Juice challenge 4 t/m 8 april

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik heb bijna al soepen van jason al geprobeerd en de meeste zijn echt geweldig!!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Anne in Duitsland schreef:Zo, ik heb alles weer in huis voor een hele week sappen! Wie doet er nog meer mee, behalve Borke (meen ik)?

Edit: wel fijn om weer de hele week niet te hoeven nadenken over wat ik ga eten. ;D

Ik zei de gek
En ja dat 2e is ook heel fijn, zeker als ik alleen thuis ben. Heb dan toch geen zin om te koken, en dat doe je te laat dan en dan heb je idd. snaaihonger.
En de week erop wordt het soep en juice. :D
hannabelgje schreef:Ik heb bijna al soepen van jason al geprobeerd en de meeste zijn echt geweldig!!

Ik heb zijn chilli, bataat, kokosmelk soep voorbij zien komen, die lijkt me echt heel lekker!
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik ga morgen pas naar de winkel voor de ingredienten hoop dat ze alles hebben.
Dat vind ik altijd het lastigst, winkel A heeft dat en dit maar dat niet, en winkel B andersom, en dan nog soms winkel C nodig, zucht....
Voorheen In Belgie en voordat het gerommel bij de keten begon, had de delhaize alles, dat was wel lekker makkelijk.
Ik heb een hele tijd gesapt overdag enzo, en ergens is de klad erin gekomen, door allerlei oorzaken. Maar eigenlijk voelde ik me toen zoveel beter.
Heel lang heb ik ok 2 dagen per week alleen gesapt. Wel mis ik soms dan iets warms, iets eten, dus soep en juice zou ook geweldig zijn voor 2 dagen per week. En manlief vindt dat ook een goed plan, aangezien hij vaak weg is voor zijn werk, en dus "uit eten" gaat, wat helaas niet altijd even gezond kan.
En aangezien ik boekjes fijn vind:
Afbeelding
Heb al zin in soepjes ;D

Ben er helemaal klaar voor, alleen nog de booschapjes morgen.

Oja en volgend weekend uit eten, ::) was al gepland, maar gelukkig is het een restaurant met 1 ster dus meestal niet idioot veel en veel seizoensgroenten, dus dat zal wel goed komen, hoop ik :biggrin2:

Waar halen jullie waterkers? Zo lekker. Ik krijg het meestal nergens gevonden, ja ik ga het hier in een pot verbouwen dan maar.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

[quote="Kaio"]Ik ga morgen pas naar de winkel voor de ingredienten hoop dat ze alles hebben.
Dat vind ik altijd het lastigst, winkel A heeft dat en dit maar dat niet, en winkel B andersom, en dan nog soms winkel C nodig, zucht....
quote]

Dat is inderdaad lastig met dat type recepten. Ik doe mijn boodschappen in 5 winkels standaard om alles te kopen wat ik normaalgezien nodig heb en voor een aantal specifieke dingen komen er nog 4 ander bij. Dat is dan nog niet voor dit type recepten, want een deel van die dingen zijn nu gewoon niet of toch zeer moeilijk te verkrijgen omdat ze buiten seizoen zijn.
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

Kaio, ik heb weleens waterkers bij de AH kunnen kopen.

Heeft er iemand al het hele programma van Juice en Soup in het Nederlands?
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik heb dit boek aangeschaft:

Afbeelding

...en daar vanochtend de Tomato Broccoli Twist, de Ease The Pressure (rode bieten, appels en aardbeien uit de vriezer) en de Slimming Smoothie (appels, bleekselderij, komkommer, limoen, gember avocado) uit. Allemaal erg lekker, en het tomaten-broccoli-sapje was ook nog in die zin bijzonder dat daar geen zoet fruit doorheen gaat. Die smaakt dus best hartig. Het leuke van een koelkast vol met groenten hebben is dat je vrij ad hoc een nieuw receptje kunt uitproberen. Ik wilde eerst alleen de tomaten-broccoli maken, en later vandaag nog een paar andere sapjes, maar als je eenmaal bezig bent, blijf je de koelkast in duiken om nieuwe recepten te testen! ;D Inspirerend boek, hoor!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ohhh anne heb jij voor mij het recept van het tomaten/broccoli sapje?

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

hannabelgje schreef:Ohhh anne heb jij voor mij het recept van het tomaten/broccoli sapje?

Ja hoor!

3 medium tomaten (zonder steeltjes als ze nog aan elkaar vastzitten)
2 cm broccolisteel
1/2 komkommer (medium)
1 stengel bleekselderij
1/3 bio-citroen
1 handje ijsblokjes (heb ik niet gebruikt)

Zelf heb ik er dus nog een halve appel doorheen gedaan, omdat ik die overhad.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Oeps ik ben vanmiddag begonnen :D :o :biggrin2:

Zo daar ben ik weer, twee dagen gezellig weg geweest, culinair ook erg (te) gezellig.
Vanochtend stevig ontbeten met gebakken ei, garnaaltjes en veel groente et kaas er overheen.
Vanmiddag thuis gekomen.
Ik hikte er toch te veel tegenaan om maandag te beginnen.
Voel me al de hele week futloos en moe. Drukke weken gehad, misschien griepje aan het bevechten?
Toen dacht ik aan Anne met haar enthousiaste verhalen dat het vanaf dag 3 beter ging en ik bedacht als ik nu start dan is het maandag dag 3 en zo is het gekomen.

