Juice challenge 4 t/m 8 april

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ja, dit werkt echt heel anders op mijn darmen. Als ik 2 dagen achtereen een lunch vervang door een smoothie, dan heb ik al last van mijn darmen. Dit juicen geeft alleen maar meer rust op dat front en dat scheelt een hoop in de energie.

Ik blijf nog steeds erg moe, toch denk ik dat zeker ook door het bestrijden van een griep komt. Vorige week had ik het namelijk ook al en toen heb ik gewoon koolhydraatarm gegeten.
Het sterkt me alleen maar om door te gaan, want nu krijg ik in ieder geval heel veel vitamine C binnen. Zeker met die Minty Sunshine met al die sinasappels. Het rook al zo lekker toen ik het klaarmaakte met al die mint.

Nog steeds ben ik heel blij met mijn Kuvings Bog Mouth Juicer, want hij loopt gewoon niet vast :biggrin2:

Gezien het effect op mijn darmen van de blender en die juicer, heb ik vanavond voor Sofi groentemix gemaakt met de Kuvings. Normaal deed ik dat met de blender, nu ook met de juicer en daarna het sap en de ulp in de blender gemixt. Ik was toch bezig, dus dat kon er ook nog wel bij.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Borke schreef:Ja, dit werkt echt heel anders op mijn darmen. Als ik 2 dagen achtereen een lunch vervang door een smoothie, dan heb ik al last van mijn darmen. Dit juicen geeft alleen maar meer rust op dat front en dat scheelt een hoop in de energie.

Ik blijf nog steeds erg moe, toch denk ik dat zeker ook door het bestrijden van een griep komt. Vorige week had ik het namelijk ook al en toen heb ik gewoon koolhydraatarm gegeten.
Het sterkt me alleen maar om door te gaan, want nu krijg ik in ieder geval heel veel vitamine C binnen. Zeker met die Minty Sunshine met al die sinasappels. Het rook al zo lekker toen ik het klaarmaakte met al die mint.

Nog steeds ben ik heel blij met mijn Kuvings Bog Mouth Juicer, want hij loopt gewoon niet vast :biggrin2:

Gezien het effect op mijn darmen van de blender en die juicer, heb ik vanavond voor Sofi groentemix gemaakt met de Kuvings. Normaal deed ik dat met de blender, nu ook met de juicer en daarna het sap en de ulp in de blender gemixt. Ik was toch bezig, dus dat kon er ook nog wel bij.
Tip: snij de munttakjes in kleine stukjes, dan blijven ze niet in de pulpuitwerpopening (gaan we weer :biggrin2: ) steken. Ik merk dat als die opening te vol raakt, de pulp natter naar buiten komt, en da's zonde. Ik ga nu tussen de twee verschillende sapjes door de boel even leegmaken, als er veel vezelachtigs in het recept zit (ananas, bleekselderij). Bleekselderij snij ik daarom ook altijd klein, dat poept ie beter uit dan. :biggrin2:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Goede tip Anne, want met die munt zaten er meer 'draden' in de pulp. Ik had me niet gerealiseerd dat dat zo vezelachtig zou zijn. Wel bij de bleekselderij, die had ik al in stukjes gesneden :biggrin2:
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Vanavond de soep met geroosterde paparika, kerstomaat, rode ui en look gegeten en die was zoals verwacht echt lekker :)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

frodo quin schreef:Vanavond de soep met geroosterde paparika, kerstomaat, rode ui en look gegeten en die was zoals verwacht echt lekker :)
Die klinkt echt zoooo lekker! Geroosterde paprika, mjam!

Ik heb nog een restje van de hummussoep gegeten die iemand hier laatst had geplaatst. Was ook heerlijk, maar ik had er te veel citroen in gedaan. Heb hem vandaag met een scheut ketjap wat zoeter gemaakt; was ook lekker.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Ja hé die is super lekker. De variant die ik dit weekend had gemaakt met de mungbonen en lupinebonen was ook wel lekker, maar die met kikkererwten was toch lekkerder. :)
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Amandelmelk kan je ook heel makkelijk met de slowjuicer maken ;) . Amandelen een paar uur weken in water en vervolgens de noten inclusief water door de slowjuicer heen halen. Weet even niet meer of je de noten nog moet spoelen na het weken of met het weekwater kan juicen zoek het altijd op als ik weer wat wil maken.

