Juice challenge 4 t/m 8 april
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april
Ik zou er dan eentje als ontbijt nemen en eentje als lunch. Tussendoor een handje noten, banaantje, komkommertjes, tomaatjes ofzoiets
Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Ah bedankt voor de tip Hanna!hannabelgje schreef:Ik zou er dan eentje als ontbijt nemen en eentje als lunch. Tussendoor een handje noten, banaantje, komkommertjes, tomaatjes ofzoiets
Dat is wel helemaal in stijl van Jason, die immers zegt dat je altijd je eigen blender bij je hebt - dus gewoon goed kauwen ;-)
Voor die Soup 'n Juice: ik doe dat nu niet, maar wil het wel gaan doen!
Na volgende week als ik dat volhoud.
Ben dus wel geinteresseerd in de rest van de recepten al het niet te veel werk is?
Ik neem tenminste aan dat de combinaties uitgekiend zijn en dat er niet zomaar wat wordt gegeten?
Een andere vraag daarover: Anne zei het ook al. 2x2 sapjes maken is veel laagdrempeliger...
Hoe erg zou het zijn om daarmee door te gaan en in de avond de soepjes te maken?
Dan dus van de soup'n juice telkens 2x2 recepten makend?
Dat zie ik me wel een weeklang volhouden.
Hoe los jij dat op Hanna?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik maak tot nu toe alleen de lunch en ontbijtsapjes. Tussendoor drink ik toch steeds dat sap niet. Ik drink veel kruidenthee en ik neem in de middag nog een banaan, nakd reepje en dan heb ik niet echt honger. Scheelt dat ik al op dag 8 zit vandaag.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Wauw Hanna, dan eet jij wel heel weinig?
Bijzonder, klinkt als een soort vasten?
Wat ga je dan volgende week doen, weet je dat al?
Bijzonder, klinkt als een soort vasten?
Wat ga je dan volgende week doen, weet je dat al?
Toen ik de soup en juice deed, kreeg ik ook niet alles weg, het is gewoon heeeeeel veel. op werkdagen maakte ik 3 sapjes en de soep, op vrije dagen 2 sapjes en de soep. de soep is voldoende voor 2 mensen, dus geen gedoe met mijn vriend, want die at er dan brood oid bij.
ik ga over 3 weken sap en soep doen, nu even te druk met andere zaken...
ik ga over 3 weken sap en soep doen, nu even te druk met andere zaken...
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Heb vandaag de Natural Energizer gemaakt en de Pear 'n Parsnip. Kan er niets aan doen Hanna, maar die laatste vind ik echt geweldig!
Heb hem nu met munt ipv citroenmelisse gemaakt, gloeiende wat is dat lekker!
Astrid, hoe bevalt je Kuvings? Ik merk dat hij het makkelijkst is schoon te maken als je op het laatst wat meer van de hardere dingen doet. Tussendoor natuurlijk hard en zacht afwisselen, maar als je op het eind vooral hard doet, maakt hij zichzelf al aardig schoon. Ik heb nu de peren en de appels afgewisseld met af en toe een pastinaak, en op het laatst het merendeel van de pastinaken. Ging prima met schoonmaken.
Heb je al weer een gembershot gemaakt? Begin je aan de smaak te wennen?
Ik kan daar echt in baden, zó lekker. En in limoen dus ook. Zaaalig!
Astrid, hoe bevalt je Kuvings? Ik merk dat hij het makkelijkst is schoon te maken als je op het laatst wat meer van de hardere dingen doet. Tussendoor natuurlijk hard en zacht afwisselen, maar als je op het eind vooral hard doet, maakt hij zichzelf al aardig schoon. Ik heb nu de peren en de appels afgewisseld met af en toe een pastinaak, en op het laatst het merendeel van de pastinaken. Ging prima met schoonmaken.
Heb je al weer een gembershot gemaakt? Begin je aan de smaak te wennen?
De Kuvings doet het prima!
