Juice challenge 4 t/m 8 april

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Kaio schreef:Zo heb de 7 dagen soepnjuice vertaling klaar. De rest van de soepen ed doe ik ooit wel een keer nog, als het viezer weer is ;)
Heb alleen geen Nederlandse spellingcheck erop zitten kom ik achter, en ik kan sommige spelfouten erg moeilijk zien, handig.
Maar wie wil hem hebben?
ik wil em ook wel graag hebben. Ik stuur je even een pb.
Lizetta
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lizetta »

Zou ik ook de bestanden mogen hebben?
Heb al lang niet meer gedaan, maar wil graag weer beginnen, voelde me er zo goed bij toen!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Kaio schreef:Zo heb de 7 dagen soepnjuice vertaling klaar. De rest van de soepen ed doe ik ooit wel een keer nog, als het viezer weer is ;)
Heb alleen geen Nederlandse spellingcheck erop zitten kom ik achter, en ik kan sommige spelfouten erg moeilijk zien, handig.
Maar wie wil hem hebben?
Ja graag! Ik stuur je zo even een pb'tje!
marina
4-sterren
4-sterren

Bericht door marina »

Ik zou hem ook graag willen hebben Kaio!
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lizetta schreef:Zou ik ook de bestanden mogen hebben?
Heb al lang niet meer gedaan, maar wil graag weer beginnen, voelde me er zo goed bij toen!
Dan moet ik van jou ook nog een mail adres krijgen ;)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Marina, jij maakt toch niet dezelfde fout als ik in het begin, dat je de recepten maar 1 x neemt ipv 2 x? Het is de bedoeling dat je alle recepten dubbel maakt, en dan over de dag verdeelt.
marina
4-sterren
4-sterren

Bericht door marina »

Anne in Duitsland schreef:Marina, jij maakt toch niet dezelfde fout als ik in het begin, dat je de recepten maar 1 x neemt ipv 2 x? Het is de bedoeling dat je alle recepten dubbel maakt, en dan over de dag verdeelt.
Haha ne daar heb ik van geleerd na die opmerking van jou!
Ik ben de hele middag als zo dizzy als maar kan, tijd voor de 2de sos!
Normaal ben ik niet zo'n klager hoor :D
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

marina schreef:Haha ne daar heb ik van geleerd na die opmerking van jou!
Ik ben de hele middag als zo dizzy als maar kan, tijd voor de 2de sos!
Normaal ben ik niet zo'n klager hoor :D
Ik zie het ook niet als klagen, hoor! Maar jij bent natuurlijk lichamelijk een stuk actiever dan de gemiddelde bureautijger, en dan heb je je energie wel nodig. Maar zoals gezegd, vanaf dag drie gaat het vaak beter.
Verder denk ik dat iets extra's eten voor jou geen kwaad kan, want het is natuurlijk niet zo dat jij kilo's kwijt moet. :D
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Borke schreef:Voor dit moment hou ik even pas op de plaats, van het weekend weer een lekkere juice maken.
Invriezen lijkt me lastig, want mijn flessen lenen zich daar nuet voor en daarbij zie ik me er ook niet een paar uur voor in de keuken staan.
Ik ben benieuwd of ik eigenlijk iets ben afgevallen - morgen eens kijken ::)

Kaio wat een gepuzzel zeg met die recepten en boodschappenlijst.

Die boodschappenlijst voor 5 dagen juicen klopt volgens mij ook niet, ik heb wel groente en fruit over.
Geeft niet, het komt wel op.
Toen wij vorig jaar een giga-oogst aan appels en peren hadden, hebben we alles gejuicet en in gewone plastic mineraalwaterflessen ingevroren. Gaan we dit jaar weer doen, want dan hoeven we geen appels en peren te kopen voor het juicen, en dat scheelt natuurlijk enorm in de prijs. Zijn weliswaar geen Golden Delicious en Conference, maar d'r zit sap in, en daar gaat het om. :biggrin2:
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

Kaio, ja ik wil graag de vertaling van de soepenjuice.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Vanochtend na mijn 5 dagen sappen had ik voor het ontbijt behoorlijke darmkrampen en aanzienlijk dunnere ontlasting dan de dagen ervoor, toen het heel mooi compact was. Het voelde alsof het naar buiten brandde, alsof er sambal uit kwam zal ik maar zeggen, maar dan in drolvorm.