Ben weer enthousiast geworden door dit topic wil geen sapkuur doen maar wel weer vaker gaan sappen. Had nog wat groenten over die op moesten dus voor morgen een sap gemaakt van appel, bleekselderij, komkommer, courgette, gember en citroen. Voor tussen de middag stukjes wortel, reepjes rode paprika en stukken komkommer met een dipsaus van geitenkaas, zure room, mosterd en een beetje honing.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Ik maak notenmelk altijd met de blender en gebruik het weekwater. Bij peulvruchten moet je het weekwater wel weggooien, het kookvocht is dan weer super voedzaam en gebruik je dus liefst wel. Hoe gaat het dan eigenlijk in zijn werk met een juicer? <Doe je het dan samen met water er door?
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Zo eindelijk weer aan de ochtend sap. hehe. Die is lekker dik.
Vond de oprengst van mijn bietensap maar erg magertjes. We gaan het zien anders hebben we nog wel banaan of avocado, ook lekker.
marina
4-sterren
4-sterren

Bericht door marina »

Ik ga morgen starten (en iedereen verklaard me voor gek >:( ;D )..

Jullie berichten over de wijn klinken erg hoopvol! Ananas staat op het boodschappenlijstje en ga ik gewoon proberen!
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

marina schreef:Ik ga morgen starten (en iedereen verklaard me voor gek >:( ;D )..
Omdat?

Ja joh gek he dat als je met een sapje aan komt zetten iedereen kommentaar heeft en zich ook nog zorgen over je gaat maken, en als iemand een hamburger, of pizzapunt of whatever eet niemand er raar van opkijkt of er iets van zegt. Tja afwijkend van het normale beeld zullen we maar zeggen
Maar ik had op mijn werk (vooral mannen) toch een aantal zo ver gekregen om te proeven en eigenljk was de reactie: hmm smaakt eigenlijk best lekker, hmmm.
Maar goed met de bietensapje bleef ik een vampiertje :cool: ;D Ik had gewoon glazen flessen en iedereen was benieuwd welk kleurtje ik weer bijhad :D
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik had toen ik de eerste keer meedeed met Jason een collega die iedere dag wit brood met kaas zat te eten. Die vond het ook erg ongezond om te sappen en ook erg saai..... Mensen kunnen echt heel erg raar reageren.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

hannabelgje schreef:Ik had toen ik de eerste keer meedeed met Jason een collega die iedere dag wit brood met kaas zat te eten. Die vond het ook erg ongezond om te sappen en ook erg saai..... Mensen kunnen echt heel erg raar reageren.
;D ;D ;D

Echt hè... Het is wat Jason Vale schrijft: als je tegen mensen zegt dat je een week lang alleen junkfood gaat eten omdat je daar zin in hebt, is er niemand die een busje bestelt. Ga je een hele week gezond doen, dan breekt de paniek uit. ::)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Borke schreef:Ja, dit werkt echt heel anders op mijn darmen. Als ik 2 dagen achtereen een lunch vervang door een smoothie, dan heb ik al last van mijn darmen. Dit juicen geeft alleen maar meer rust op dat front en dat scheelt een hoop in de energie.

Ik zat hier nog even naar te kijken. Heeft Sofi ook problemen met haar darmen dan? Want je voegt nu de vezels natuurlijk wel weer toe aan het sap, en zo te lezen zijn het bij jou juist de vezels die je dwarszitten.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Anne in Duitsland schreef:Ik zat hier nog even naar te kijken. Heeft Sofi ook problemen met haar darmen dan? Want je voegt nu de vezels natuurlijk wel weer toe aan het sap, en zo te lezen zijn het bij jou juist de vezels die je dwarszitten.
Nee, dat niet.
Echter de vezels worden wel kleiner gemaakt dan in de blender, voor mijn gevoel. Ik dacht ik kijk eens hoe het is.
Sofi had toen ze hier kwam verschrikkelijke darmproblemen, maar nu al 9 jaar niet meer :biggrin2:
Overigens pak ik de volgende keer weer de blender voor haar, want dan doe ik er water bij en dat maakt het smeuïger en dat mengt beter met haar vlees (kvv).

Plaats reactie