Dus toen ik thuis kwam en al die groente en fruit mij aankeken, dacht ik: NU is het moment.
Dus ik ben gestart met dag 1 van het 5 dagen sapdieet wat Hanna had vertaald.
Heb meteen voor morgen ook klaar gemaakt.

Al een hele sterke shot achter de kiezen, Leo ook meteen. Die nipte er aan, zo lekker vind hij het en ik heb hem gauw achterover geslagen. Daarne proefde ik de gember niet eens in mijn sapje, dus dat smaakte prima. Alles smaakt prima na die shot.

Als het me die 5 dagen goed bevalt, dan ga ik misschien nog even door.
Geen idee hoe?

Eens kijken of die boeken van Vale er ook in het Nederlands zijn en od dat leuke boeken zijn?
Heeft iemand daar al naar gekeken?

Oh Anne, die Kuvings is geweldig, nog geen een keer vastgelopen zoals die champion juicer deed.
Losjes spinazie er in doen bevalt mij ook beter, bedankt voor de tip!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

Borke schreef:Oeps ik ben vanmiddag begonnen :D :o :biggrin2:

Zo daar ben ik weer, twee dagen gezellig weg geweest, culinair ook erg (te) gezellig.
Vanochtend stevig ontbeten met gebakken ei, garnaaltjes en veel groente et kaas er overheen.
Vanmiddag thuis gekomen.
Ik hikte er toch te veel tegenaan om maandag te beginnen.
Voel me al de hele week futloos en moe. Drukke weken gehad, misschien griepje aan het bevechten?
Toen dacht ik aan Anne met haar enthousiaste verhalen dat het vanaf dag 3 beter ging en ik bedacht als ik nu start dan is het maandag dag 3 en zo is het gekomen.

Dus toen ik thuis kwam en al die groente en fruit mij aankeken, dacht ik: NU is het moment.
Dus ik ben gestart met dag 1 van het 5 dagen sapdieet wat Hanna had vertaald.
Heb meteen voor morgen ook klaar gemaakt.

Al een hele sterke shot achter de kiezen, Leo ook meteen. Die nipte er aan, zo lekker vind hij het en ik heb hem gauw achterover geslagen. Daarne proefde ik de gember niet eens in mijn sapje, dus dat smaakte prima. Alles smaakt prima na die shot.

Als het me die 5 dagen goed bevalt, dan ga ik misschien nog even door.
Geen idee hoe?

Eens kijken of die boeken van Vale er ook in het Nederlands zijn en od dat leuke boeken zijn?
Heeft iemand daar al naar gekeken?

Oh Anne, die Kuvings is geweldig, nog geen een keer vastgelopen zoals die champion juicer deed.
Losjes spinazie er in doen bevalt mij ook beter, bedankt voor de tip!
Ik heb nog andere vertaalde programma's van Jason. Zelf vind ik de boeken erg fijn. Ik heb ze bij Kindle gekocht voor weinig. Dan kun je ze lezen op een kindle ereader, of op een tablet of telefoon via de app.

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Anne in Duitsland schreef:Ja hoor!

3 medium tomaten (zonder steeltjes als ze nog aan elkaar vastzitten)
2 cm broccolisteel
1/2 komkommer (medium)
1 stengel bleekselderij
1/3 bio-citroen
1 handje ijsblokjes (heb ik niet gebruikt)

Zelf heb ik er dus nog een halve appel doorheen gedaan, omdat ik die overhad.

Oo die moet ik ook eens een keer maken! Ik hou van tomaten, en van brocolli, dus ik zou dit lekker moeten vinden

@ borke, de week na de sap weekjes ga ik doe soep en juice doen. En euh tussendoor op zaterdag ook een soep van jason, heb er eentje met groene asperges en zijn hier volgende week in de reclame, en de restant rooster ik dan even. Zo jammie :biggrin2:
En dan uit eten en dan weer aan de sap en soep.
Uit ervaring weet ik dat het echt wel goed voelt en idd voldoende nieuwe energe van krijgt, maar je moet wel even erdoorheen zeg maar.

Volgens mij zijn de boeken van Jason alleen in het Engels.
Maar ik heb ook de vertaling waar hanna het over heeft, met ook avondeten ed.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Welk boek bedoelen jullie?
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

moest ff zoeken maar vlgs mij: The Juice Master Turbo-Charge Your Life in 14 Days, daarvan hebben we alle recepten in Nederlands.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Kaio schreef:moest ff zoeken maar vlgs mij: The Juice Master Turbo-Charge Your Life in 14 Days, daarvan hebben we alle recepten in Nederlands.
Heb je dat in een bestand wat mailbaar is?
Wat is het trouwens voor een programma?
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

fftjes kijken, heb het programma nooit gedaan. Het boek is engels en daarvan hebben we vertaalde recepten. Het plan staat in het boek maar is veel vrijer, eerste dagen kun je bijv kiezen uit bepaalde lunches of sappen. ZIt dus ook veel knaagbaar gezond materiaal bij ;)
En is mailbaar ;)

Plaats reactie