Zou dat van die gember kunnen komen, ik had een nogal dikke gemberwortel en dan is 2 cm best veel? Het is ook zo'n vage aanduiding, een gewichtsindicatie zou handiger zijn.
Mijn darmen voelen behoorlijk geirriteerd.
Ik denk dus dat het sappen niet voor mij is weggelegd :D

Vandaag heb ik weer volgens mijn maatwerk gemaakte metabolic balance dieet gegeten. Dat start namelijk ook met een soort detox (die heb ik met het sappen wel gehad lijkt mij) en een schema wat daarna te doen en dat is maatwerk voor mij gemaakt adhv bloedonderzoek en anamnese door een orthomoleculair therapeut.
Ik voelde meteen een stuk beter toen ik vanochtend mijn ei met champignins en een appel op had :biggrin2:

Het malle is dat ik bij die eetwijze, met 5 uur tussen de maaltijden in, minder snaaitrek en hongergevoel heb dan bij 4x sap en de banaan en of avocado die ik op een hongermoment pak.
Vanavond heb ik een soepje van Jason gegeten en tussen de middag feta met komkommer.

Overigens ben ik wel geinteresseerd in die vertaling Kaio, al is het alleen alvoor de soepjes.
Voor de rest moeten eerst mijn darmen nu tot rust komen...
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Grappig hoor dat ik dat juist andersom heb, dat ik meer honger tussendoor krijg als ik niet sap.
En dat ik van ei en champignons juist harstikke misselijk wordt. Ligt ook aan de pado's vermoed ik. En gebakken ei moet ik met tomaat en avocado combineren dan gaat het goed.

Van de gember? Geen idee, ik gooi er ooit meer in dan 2cm (ook van een dikke) maar dan ben ik het wel gewend zeg maar.

Er staan nu een aantal soepjes in het programma, die heb ik vertaald, in het boek staan er meer, ooit (nouja ik wil ze zelf toch allemaal gaan maken de komende tijd dus ;) ) vertaal ik die ook wel.

Ik moet bekennen ik heb vandaag een banaan op en zojuist een halve avocado (die was over, nou ik had toch nog honger hoor) EN oja 5 nootjes :-[ :biggrin2:
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Dat klinkt niet aangenaam! Het is wel duidelijk dat iets niet voor je werkt, wat dat zou ik niet weten.Dat soort dingen is voor iedere mens anders. Ik drink in de winter vaak een gember, kurkuma en zwarte peper drankje voor mijn doorbloedingsproblemen en heb in ieder geval nog nooit last gehad van de gember of gember poeder.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Als je de hele week geen last hebt gehad van je darmen, weet ik niet of je kunt concluderen dat juicen niet voor je is weggelegd. Maar zou natuurlijk best kunnen dat de hoeveelheid gember irritatie veroorzaakt, als je toch al gevoelige darmen hebt. Ik kan me ook voorstellen dat de omstelling een vrij vetrijk dieet (als ik het zo lees?) naar ineens een bijna vetvrije voeding dan wat zwaarder te verteren is, bij gevoelige darmen. Basisch-alkalisch, dat soort dingen. *klok, klepel*
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Heb alleen geen Nederlandse spellingcheck erop zitten kom ik achter, en ik kan sommige spelfouten erg moeilijk zien, ha[*]ndig.
Maar wie wil hem hebben?
Ik zou ook heel graag de vertaling krijgen. Ik stuur je een pb.

Plaats reactie