Juice challenge 4 t/m 8 april
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Juice challenge 4 t/m 8 april
Nou, hier heeft in elk geval de gingershot zijn intrede gedaan in het gezin
. Man, dochter en ik vinden het heerlijk! Zoon vast ook maar hij is overgevoelig voor appel dus voor hem heb ik peer en wortel gejuict. Ik ben vast van plan om binnenkort ook mee te gaan doen. Nu is het plan om eerst eens 3 dagen te proberen.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hier gaat het prima. Ik neem naar het werk als ontbijt steeds een smoothie met avocado erin en als lunch een smoothie met yoghurt en bessen. Ik vind nl de avocado's schrikbarend duur. Als diner heb ik tot nu toe soep gegeten. Wel een keertje met een stukje zalm erbij en een keertje met een eitje erbij. Het is nog steeds heel rustig in mijn buik en ik voel me prima.
Vandaag ga ik als avondeten een salade eten. Morgen neem ik weer soep.
Bevalt prima zo. Ben ook paar kilo kwijt inmiddels.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Vandaag ga ik als avondeten een salade eten. Morgen neem ik weer soep.
Bevalt prima zo. Ben ook paar kilo kwijt inmiddels.
-
hannabelgje
- 5-sterren

De afgelopen maanden had ik met lopen heel veel last van kramp in nijn benen. Ik heb net drie kwartier met Zoë gelopen en voor het eerst in maanden nergens last van gehad. Zou dat van de sapjes komen?
Mijn salade is goddelijk trouwens. Met gemengde sla, komkommer, alfalfa, sjalotje, kappertjes, avocado en zalm met een dressing van olijfolie, citroensap, balsamico azijn en honing.
Mijn salade is goddelijk trouwens. Met gemengde sla, komkommer, alfalfa, sjalotje, kappertjes, avocado en zalm met een dressing van olijfolie, citroensap, balsamico azijn en honing.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Volgens mij is dat best mogelijk. Zelf merk ik dat de wallen onder mijn ogen minder worden (en niet doordat ik meer slaap dan anders). Ik heb altijd vrij donkere plekken onder mijn ogen, althans voor mijn eigen gevoel, en als ik nu in de spiegel kijk, vind ik dat ze minder zichtbaar zijn. Ik gooi het ook op de sapjes.hannabelgje schreef:De afgelopen maanden had ik met lopen heel veel last van kramp in nijn benen. Ik heb net drie kwartier met Zoë gelopen en voor het eerst in maanden nergens last van gehad. Zou dat van de sapjes komen?
Heb de Minty Sunshine met twee bananen geblend die al uit hun schil begonnen te kruipen. Ook heerlijk!
Hanna, die salade klinkt goed! Eten wij ook vaak, zoiets, vooral in de zomer. Ik maak vaak een dressing met olijfolie, citroensap, kruidenzout, snufje gerookte paprikapoeder, flinke snuf kurkuma, scheut agavenectar, en dan, en da's het belangrijkste, een verse tuinkruiden uit de diepvries. Bieslook, basilicum, peterselie, dat soort dingen. Makkelijk op voorraad te hebben, en het geeft een heerlijk frisse noot aan de salade, ook omdat de kruiden natuurlijk ijskoud zijn. Die ontdooien dan in de dressing, wordt echt heerlijk!
@Elf: ja die gembershot is echt fantastisch!
Hanna en Anne: eten jullie (vrijwel) vegetarisch?
Gebruiken jullie ook boter of olie o.i.d.?
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik eet vrijwel vegetarisch, maar niet vegaan. Eet dus wel boter en kaas. Andere zuivel vind ik niet zo lekker, dus dat eet/drink ik bijna nooit. Heel soms eet ik vis, en nog somser vlees. Meestal gaat het dan om etentjes bij mensen thuis die niet vegetarisch kunnen koken, of ik neem een hapje van meneer Anne's bord als die daar een smakelijk stuk vlees op heeft liggen (gebeurt alleen als we uit eten gaan, want thuis kook ik nooit met vlees). Ik vind vlees namelijk wel heel erg lekker, maar ben erg tegen de manier waarop er met productiedieren wordt omgegaan in de wereld. Geen vlees kopen, voor thuis of in een restaurant, is mijn kleine protestje daartegen. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat vlees eten helemaal niet zo gezond is, al helemaal niet iedere dag.Borke schreef:Hanna en Anne: eten jullie (vrijwel) vegetarisch?
Maar een echte vegetariër ben ik dus niet. En olie gebruik ik ook, meestal biologische olijfolie of kokosolie.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Normaal ben ik helemaal niet vegetarisch. Op dit moment eet ik voornamelijk vis naast mijn sapjes/soepjes en in mijn salades.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Tjimmig. Ik had vandaag geen tijd op sapjes te draaien, en verhipt dat ik meteen weer snaaihonger krijg. Morgen meteen maar boodschappen doen en aan het sappen, want dat scheelt echt een hoop gezoek naar slecht vulsel. 
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Zo, ik heb alles weer in huis voor een hele week sappen! Wie doet er nog meer mee, behalve Borke (meen ik)?
Edit: wel fijn om weer de hele week niet te hoeven nadenken over wat ik ga eten.
Edit: wel fijn om weer de hele week niet te hoeven nadenken over wat ik ga eten.
-
frodo quin
- 5-sterren

