Juice challenge 4 t/m 8 april
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april
Wat niet in de juicer kan:
Banaan, mango, avocado, bessen, zaden en noten, yoghurt.
Ik ben vaak ook wel geneigd om wat spinazie te blenderen ipv juicen.
Staafmixer of blender maakt inderdaad niet uit. Ikzelf ben helemaal fan van mijn domo my blender waar je gewoon flessen op zet en die dan meteen meeneemt. Weer minder afwas. Dat zijn ook de plastic flessen die je ziet op mijn foto's. Zijn bpa vrij en nemen geen geur/smaakstoffen aan.
Ik gebruik van sigg de 600 ml flessen. Werkt perfect. Nog nooit gehad dat het er niet in past en in de sigg blijven mijn sapjes het lekkerste.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Banaan, mango, avocado, bessen, zaden en noten, yoghurt.
Ik ben vaak ook wel geneigd om wat spinazie te blenderen ipv juicen.
Staafmixer of blender maakt inderdaad niet uit. Ikzelf ben helemaal fan van mijn domo my blender waar je gewoon flessen op zet en die dan meteen meeneemt. Weer minder afwas. Dat zijn ook de plastic flessen die je ziet op mijn foto's. Zijn bpa vrij en nemen geen geur/smaakstoffen aan.
Ik gebruik van sigg de 600 ml flessen. Werkt perfect. Nog nooit gehad dat het er niet in past en in de sigg blijven mijn sapjes het lekkerste.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik heb gisteravond wel gezondigd trouwens. Ik ben met mijn nichtjes naar de bios geweest en heb daar komkommer en olijven gegeten. Was wel heel erg lekker.
Ach wat ik Jason zie zeggen in die Q&A, is dat als je onderweg bent, dat je dan zelf je eigen blender bent en als je dan gezonde keuzes maakthannabelgje schreef:Ik heb gisteravond wel gezondigd trouwens. Ik ben met mijn nichtjes naar de bios geweest en heb daar komkommer en olijven gegeten. Was wel heel erg lekker.
Nou de 5 dagen zitten erop. Het is ons reuze meegevallen. Ikzelf heb alleen de eerste 2 dagen een banaan extra gegeten en manlief heeft er elke dag 1 gegeten en hij heeft ook beperkt koffiegedronken. Wij vonden alle sapjes lekker.
Het resultaat op de weegschaal is voor mij min 2 kilo en manlief min 3 kilo.
Volgende week veel afspraken waardoor we niet kunnen sappen.
Maar we gaan proberen dit er wel weer tussendoor te doen.
Hanna, hartelijk bedankt voor de vertaalde recepten en de boodschappenlijst voor de sap en soep challange.
Als je in de gelegenheid bent geweest om dat programma te vertalen ontvang ik het graag van je.
Het resultaat op de weegschaal is voor mij min 2 kilo en manlief min 3 kilo.
Volgende week veel afspraken waardoor we niet kunnen sappen.
Maar we gaan proberen dit er wel weer tussendoor te doen.
Hanna, hartelijk bedankt voor de vertaalde recepten en de boodschappenlijst voor de sap en soep challange.
Als je in de gelegenheid bent geweest om dat programma te vertalen ontvang ik het graag van je.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Graag gedaan. Het is fijn om het samen te kunnen doen.
Net yerug van boodschappen doen. Mijn spullen voor de eerste vier dagen ronde twee weer binnen. Ik zag dat bij de appie de nakd reepjes in de aanbieding zijn. Die zijn ook jason proof en handig voor onderweg. Die gebruik je dan als hunger sos. Zo maar weer eens wat sapjes gaan maken. Ik krijg honger.
Net yerug van boodschappen doen. Mijn spullen voor de eerste vier dagen ronde twee weer binnen. Ik zag dat bij de appie de nakd reepjes in de aanbieding zijn. Die zijn ook jason proof en handig voor onderweg. Die gebruik je dan als hunger sos. Zo maar weer eens wat sapjes gaan maken. Ik krijg honger.
Hanna, wat zijn nakd reepjes?
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik heb tussendoor ook 'gezondigd' hoor, al vind ik dat een groot woord hier, want we hebben het niet over ongezonde dingen die ik tussendoor heb gegeten. Het ging mij ook niet om het detoxen. Wat ik vooral heel positief vond: ik had totaaaaaaal geen behoefte aan koekjes of andere zoetigheid tussendoor. Ik zit voor mijn werk de hele dag achter de computer, en als het niet wil vlotten, dan wil er nog weleens een frustratieremmer in gaan, vooral in combinatie met koffie of thee. Totaal geen behoefte aan gehad afgelopen week. Verder mag ik graag een wijntje drinken 's avonds laat tijdens het werken, om het denkproces te stimuleren
, maar ik heb de hele afgelopen week ook daar weinig tot geen behoefte aan gehad. En voor zover ik er wel trek in had, kostte het me geen moeite dat glas wijn niet in te schenken. Heb alleen gisteravond laat een flesje opengetrokken, om te vieren dat ik de hele week geen alcohol had gehad.
Ik ga echt proberen om zo verder te gaan: 's ochtends een paar flinke sappen maken en die over de dag verspreid drinken, en tussendoor naar behoefte donker brood en 's avonds een lichte maaltijd.