Inderdaad Anne, eindigen met harde dingen is handig.
Zaken als spinazie zijn echt een uitdaging...
Gembershot heb ik dit weekend een keer gemaakt.
Leo vond het zalig en ik kreeg het wel weg
Vandaag heb ik getracht de dag door te komen met 2 sapjes.
Die van het 5-dagen programma dag 3: The Green Refresher en de goddelijk lekkere Berry Banana Crunch.
Ik had niet genoeg om dubbele porties te maken dus ik had er maar 2 in plaats van 4.
Een om 9.45 uur en een om 12.45 uur.
Veel kruidenthee gedronken.
Tussendoor een handje walnoten, en kwart komkommer en een halve avocado.
Nu net een soepje op (zonder vlees of vis) wat ik nog had staan.
Ik heb nog steeds trek, maar eerst die soep laten zakken.
Later neem ik nog een klein bakje schapenyoghurt en een banaantje.
Morgen eet ik weer gewoon.
Ik wilde gewoon eens zien hoe het gaat en ik vind het zwaar, maar ik had natuurlijk te weinig.
Ik mis de hartige smaak, had me niet zo gerealiseerd dat het feitelijk vegetarisch is...
Ik ga het doen hoor Kaio, vanaf 18/4 5 dagen sap.
Doe je nog steeds mee?
Straks eens bij Appie onlie de voorraden bestellen.
Waar laten jullie al die spullen...?
Leo vond het zalig en ik kreeg het wel weg
Die van het 5-dagen programma dag 3: The Green Refresher en de goddelijk lekkere Berry Banana Crunch.
Ik had niet genoeg om dubbele porties te maken dus ik had er maar 2 in plaats van 4.
Ik wilde gewoon eens zien hoe het gaat en ik vind het zwaar, maar ik had natuurlijk te weinig.
Ik mis de hartige smaak, had me niet zo gerealiseerd dat het feitelijk vegetarisch is...
Doe je nog steeds mee?
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ja hoor, gaarne! Ik denk wel dat ik net als Hanna de avond van tevoren al de sapjes maak, zodat ik 's ochtends niet in de verleiding kom snel even iets anders te eten voordat ik met de honden uitga.Borke schreef:De Kuvings doet het prima!
Leo vond het zalig en ik kreeg het wel weg![]()
Doe je nog steeds mee?
Enkele of dubbele porties scheelt een heeeeleboel, heb ik vorige week gemerkt. Op enkele porties kom je inderdaad de dag niet door, op dubbele wel. Maar als je ernaast voornamelijk gezonde dingen eet als noten en avocado oid, dan is dat geen ramp. Tenzij je echt wilt afvallen of wilt detoxen natuurlijk, maar mij gaat het dus vooral om de vitaminestoten. En ik moet zeggen, ik word er steeds handiger in, in het voorbereiden op het juicen en de opruimcyclus nadien. Ik leg eerst alle ingrediënten die gewassen moeten worden in de spoelbak, was alles dan met warm stromend water (eventuele stickertjes natuurlijk ook verwijderen). Dan snij ik de ingrediënten van het eerste sapje in grote stukken en doe die in een bak, zodat het aanrecht overzichtelijk blijft. Dan m'n gembershot, gevolgd door sapje 1 juicen. Sapje 1 in fles schenken en wat ik niet meteen drink gaat meteen in de koelkast. Terwijl ik die drink snij ik de rest van wat in de spoelbak ligt in grote stukken voor sap 2, die ik ook weer in die bak doe. Dan die boel juicen, ook in de fles doen, koelkast. Juicer uit elkaar en afspoelen, und fertsch, zoals ze in Leipzig zeggen.
Het hartige miste ik de eerste dagen ook, maar dat gemis wordt minder, merk ik. Er zitten ook een paar sapjes tussen die niet erg zoet zijn, dat scheelt.
De Berry Banana vond ik vorige week niet denderend, maar ik geloof dat ik hem toen ook verkeerd heb gemaakt. Morgen maar weer eens proberen.
