Ik heb honden-zaadjes gekocht!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ik heb zaadjes gekocht

Shanti en co
5-sterren
5-sterren

Bericht door Shanti en co »

Spannend hoor, hopelijk gaat alles goed en groeien er mooie pupjes uit. :D
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Lizzy schreef:Ja, het is geweldig! Maar, een outcross is het niet natuurlijk. Als ik de generatie-beperking eruit haal en het systeem het COI laat berekenen over alle generaties, dan kom ik uit op 0,56%. Dan heb ik voor sommige honden een 10 generatie stamboom erin zitten en voor veel andere honden 53 generaties. Maar goed, dat is nog pretty amazing natuurlijk! Wij hebben gelukkig nog dat voordeel, dat we geografisch behoorlijk gescheiden lijnen hebben. Als we dat opgesoupeerd hebben is de rek er echt wel uit. Dan wordt het tijd voor een nieuwe echte outcross :biggrin2: . Als het van de RvB mag en ik leef nog en ben nog goed genoeg: dan fok ik een kruising Duitse Staande korthaar x Dalmaat :biggrin2:
Ik blijf het bijzonder vinden hoor :biggrin2:

Vertel eens, vanwaar jouw wens voor een kruising met specifiek een Duitse Staande `korthaar.
Ik bedoelm ik snap de outcross wens, maar vanwaar specifiek dit ras?
Wat voor vachten/patronen zou je daaruit kunnen verwachten?

Dan nog over de 'Amerikaanse Prins'...het lijkt of hij een tamelik grof vlekkenpatroon heeft. Wat grotere vlekken en wat meer op de kop?
Heeft dat met de lijnen te maken?
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

Heel veel succes met zaaien en dromen van je pupjes!
janninneee
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door janninneee »

Oh lizzy wat leuk! wat een mooie man heb je uitgezocht! Ik hoop op heel veel knappe en natuurlijk ook lua pupjes :)

Verstuurd vanaf mijn C5303 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door janninneee op do 07 apr 2016, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Borke schreef:Ik blijf het bijzonder vinden hoor :biggrin2:

Vertel eens, vanwaar jouw wens voor een kruising met specifiek een Duitse Staande `korthaar.
Ik bedoelm ik snap de outcross wens, maar vanwaar specifiek dit ras?
Wat voor vachten/patronen zou je daaruit kunnen verwachten?

Dan nog over de 'Amerikaanse Prins'...het lijkt of hij een tamelik grof vlekkenpatroon heeft. Wat grotere vlekken en wat meer op de kop?
Heeft dat met de lijnen te maken?
Oh, omdat ik dat leuke honden vind en omdat ik denk dat er makkelijker weer een Dalmaat van valt te fokken dan met een Pointer. Qua bouw. En ik vind het temperament van een Duitse Staande ook leuk.

En ik vind zijn vlekkenpatroon verre van grof.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Oh wat een spannend avontuur zeg! Erg leuk.
Ik ga heel hard duimen dat er een mooi nest van komt!
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Dat is een bijzonder spannende onderneming! Dat het allemaal maar naar wens mag verlopen en dat er een geweldig nestje pupjes van komt!
chooky
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chooky »

Wauw! Wat spannend. Ik hoop dat jullie hele mooie spikkelpupjes krijgen!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Gefeliciteerd met jullie aankoop! En wat een mooie man heb je uitgezocht voor jullie beeldschone dame!
Heel veel succes en ik ga duimen dat alles zo gaat lopen zoals het moet en er op (korte)termijn een spikkelnestje te bewonderen is.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Spannend!!! Ik duim dat er een succesvolle bevruchting plaats gaat vinden *kan niet wachten op de live spikkelpuppycam*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Pffft, wij vinden het ook rete spannend. Je leest zulke wisselende verhalen over het succes (of het ontbreken ervan) van KI.... Toch is Maarten Kappen bepaald niet heel negatief over KI met frozen semen: http://www.cryolab.nl/pdf/WorldWorkingD ... Kappen.pdf. En met dezelfde batch zaadjes heeft Guinness met een andere verloofde 7 pups gekregen. Wie weet hebben we dus gewoon wel een bakje vol over een maandje of.....? De shipping tank is al aangekomen in Ohio dus maandag verwachten ze de zaadjes in Grass Valley. Ze vertelde me gisteren dat ze de zaadjes zo rond 20/22 april bij Dr. Blendiger in Duitsland verwachten. En daar gaat Leo ze ophalen en naar Eersel brengen.

En Frou is nog steeds niet loops......

:nerves:

:biggrin2:

Leo vindt het wel een beetje een bezwaar, om deze loopsheid al te insemineren... Ik dacht het al wel. Hij heeft het giga druk op zijn werk, dus qua voorbereiding heeft hij ook nergens tijd voor. Dus het wordt waarschijnlijk toch de loopsheid erop.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Oh zo snel al joh! Dat die zaadjes er zijn bedoel ik.
Lekenvraagje wat dat betreft; gaan die zaadjes niet achteruit naarmate ze langer bevroren zijn? Of is het eenmaal bevroren een soort van onbeperkt houdbaar?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

constance.blokzijl schreef:Oh zo snel al joh! Dat die zaadjes er zijn bedoel ik.
Lekenvraagje wat dat betreft; gaan die zaadjes niet achteruit naarmate ze langer bevroren zijn? Of is het eenmaal bevroren een soort van onbeperkt houdbaar?
Dat laatste. Eeuwig houdbaar :biggrin2: . Nee serieus, de kwaliteit gaat niet achteruit.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Lizzy schreef:
Dat laatste. Eeuwig houdbaar :biggrin2: . Nee serieus, de kwaliteit gaat niet achteruit.
Alleen maar beter! Dan maakt het voor dat niet uit of Frou nu deze loopsheid mama wordt of de volgende
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Wauw lizzy mijn complimenten wat jij/ jullie er voor over hebben om een zo gezond mogenlijk nest te krijgen hopelijk
Ben wel erg benieuwd of het gaat lukken
Heel veel succes in ieder geval

Plaats reactie