Wat de soepsap betreft: ik probeer vanavond te starten, maar ik heb het loeidruk momenteel en boodschappen doen kost veel tijd hier. Dus misschien haak ik morgen of maandag pas in.
In ieder geval was/is het erg gezellig hier met jullie samen te juicen! Ik zeg: laten we gewoon doorgaan!
Ik ga echt proberen om zo verder te gaan: 's ochtends een paar flinke sappen maken en die over de dag verspreid drinken, en tussendoor naar behoefte donker brood en 's avonds een lichte maaltijd.
Wat de soepsap betreft: ik probeer vanavond te starten, maar ik heb het loeidruk momenteel en boodschappen doen kost veel tijd hier. Dus misschien haak ik morgen of maandag pas in.
In ieder geval was/is het erg gezellig hier met jullie samen te juicen! Ik zeg: laten we gewoon doorgaan!
-
hannabelgje
- 5-sterren

Sapjes/soep dag twee:
Ontbijt organic avocado crush
Halve ananas
1 limoen (zonder schil)
1/2 avocado
Later in de ochtend: beta carrot juice
2 appels
Halve rode biet
2 kleine wortels
1 kleine pastinaak
Kwart citroen ongewaxd met schil
Lunch fennel fuel:
Halve ananas
Kwart komkommer
2 cm venkel
Halve limoen zonder schil
Kwart avocado
Later in de middag: sweet veghue heaven
3 appels
Steel bleekselderij
Kwart courgette
Kwart komkommer
Kwart gele paprika
Kwart ongewaxte citroen met schil
1 cm gember
Diner butternut squash & carrot soup
Halve butternut
3 medium wortels
Halve rode ui
El olijfolie
Groentenbouillonblokje
550 ml water
Beetje zout en peper
Groenten in stukjes en 15 minuten katen stoven op zacht vuur met de olijfolie. Af en toe roeren
Bouillon maken.
Bouillon toevoegen en nog 10 minuten zachtjes laten koken. Op smaak brengen met zout en peper.
Blenden en opeten
Ontbijt organic avocado crush
Halve ananas
1 limoen (zonder schil)
1/2 avocado
Later in de ochtend: beta carrot juice
2 appels
Halve rode biet
2 kleine wortels
1 kleine pastinaak
Kwart citroen ongewaxd met schil
Lunch fennel fuel:
Halve ananas
Kwart komkommer
2 cm venkel
Halve limoen zonder schil
Kwart avocado
Later in de middag: sweet veghue heaven
3 appels
Steel bleekselderij
Kwart courgette
Kwart komkommer
Kwart gele paprika
Kwart ongewaxte citroen met schil
1 cm gember
Diner butternut squash & carrot soup
Halve butternut
3 medium wortels
Halve rode ui
El olijfolie
Groentenbouillonblokje
550 ml water
Beetje zout en peper
Groenten in stukjes en 15 minuten katen stoven op zacht vuur met de olijfolie. Af en toe roeren
Bouillon maken.
Bouillon toevoegen en nog 10 minuten zachtjes laten koken. Op smaak brengen met zout en peper.
Blenden en opeten
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Super Hanna, dank je!
Bedankt Hanna en in het programma van Jason was dit dus dag 1 en de eerder geplaatste is officieel dag 2.
Ik maak een bestand van alle dagen samen met de shoppinglist, dan zet ik het daar weer goed in.
Ontzettend leuk om zo samen bezig te zijn.
BP support groep
Iedereen bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen
Ik maak een bestand van alle dagen samen met de shoppinglist, dan zet ik het daar weer goed in.
Ontzettend leuk om zo samen bezig te zijn.
BP support groep
Iedereen bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen
Dank je wel Hanna, ik sla het ook op!
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ja officieel is de eerst geplaatste dag, dag 2 van de app. En de laatste dus dag 1.
OK, dan heb ik het in mijn bestand goed staan :-)hannabelgje schreef:Ja officieel is de eerst geplaatste dag, dag 2 van de app. En de laatste dus dag 1.
Pfew mijn Kuvings juicer is pas lat in de middag gekomen.
Ik denk dat het echt kleine appeltjes zijn die daar in passen, maar de opening is goed groot.
Wat een onderneming om hem de eerste keer in elkaar te zetten, alles is natuurlijk nog lekker stroef.
Vandaag nog eens flink biologisch ingeslagen en kruidenthee gekocht.
2 Sigg flesjes in de aanbieding gescoord.
Nu heb ik alleen geen puf meer om te juicen, maar hij pronkt uitgepakt op het aanrecht.
Eerst de gebruiksaanwijzing maar eens rustig lezen.
Hoe gaat het met de soup 'n juicers?
Wie doen het nu, naast Hanna?
-
frodo quin
- 5-sterren

Ik ben van plan om met een wat aangepaste versie mee te doen en met een beetje vertraging. 
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik doe ook zoveel mogelijk mee. Heb vanmiddag het sapje van vanochtend gemaakt, met biet en wortel (mjam!), en straks de soep. Butternut ben ik vergeten, dus morgen een ander soepje maken. Komt vast goed!frodo quin schreef:Ik ben van plan om met een wat aangepaste versie mee te doen en met een beetje vertraging.
@Astrid: veel plezier met je nieuwe speeltje!