Spinazieblaadjes laat ik fluffy in de vulopening vallen, ik vind dat beter werken dan er veel tegelijk proberen in te proppen. Afwisselen met iets substantieels, dan komt het wel goed.
Ik laat alle spullen in de koelkast (afgezien van appels en ananas en avocado en zo, maar de citrusvruchten weer wel), maar onze koelkast is dan ook lekker groot hier in Zweden. En ik heb er verder niet zo veel dingen in staan, alleen kaas en kattenvoer.
Anne, dat systematisch klaarleggen, schoonmaken en snijden heb ik gisteravond ook gedaan, dat was handig.
Daarom wilde ik het ook proberen, om er wt meer handigheid in te krijgen.
Schoonmaken ging nu ook sneller.
Toch denk ik dat ik wel totaal een klein uur bezig ben om het allemaal te regelen. Dat wordt vast minder als ik het vaker doe
Die sigg flesjes zijn prima en ook die Contigo smoothybeker is erg handig. Daar kan je lekker uit lepelen
Maar ja, dan hoef ik verder niets meer te doen, ook niet te verzinnen wat ik wil eten.
Tja ik wil ook wel een beetje afvallen, maar dat is niet mijn topprioriteit.
Zo maar even een yoghurtje met banaan en een paar nootjes nemen.
Dan eens kijken hoe het verder gaat.
Ik heb nu echt eenenorm gonshoofd
Ik heb last van tinnitus en dat wordt nu beslist erger.
Ik wijt het aan te kleiune hoeveelheid eten, dus dat gaat wel over.
Normaal eten wij koolhydraatarm en dat ga ik vanaf morgen gewoon weer doen.
Daarom wilde ik het ook proberen, om er wt meer handigheid in te krijgen.
Schoonmaken ging nu ook sneller.
Toch denk ik dat ik wel totaal een klein uur bezig ben om het allemaal te regelen. Dat wordt vast minder als ik het vaker doe
Die sigg flesjes zijn prima en ook die Contigo smoothybeker is erg handig. Daar kan je lekker uit lepelen
Maar ja, dan hoef ik verder niets meer te doen, ook niet te verzinnen wat ik wil eten.
Tja ik wil ook wel een beetje afvallen, maar dat is niet mijn topprioriteit.
Zo maar even een yoghurtje met banaan en een paar nootjes nemen.
Dan eens kijken hoe het verder gaat.
Ik heb nu echt eenenorm gonshoofd
Ik heb last van tinnitus en dat wordt nu beslist erger.
Ik wijt het aan te kleiune hoeveelheid eten, dus dat gaat wel over.
Normaal eten wij koolhydraatarm en dat ga ik vanaf morgen gewoon weer doen.
Jazeker! En heb er zin in
Al de docu van Jason weer gekeken, moet die andere ook nog eens kijken en de motivatie kan niet meer stuk.
Mijn cellen hebben fuel nodig! Ik kan het wel gebruiken, een reset van mijn lichaam. Te veel behoefte aan crap en drink te veel cola ( light nog wel
)
Gewoon lekker resetten, als bonus lekker wat kilo's kwijt, maar het echte fijne, weer veel beter voelen en geen zin meer in al die crap!
De week erna wil ik dan de sap en soep gaan doen, die heb ik nog nooit gedaan
Waar ik het allemaal haal, euh dat wordt nog kijken, de plus heeft geen rauwe bieten en pastinaak. Rewe hier wel pastinaak, en meestal bieten maar kun je niet van op aan. Wel weer mooie kleine appeltjes altijd. Maar groente is 2x zo duur als in NL, en avocado's onbetaalbaar vaak en gewoon rot ( krijg je als ze zo duur zijn dat niemand ze koopt). Dus kan zijn dat ik zelfs nog langs de AH moet ( ligt wat ver, maar nog geen 18 km
). Maar mileutechnisch ben ik dan niet zo goed bezig om de sappen bijelkaar te krijgen

Al de docu van Jason weer gekeken, moet die andere ook nog eens kijken en de motivatie kan niet meer stuk.