Bij mij was het het plan om vanaf morgen mee te doen, nuja aangepast dan, want smoothies ipv sappen, maar aangezien ik zelf geen boodschappen kan doen is het wel een heel andere versie geworden. Er staat wel grotendeels smoothie en soep op het menu voor de komende anderhalve week
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

O, we kunnen ook best morgen starten, hoor! Doe we aan het eind van de week de maandag en de dinsdag nog een keer.frodo quin schreef:Bij mij was het het plan om vanaf morgen mee te doen, nuja aangepast dan, want smoothies ipv sappen, maar aangezien ik zelf geen boodschappen kan doen is het wel een heel andere versie geworden. Er staat wel grotendeels smoothie en soep op het menu voor de komende anderhalve week
Vervelend dat je nu met je pootje omhoog zit. Heb je geen AH-bestelservice in de buurt oid?
-
frodo quin
- 5-sterren

Nope, gelukkig wel een papa die naar de bioplanet voor mij gaat. Zal wel blij zijn als het weekend voorbij is, zelfs als ik er nog niet echt op mag steunen zal het toch makkelijker zijn dan nu. Vooral de problemen met mijn andere knie, pols en de longbreuk maken het nogal lastig om zonder mijn been te gebruiken over en weer te kruipen.
Mijn menu gaat du bestaan uit smoothie met banaan, kiwi en of peer, venkel en groene bladgroenten of bessen, appel en groene bladgroenten. De soepen zijn hummussoep, hummussoep met lupine en groene sojabonen ipv kikkererwten, broccolisoep en die soep van Jason met de geroosterde paprika's, tomaten, ui en look. Verder nog af en toe een notenshake, een pakje tofu bij de broccolisoep en wat naan en focacia. Eigenlijk is dat niet zo verschillend van wat ik anders eet
Mijn menu gaat du bestaan uit smoothie met banaan, kiwi en of peer, venkel en groene bladgroenten of bessen, appel en groene bladgroenten. De soepen zijn hummussoep, hummussoep met lupine en groene sojabonen ipv kikkererwten, broccolisoep en die soep van Jason met de geroosterde paprika's, tomaten, ui en look. Verder nog af en toe een notenshake, een pakje tofu bij de broccolisoep en wat naan en focacia. Eigenlijk is dat niet zo verschillend van wat ik anders eet
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

frodo quin schreef:Nope, gelukkig wel een papa die naar de bioplanet voor mij gaat. Zal wel blij zijn als het weekend voorbij is, zelfs als ik er nog niet echt op mag steunen zal het toch makkelijker zijn dan nu. Vooral de problemen met mijn andere knie, pols en de longbreuk maken het nogal lastig om zonder mijn been te gebruiken over en weer te kruipen.
Het klinkt in ieder geval heel lekker! Van de hummussoep mag je het recept wel een keer plaatsen, die klinkt interessant!
Ik heb vandaag een sapje van allerlei restjes gemaakt: 1 peertje, 2 wortels, een halve ananas, handvol spinazie, paar stengels bleekselderij, limoen met schil, 1 pastinaak, halve groene paprika, 2 kiwi's die aan het overlijden waren, en 2,5 appel (de andere helft ging natuurlijk in de gembershot
Astrid, heb jij nog met je Kuvings gespeeld van de week?
-
frodo quin
- 5-sterren

U vraagt wij draaien https://vegetus.nl/hummus-soep/
De soep is super lekker, ik hoop dat het met de bonenrestjes die ik nog in de kast had staan ook zo lekker als met kikkererwten zal zijn. De lupine zou goed moeten gaan, de groene soja ben ik wel een beetje bang voor. Ze heeft trouwens veel lekkere recepten op haar site staan.
Ik ben zelf heel benieuwd naar de soep van Jason, die ziet er echt ongelofelijk lekker uit. Heeft iemand ze al geprobeerd?
Ik ga trouwens ook de sap/smoothie met appelsien, banaan en cacao proberen. Een kijken hoe dat valt, want ik wordt meestal slecht van fruitsappen, smoothies met een deel sap ipv water of vruchtenthee en smoothies zonder bladgroenten, maar het klinkt wel lekker.
De soep is super lekker, ik hoop dat het met de bonenrestjes die ik nog in de kast had staan ook zo lekker als met kikkererwten zal zijn. De lupine zou goed moeten gaan, de groene soja ben ik wel een beetje bang voor. Ze heeft trouwens veel lekkere recepten op haar site staan.
Ik ben zelf heel benieuwd naar de soep van Jason, die ziet er echt ongelofelijk lekker uit. Heeft iemand ze al geprobeerd?
Ik ga trouwens ook de sap/smoothie met appelsien, banaan en cacao proberen. Een kijken hoe dat valt, want ik wordt meestal slecht van fruitsappen, smoothies met een deel sap ipv water of vruchtenthee en smoothies zonder bladgroenten, maar het klinkt wel lekker.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

frodo quin schreef:U vraagt wij draaien https://vegetus.nl/hummus-soep/![]()
Braaf, koekje soepje erin!