Ik heb honden-zaadjes gekocht!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Ik heb honden-zaadjes gekocht!
Ik had ook kunnen schrijven "ik heb (geen moestuin) zaadjes gekocht" 
-
Siberienne
Re: Ik heb zaadjes gekocht!
Kaela schreef:Ik zie het verschil niet zo. De europeanen lijken met wat langer in de rug, maar meer verschil valt me niet zo op. Wat zien jullie als verschil?
Ik dacht al dat het aan mij lag
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Lizzy schreef:Ik had ook kunnen schrijven "ik heb (geen moestuin) zaadjes gekocht"
-
Lil
Kaela schreef:Ik zie het verschil niet zo. De europeanen lijken met wat langer in de rug, maar meer verschil valt me niet zo op. Wat zien jullie als verschil?
Ik vind de Amerikanen hoekiger, kont hoger (minder naar beneden), poten langer idd, ze ogen een stuk vierkanter.
Goede titel trouwens
-
Martine-Tom
Lil schreef:Dierenbeul!!!![]()
Klinkt alsof je sap hebt geperst van puppy's...![]()
Ik vind de euro-dal wat bonkiger tov de sportievere usa modelletjes
- Pauline
- 5-sterren

Ik vind de koppen van de Amerikanen fijner dan de Europeanen en inderdaad de Amerikanen vierkanter.
- pearlsofpassion
- Moderator
Wat ongelooflijk leuk Lizzy!
En wat een pracht van een hond! Ik zie geen verschil.met andere dalmaten hoor. Ik vind hem echt super. Zo'n karaktervolle kop. Heel expressief.
Gaat mooi matchen met jouw smurfje, dat zie je zo.
Aangezien Fiona een bruine dalmaat is, is er dan kans op bruintjes bij jullie nestje? Of hoe zit dat genetisch?
Is het dan nog de bedoeling dat Fritzi zeker ook een keer mama wordt? Want haar vind ik ook zo mooi en ze was in eerste instantie toch ook jullie eerste fokkeuze?
En wat een pracht van een hond! Ik zie geen verschil.met andere dalmaten hoor. Ik vind hem echt super. Zo'n karaktervolle kop. Heel expressief.
Aangezien Fiona een bruine dalmaat is, is er dan kans op bruintjes bij jullie nestje? Of hoe zit dat genetisch?
Is het dan nog de bedoeling dat Fritzi zeker ook een keer mama wordt? Want haar vind ik ook zo mooi en ze was in eerste instantie toch ook jullie eerste fokkeuze?
-
frodo quin
- 5-sterren

Als leek zie ik allemaal foto's van dalmaten
, de Amerikaanse zien er wat vierkanter uit, een minder geleidelijke overgang van de schedel naar de neus en een iets andere oorstand. maar ik heb ook al dalmaten in Belgiê gezien die ik eerder onder dat type zou zetten, dus...
pearlsofpassion schreef:Wat ongelooflijk leuk Lizzy!![]()
Ik moet sowieso nog laten testen of Frou Frou homozygoot zwart is of niet. Zo ja, krijgen we weer alleen zwart gevlekte Dalmaatjes. Guinness zelf kan bruine pups geven.
Nee, van deze twee was het altijd al mijn keuze om eerst met Frou Frou een nestje te fokken. Maar volgend jaar (midden) is Fritzi waarschijnlijk aan de beurt.
Ga je testen? Joh, dat zie je uiteindelijk toch vanzelf?Lizzy schreef:!
Ik moet sowieso nog laten testen of Frou Frou homozygoot zwart is of niet. Zo ja, krijgen we weer alleen zwart gevlekte Dalmaatjes. Guinness zelf kan bruine pups geven.
Ik loop ook te twijfelen hoor. Maar ik weet ook niet of ze lemon draagt.Erna schreef:Ga je testen? Joh, dat zie je uiteindelijk toch vanzelf?
Ik vind de europeanen iets forser. Nou ben ik wel van de meer forse types(sorry) maar niet alleen met honden, ook met paarden. Maar verder heb ik geen verstand van dalmaten(zag afgelopen zondag toevallig 2 op een hengstenshow
bij het publiek). Maar ik ben ervan overtuigd dat je dit niet zomaar doet(o.a. gezondheid). Ik vind paps prachtig hoor! Maar ik ben van het meer geblokte...
Die kans is bijzonder klein als ik haar stamboom zo bekijk. De reeele kans zit aan de kant van Bisquit en die is vrij getest dus via haar moeder kan ze het lemongen niet gekregen hebben. Opa aan vaderskant is ook vrij zodat het ' risico' alleen aan oma's kant van papa kan zitten. Ik vermoed dat je safe zit.Lizzy schreef:Ik loop ook te twijfelen hoor. Maar ik weet ook niet of ze lemon draagt.
Ik bedenk me net dat ik mijn smurfen ook niet getest heb en dat daar een reeelere kans op lemon zit dan bij jou, van beide kanten zelfs. :-) Het is maar een kleurtje.
Echte noodzaak voor dit nest is er ook niet want Guinness is lemonvrij. Maar ik beken eerlijk dat ik het zelf wel leuk vind om te weten of ze homozygoot zwart is of niet. Ik hoop van wel. Maar gek genoeg denk ik van niet.Erna schreef:Die kans is bijzonder klein als ik haar stamboom zo bekijk. De reeele kans zit aan de kant van Bisquit en die is vrij getest dus via haar moeder kan ze het lemongen niet gekregen hebben. Opa aan vaderskant is ook vrij zodat het ' risico' alleen aan oma's kant van papa kan zitten. Ik vermoed dat je safe zit.
Ik bedenk me net dat ik mijn smurfen ook niet getest heb en dat daar een reeelere kans op lemon zit dan bij jou, van beide kanten zelfs. :-) Het is maar een kleurtje.