Mijn cellen hebben fuel nodig! Ik kan het wel gebruiken, een reset van mijn lichaam. Te veel behoefte aan crap en drink te veel cola ( light nog wel
Gewoon lekker resetten, als bonus lekker wat kilo's kwijt, maar het echte fijne, weer veel beter voelen en geen zin meer in al die crap!
De week erna wil ik dan de sap en soep gaan doen, die heb ik nog nooit gedaan
Waar ik het allemaal haal, euh dat wordt nog kijken, de plus heeft geen rauwe bieten en pastinaak. Rewe hier wel pastinaak, en meestal bieten maar kun je niet van op aan. Wel weer mooie kleine appeltjes altijd. Maar groente is 2x zo duur als in NL, en avocado's onbetaalbaar vaak en gewoon rot ( krijg je als ze zo duur zijn dat niemand ze koopt). Dus kan zijn dat ik zelfs nog langs de AH moet ( ligt wat ver, maar nog geen 18 km
Overigens voel ik me waardeloos, koud en slap...maar ik ga het toch doen 18/4.
Dan precies zoalsJason zegt, kijken hoe dat gaat.
Die peer en pastinaak lijkt me trouwens heerlijk
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Dat had ik de eerste twee dagen ook. Vanaf dag drie is het gaan met de banaan!Borke schreef:Overigens voel ik me waardeloos, koud en slap...maar ik ga het toch doen 18/4.
Morgen ga ik de Minty Sunshine en de Ruby Tuesday of de Sweet Beet nog een keer maken. Note to self: vergeet de sinaansappels niet te schillen!
Astrid, als je nu te weinig hebt gehad en last krijgt van je tinnitus, dan zou ik als ik jou was gewoon nog meer eten, hoor! Het is niet de bedoeling dat je er ziek van wordt, en niemand wordt boos als je meer eet dan op het programma staat!
@ Borke. Vind het trouwens wel schelen hoor, 2 of 4 sapjes!
Met 2 zou ik ook echt niet de dag doorkomen, dus heel erg gek vind ik het niet dat je nog honger had.
Met 4 is het niet zo zwaar hoor
Met 2 zou ik ook echt niet de dag doorkomen, dus heel erg gek vind ik het niet dat je nog honger had.
Oh ik word weer helemaal enthousiast, zie veel lekkere recepten langskomen 
De afgelopen dagen heb ik de meeste sapjes nog een keer gemaakt, als ontbijt en tussendoortje, en de ginger shot elke ochtend natuurlijk, heerlijk!! Die blikken die je krijgt bij de kassa, wanneer je de gigantische berg appels e.d. op de band legt, haha
De pear & parsnip heb zelfs 2 keer gemaakt, ik vind hem echt heel lekker
Morgen ben ik klaar met de tentamens, en dan kan ik weer serieuzer aan de slag met de soepjes en sapjes 
De afgelopen dagen heb ik de meeste sapjes nog een keer gemaakt, als ontbijt en tussendoortje, en de ginger shot elke ochtend natuurlijk, heerlijk!! Die blikken die je krijgt bij de kassa, wanneer je de gigantische berg appels e.d. op de band legt, haha
Ik hoop het Kaio, want ik voelde me gisteravond en vanochtend knap beroerd.Kaio schreef:@ Borke. Vind het trouwens wel schelen hoor, 2 of 4 sapjes!
Overigens had ik wel meer gegeten dan die 2 sapjes.
Gisteren om 21.00 uur naar bed gegaan.
Vandaag eet ik weer normaal. Dat wil zeggen geen suiker, geen brood, rijst of pasta en koolhydraatarm.
Ik heb bij AH al alles besteld voor volgende week, maar ik hoop dat ik het trek... maar niet geschoten is altijd mis.
Hanna hoe gaat het met jou en met het soepprogramma?