de Meiden schreef:Hou er rekening dat voor particulieren de wegenbelasting voor dieselauto`s pittig is, voor een caddy zal je rond de 900 euro zitten denk ik..
Voor een caddy op benzine met een afgesloten achterruimte is het ruim 400 euro per jaar....
Lil schreef:Dat is helemaal waar, maar 100 km per dag rijden is met een benzine niet handig kan ik je zeggen. niet alleen vanwege de brandstofprijs, maar ook vanwege de levensduur van de auto/motor.
Ik rij ook veel km. Benzine kan echt niet uit. Ik rij nu een station op lpg 3, dat is voor mij net zo goedkoop/duur als een klein autootje op benzine. En eigenlijk als ik alles doorreken, zit ik op de grens om beter op diesel door te kunnen gaan. Echter toen ik een jaar geleden een andere auto zocht, kon ik geen (voor mij) betaalbare diesel vinden. Over een 3 jaar maar weer zien, dan staat de teller voor deze auto op 300.000km en is de auto voor mij afgeschreven.
Trouwens ik heb vorig jaar voor mijn situatie doorgerekend mbt een 2de hands auto, daar kwam voor mij dit uit, afhankelijk van het type auto:
Tot 20.000km benzine
Van 15.000 tot 35.000 km lpg
Vanaf 30.000 km diesel
Ik rij meer dan 30.000km per jaar, hoeveel meer hangt af van vakantie en van de thuiswerk dagen.