Hondenwinkel beginnen (vanuit bijstand?)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hondenwinkel beginnen (vanuit bijstand?)

Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

zullen we nu ook eens proberen om de positieve dingen te zeggen:
- je doet wat je zelf wil en hoe je het zelf wil, want jij bent de baas
- je kan het eten voor je honden krijgen aan inkoopprijs i.p.v. verkoopprijs
- je moet thuis niet stoken, geen elektriciteit verbruiken,...
- gezien je artikel werk je met dierenvrienden en kan je je honden gewoon meenemen naar je werk

(zonder ruim eigen startkapitaal zou ik er niet aan beginnen)
dribbeldiesel
2-sterren
2-sterren

Bericht door dribbeldiesel »

Nog een pluspunt: Gezelligheid met de klanten.
Lekker de hele dag kletsen over honden en alles wat er mee te maken heb.
Dit mis ik wel.
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Ik denk persoonlijk dat dit een vrij forse investering gaat worden als je vanaf niets af aan moet beginnen (en er dus een financiering moet afsluiten om het te gaan opzetten)

Maar ik ben het wel met sommige eens, misschien kun je het beste bekijken hoeveel uren je per week wilt werken, hoe veel km's je wilt maken, wil je iets vanuit huis beginnen of via een gehuurd pand .....

Ook ik dacht nu "huh, eerst was het fotograaf, toen was het een uitlaatservice, nu weer dit..."
Ik zou als ik jou was eerst eens goed gaan bedenken hoe of wat, en alleen starten werkt vaak ook niet, reclamekosten kunnen aardig oplopen als je nog niet bekend bent (en dat vergeten sommige mensen)
En nu weet ik niet waar je woont, maar bv in grote steden is dat een stukje makkelijker dan op een afgelegen plek.
Wonen nu zelf op en eiland, en hoor van zoveel mensen "oh als je import bent, dan duurt het wel even hoor, voordat je klanten hebt!"
Nu gaat het bij mij lekker lopen, maar dat heeft wel 4 maanden geduurd ;)

Succes ieder geval, en ik hoop dat je iets kunt vinden wat voor jou haalbaar is zodat je van je passie je werk kunt maken.
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

EKO4petz hier ;) Wat leuk om te lezen dat je geïnspireerd bent geraakt door ons bedrijf

Wel wil ik je graag de andere kant van het verhaal vertellen. EKO4petz is 5 jaar geleden begonnen, er is geen week geweest waar ik minder dan 80 uur gewerkt heb en we zijn nog steeds dagelijks aan het investeren in het bedrijf. Natuurlijk zou je het ook kleiner kunnen houden, maar dan zijn de marges van de producten die je zou willen verkopen zo laag dat je er misschien net een pandje, vriezers, stroom etc. van zou kunnen betalen. Salaris denk ik niet eens.

Misschien zijn werkzaamheden in de diensten sector dan interessanter als je weinig uren wilt maken en toch iets zou willen verdienen.

Succes!
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Iets wat veel (startende) ondernemers vergeten: hoe regel je het als je ziek wordt?
Bijvoorbeeld wat als je je pols breekt van de hand die je het meeste gebruikt?
Hoe doe je dan al je administratie, hoe portioneer je dan, hoe houd je je klanten tevreden?

Hoe de je dat als je op vakantie gaat, een vrije dag wilt...?

Ziekengeld, WIA etc dat heb je niet als ondernemer, er is geen vangnet...daar moet je jezelf voor verzekeren en dat is zeer kostbaar!

Plaats reactie