand spinazie
Diner souper green stuff
1 prei
Steel bleekselderij
1 medium courgette
6 broccoli roosje
50 gram spinazie
El olijfolie
Groentenbouillonblokje
550 ml water
1/2 tl zwarte peper
1/2 tl zout
Groenten in stukken doen, in pan olijfolie doen en verwarmen. groenten erin en op mrfium vuur een kwartier laten stoven. Bouillon maken van water en blokje
Bouillon, peper en zout toevoegen aan groenten.
Nog vijf minuten zachtjes laten koken.
soep blenden en opeten.
Ontbijt bloodbuilder:
2 appels
Halve rode biet
2 kleine wortels
Kwart citroen met schil (ongewaxt)
Kwart avocado
Later in de ochtend: sweet n savoury
2 appels
Kwart ananas
Handje waterkers
Handje spinazie
Kwart limoen ongewaxt met schil
Lunch spirulina smoothie
2 appels
Kwart komkommer
1 steel bleekselderij
Hand spinazie
Kwart avocado
Tl spirulina
In de middag: body balancer
Kwart ananas
Steel bleekselderij
Kwart komkommer
Hand spinazie
Diner souper green stuff
1 prei
Steel bleekselderij
1 medium courgette
6 broccoli roosje
50 gram spinazie
El olijfolie
Groentenbouillonblokje
550 ml water
1/2 tl zwarte peper
1/2 tl zout
Groenten in stukken doen, in pan olijfolie doen en verwarmen. groenten erin en op mrfium vuur een kwartier laten stoven. Bouillon maken van water en blokje
Bouillon, peper en zout toevoegen aan groenten.
Nog vijf minuten zachtjes laten koken.
soep blenden en opeten.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Heb bestand ontvangen, dank je! En dank voor de recepten voor morgen. Ik denk dat ik zondag begin, want voordat ik morgen alle boodschappen heb gehaald, is het al ver in de middag. Maar met de soep kan ik alvast beginnen morgenavond.
Truste!
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik zie nu dat ik dag 2 heb geplaatst ipv dag 1. Nou ja dat zal niet zo erg zijn neem ik aan. Plaats ik straks dag 1 en dan maken we daar wel dag 2 van.
Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Hanna bedankt voorde dagrecepten!
Sowieso bedankt voor al je werk!
We kunnen het hier op BP wel Hanna's Juice Challenge gaan noemen
Ik ga de Soup 'n Juice nu niet doen, maar als 5 dagen juicen vanaf 18/4 me bevalt, dan wil ik het misschien de week er na gaan doen. (Ik heb mijn juicer nog niet eens...)
Ik heb de boodschappenlijst van Soup 'n Juice gekopieerd en ook de recepten van dag 1 in een apart document. Dat doe ik dan van de andere dagen ook en dan heb ik alles bij elkaar, lekker overzichtelijk voor een volgende keer.
Ik heb de Q&A van Jason Vasle doorgenomen.
http://5a324bfebe929967bf88-dc5414c1c74 ... wnload.pdf
Toch heb ik nog een paar vragen.
Vragen:
1. Klopt het dat je alleen de recepten met avocado of banaan moet blenderen na het juicen? Daar je de banaan en avocado pas in de blender toevoegt?
2. Moet je altijd blenderen? Ik heb een gigntische turbo staafmixer met extra lange rvs staaf en daarmee pureer ik mijn soep altijd, werkt als een tierelier. Is ook heel snel schoongemaakt
Kan je i.p.v. Blenderen niet staafmixen (ook bij de juices)?
Wat is het voordeel van blenderen? Het nadeel is immers wel duidelijk:
- er blijft meer ongebruikt product in de blender zitten
- het is meer schoonmaakwerk
3. Als je hele appels of peren (met pit en al) juicet is dat dan lekker? Moet je de pitten niet verwijderen met bijvoorbeeld een appelboor?
4. Hoe weet je of citroenen gewaxt zijn?
5. Ik wil sigg flesjes kopen, welke maat adviseren jullie?
Sowieso bedankt voor al je werk!
We kunnen het hier op BP wel Hanna's Juice Challenge gaan noemen
Ik ga de Soup 'n Juice nu niet doen, maar als 5 dagen juicen vanaf 18/4 me bevalt, dan wil ik het misschien de week er na gaan doen. (Ik heb mijn juicer nog niet eens...)
Ik heb de boodschappenlijst van Soup 'n Juice gekopieerd en ook de recepten van dag 1 in een apart document. Dat doe ik dan van de andere dagen ook en dan heb ik alles bij elkaar, lekker overzichtelijk voor een volgende keer.
Ik heb de Q&A van Jason Vasle doorgenomen.
http://5a324bfebe929967bf88-dc5414c1c74 ... wnload.pdf
Toch heb ik nog een paar vragen.
Vragen:
1. Klopt het dat je alleen de recepten met avocado of banaan moet blenderen na het juicen? Daar je de banaan en avocado pas in de blender toevoegt?
2. Moet je altijd blenderen? Ik heb een gigntische turbo staafmixer met extra lange rvs staaf en daarmee pureer ik mijn soep altijd, werkt als een tierelier. Is ook heel snel schoongemaakt
Kan je i.p.v. Blenderen niet staafmixen (ook bij de juices)?
Wat is het voordeel van blenderen? Het nadeel is immers wel duidelijk:
- er blijft meer ongebruikt product in de blender zitten
- het is meer schoonmaakwerk
3. Als je hele appels of peren (met pit en al) juicet is dat dan lekker? Moet je de pitten niet verwijderen met bijvoorbeeld een appelboor?
4. Hoe weet je of citroenen gewaxt zijn?
5. Ik wil sigg flesjes kopen, welke maat adviseren jullie?
-
frodo quin
- 5-sterren

Een blender of staafmixer kan je als hetzelfde beschouwen, ze doen exact hetzelfde. Mixen gaat vaak sneller met een blender, maar dat hangt natuurlijk ook af van de kracht van je toestel.
kan wel een aantal beantwoorden
1. Ja banaan en avocado zijn niet te juicen, (mango bijv ook niet) en die doe je dan in de blender.
2. Uhm, geen idee, maar voor soep zou ik ook met de staafmixer doen, lekker makkelijk. Is dat niet hetzelde princpe, blender en staafmixer?
3. Ik verwijder de pitten niet
4. Bio citroenen kopen, die zijn niet gewaxed, de rest moet je vanuitgaan van wel.
5. Geen idee heb ik niet, weet niet welke maten ze hebben. Ik heb glazen flessen van halve liter daar kom ik vaak mee uit. Daarnaast ook van 0,75 en 1 liter, die heb ik voor dubbele ladingen nodig.
1. Ja banaan en avocado zijn niet te juicen, (mango bijv ook niet) en die doe je dan in de blender.
2. Uhm, geen idee, maar voor soep zou ik ook met de staafmixer doen, lekker makkelijk. Is dat niet hetzelde princpe, blender en staafmixer?
3. Ik verwijder de pitten niet
4. Bio citroenen kopen, die zijn niet gewaxed, de rest moet je vanuitgaan van wel.
5. Geen idee heb ik niet, weet niet welke maten ze hebben. Ik heb glazen flessen van halve liter daar kom ik vaak mee uit. Daarnaast ook van 0,75 en 1 liter, die heb ik voor dubbele ladingen nodig.