Ik heb honden-zaadjes gekocht!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ik heb zaadjes gekocht

sella

Bericht door sella »

Wauw mooie pappa. Gaaf hoor zo een laag cijfer met verwantschap.
Ik wens jullie een soepele bevruchting toe.
Ik weet bij de duitsers is ook wel al jaren ki met frozen seamen, en dat gaf toch vaak al meteen nestjes.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wij hopen ook heeeeeel erg op een succesvolle bevruchting en het liefst een paar LUA's zonder fokfoutjes. Dat is best wel veel gevraagd.... De hondjes moeten aan beide oortjes kunnen horen, mogen geen kopvlek hebben, geen blauwe ogen en ze moeten dus LUA zijn. Tel uit je kansen :biggrin2: . Maar we gaan er vanuit dat we dit nestje gewoon eens lekker vet geluk hebben op alle fronten! :cool:
sella

Bericht door sella »

Als je niet met die gedachte aan een nest begint, al je wensen, dan zou je niet meer hoeven te beginnen toch?
Wat lua, beide oren horen, en goede vlekken en reebruine ogen, ik vindt het helemaal niet zo gek veel gevraagd, verbetering van je geliefde ras is toch met deze dromen een stap voorwaarts?!!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

sella schreef:Als je niet met die gedachte aan een nest begint, al je wensen, dan zou je niet meer hoeven te beginnen toch?
Wat lua, beide oren horen, en goede vlekken en reebruine ogen, ik vindt het helemaal niet zo gek veel gevraagd, verbetering van je geliefde ras is toch met deze dromen een stap voorwaarts?!!

Naaah, tel de som bij elkaar op en bereken je kansen, dat was meer het ding.

We weten allemaal dat KI met bevroren sperma lang niet zo succesvol is als een natuurlijke dekking of met vers sperma. Tel daar bij op dat als je al een nest krijgt met KI + bevroren sperma: dan zijn de nestjes vaak heel klein. Tel daar bij op dat ongeveer 50% van de pups het goede LUA gen draagt. Tel daar bij op dat een hondje om mee te fokken aan beide oren moet horen, geen blauwe ogen mag hebben en geen kopvlek. Hoe groot is dan je kans op een nakomeling waarmee je weer verder kunt?

Nou. Niet zo groot dus. Maar ik heb er zo meteen gewoon een stuk of 4 ofzo :biggrin2:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Gewoon vroeg beginnen en elke loopsheid "dekken". Bij al je dames. Zitten er uiteindelijk vast een paar bij! Kansen spreiden hè :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Kim_S schreef:Gewoon vroeg beginnen en elke loopsheid "dekken". Bij al je dames. Zitten er uiteindelijk vast een paar bij! Kansen spreiden hè :biggrin2:
Ik wilde net zeggen er waren toch genoeg buisjes voor meerdere dekkingen :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Lil schreef:Ik wilde net zeggen er waren toch genoeg buisjes voor meerdere dekkingen :biggrin2:
Naaaaah, we zijn er nog niet helemaal over uit wat die vier vials nou precies inhoudt. En vier loopsheden proberen bij Frou.....? Ik weet nou niet of dat slim is.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Daarom zei ik ook bij al je dames :P :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Lizzy schreef:Naaaaah, we zijn er nog niet helemaal over uit wat die vier vials nou precies inhoudt. En vier loopsheden proberen bij Frou.....? Ik weet nou niet of dat slim is.
O oeps dadelijk is het 1 buisje ipv 4.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Nou ja, 4 dames zal niet meer lukken, maar dan zeg ik: beide smurfjes tegelijk ;D

Zonder gekheid, het is je van harte gegund om toch minstens 1 prachtig mooi LUA teefje zonder fokfouten te krijgen!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Frou en Fritzi beide laten insemineren bij dezelfde loopsheid? Hahaha, zul je net zien dat ik dan 2 x 7 pups krijg ;D
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef:Frou en Fritzi beide laten insemineren bij dezelfde loopsheid? Hahaha, zul je net zien dat ik dan 2 x 7 pups krijg ;D
Alleen maar meer kans op het gewenste eindresultaat ;D . En verdien je je investering ook nog (beter) terug! Het is even doorbikkelen, maar ach Erna had er een paar jaar terug 25 tegelijk, dan is 14 een makkie toch :P
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Kaela schreef:Alleen maar meer kans op het gewenste eindresultaat ;D . En verdien je je investering ook nog (beter) terug! Het is even doorbikkelen, maar ach Erna had er een paar jaar terug 25 tegelijk, dan is 14 een makkie toch :P
14 is idd een makkie maar ook Erna gaat niet meer 25 pups tegelijk doen. Het was leuk, enorm leuk zelfs en we hebben geweldig genoten, maar daar laten we het ook bij. De enige reden waarom we 2 teven tegelijk hebben laten dekken was omdat we een periode van leegblijvende teven achter de rug hadden en we dachten: Doe er maar 2 tegelijk, dan hebben we met een beetje mazzel misschien 1 nest. Dat werden toch 2 grote.....
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Erna schreef:14 is idd een makkie maar ook Erna gaat niet meer 25 pups tegelijk doen. Het was leuk, enorm leuk zelfs en we hebben geweldig genoten, maar daar laten we het ook bij. De enige reden waarom we 2 teven tegelijk hebben laten dekken was omdat we een periode van leegblijvende teven achter de rug hadden en we dachten: Doe er maar 2 tegelijk, dan hebben we met een beetje mazzel misschien 1 nest. Dat werden toch 2 grote.....
Hahaha, het was wel leuk ja ;D

Maar goed, die kans is met KI + frozen semen natuurlijk erg klein. Dat er twee nesten geboren worden is al klein, dat er twee grote nesten geboren zouden worden is helemaal klein. Wel een grotere kans dat de beste LUA teef kan blijven :g:

Maar ja nee, zie je het voor je, in ons huisje 2 werpkisten geprakt ;D . Kunnen Leo en ik met Ling en Bisq op het dak gaan zitten ;D . Of in de schuur ;D
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Erna schreef:14 is idd een makkie maar ook Erna gaat niet meer 25 pups tegelijk doen. Het was leuk, enorm leuk zelfs en we hebben geweldig genoten, maar daar laten we het ook bij. De enige reden waarom we 2 teven tegelijk hebben laten dekken was omdat we een periode van leegblijvende teven achter de rug hadden en we dachten: Doe er maar 2 tegelijk, dan hebben we met een beetje mazzel misschien 1 nest. Dat werden toch 2 grote.....
Het was ook maar een grapje hoor :-*

Plaats reactie