Juice challenge 4 t/m 8 april

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

Dasha
2-sterren
2-sterren

Bericht door Dasha »

hannabelgje schreef:Ik koop de apps in de playstore van android. Die koop je eenmalig en dan staan ze in je acount van android (google). als je dan wijzigt van telefoon/tablet dan kun je die gewoon weer opnieuw downloaden. Ze staan nl op je account en niet op je apparaat. Ga je van android over naar apple (geen idee waarom iemand dat zou willen, maar goed) dan moet je ze wel opnieuw aanschaffen. Ik kan op meerdere apparaten tegelijk de apps zetten en raadplegen.
Er staan giga veel recepten op en in principe een programma van 2 weken, eentje vegetarisch en eentje met vis.
Ik ben fan. :)
Ik heb de Super Fast Food app geïnstalleerd, bedankt voor de tip! :)

Ik ben vandaag weer begonnen met sapjes, maar ik moet nog even kijken welk programma ik ga volgen. Denk dat ik voorlopig een paar lekkere recepten ga doen die ik hier ben tegengekomen en wat sapjes uit het 5 dagen programma, zoals mijn favoriet de pear & parsnip :biggrin2: Ik vind die echt heel lekker. Ik eet er wat nootjes en snackkomkommers bij :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Mijn soepje van Jason was weer lekker. Rare combinatie maar wel echt lekker.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

hannabelgje schreef:Mijn soepje van Jason was weer lekker. Rare combinatie maar wel echt lekker.
Mooi, vond hem al een aparte combi, maar hij is wel weer lekker dus. Motiverend om de app te kopen :biggrin2:

Oeps, nu zit ik aan mijn euh lunch sapje ::) Heb dus nog een sap en nog een soep staan voor vandaag. Went snel de kleinere hoveelheden zonder continue hier en daar snacken dus!!! :D
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Kaio schreef:Hoe bedoel je?
Ik slaap prima hoor :biggrin2: wordt wel uitgeruster wakker
Hij kon dus nauwelijks nog slapen, heb ik momenteel trouwens ook, maar is denk ik van de stress. De meeste mensen ervaren dat ze veel meer energie krijgen als ze rauw eten, bij sommigen wordt dat te veel energie en die hun uit stand lijkt dan niet meer te bestaan :)
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

frodo quin schreef:Hij kon dus nauwelijks nog slapen, heb ik momenteel trouwens ook, maar is denk ik van de stress. De meeste mensen ervaren dat ze veel meer energie krijgen als ze rauw eten, bij sommigen wordt dat te veel energie en die hun uit stand lijkt dan niet meer te bestaan :)
Oh haha, ik ben gewoon niet meer zo moe :D

En ja stress dat zorgt meestal niet voor een goede nachtrust nee. Hopelijk lost je stress zich snel op!

Nou ja zonder gein, ik heb wat overgewicht verzameld, niet mega extreem maar toch overgewicht. Daarnaast kan ik best gezond eten, ei avocado tomaat, salade etc. Maar ik wordt vaak raar na eten, dip en dan krijg ik juist meer honger en snack attacks. Het enige waarbij ik dat dus niet heb is dus met sappen. Dat is me wel duidelijk inmiddels. Het lijkt wel alsof verteren van vast voedsel soms wat te veel vergt? Dat zou kunnen kloppen want ik heb ook PDS, en die zorgt vaak ook voor extreme aanvallen, die dus ook voor extreme vermoeidheid zorgen en raar gevoel van honger. Ook dat is nu dus heel veel minder.
Ik ga wel vast eten weer en ook warm, maar het is me wel duidelijk dat ik sappen erin moet houden. Vegetarisch hoeft van mij niet persee, maar ik wil wel zeker vaker vegetarisch eten. En dan ook zonder graan en weinig melkprodukten. De filosofie van 2 dagen sappen (evt met soep), 3 dagen gezond eten (waarbij bij mij wrslijk grotendeels nog steeds sap zal zijn) en tja 2 dagen weekend staat me wel aan :biggrin2:
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Kaio schreef:Oh haha, ik ben gewoon niet meer zo moe :D

En ja stress dat zorgt meestal niet voor een goede nachtrust nee. Hopelijk lost je stress zich snel op!

Nou ja zonder gein, ik heb wat overgewicht verzameld, niet mega extreem maar toch overgewicht. Daarnaast kan ik best gezond eten, ei avocado tomaat, salade etc. Maar ik wordt vaak raar na eten, dip en dan krijg ik juist meer honger en snack attacks. Het enige waarbij ik dat dus niet heb is dus met sappen. Dat is me wel duidelijk inmiddels. Het lijkt wel alsof verteren van vast voedsel soms wat te veel vergt? Dat zou kunnen kloppen want ik heb ook PDS, en die zorgt vaak ook voor extreme aanvallen, die dus ook voor extreme vermoeidheid zorgen en raar gevoel van honger. Ook dat is nu dus heel veel minder.
Ik ga wel vast eten weer en ook warm, maar het is me wel duidelijk dat ik sappen erin moet houden. Vegetarisch hoeft van mij niet persee, maar ik wil wel zeker vaker vegetarisch eten. En dan ook zonder graan en weinig melkprodukten. De filosofie van 2 dagen sappen (evt met soep), 3 dagen gezond eten (waarbij bij mij wrslijk grotendeels nog steeds sap zal zijn) en tja 2 dagen weekend staat me wel aan :biggrin2:
Voor veggie, zuivel- en granenvrij moet je is kijken naar de pizzarecepten die ik heb gepost in dit topic. De 'kaas' is heel makkelijk te maken en de koolhydraat arme pizzabodem ook. Er zit wel glutenpoeder in, geen idee of je dat liever niet hebt. Met enkel kikkererwtenmeel kan je trouwens ook pannenkoeken en misschien ook pizzabodems maken.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

frodo quin schreef:Voor veggie, zuivel- en granenvrij moet je is kijken naar de pizzarecepten die ik heb gepost in dit topic. De 'kaas' is heel makkelijk te maken en de koolhydraat arme pizzabodem ook. Er zit wel glutenpoeder in, geen idee of je dat liever niet hebt. Met enkel kikkererwtenmeel kan je trouwens ook pannenkoeken en misschien ook pizzabodems maken.
ik ga die eens terugzoeken. Zal toch ook zonder glutenpoeder kunnen? zal alleen minder fluffy en breekbaarder zijn dan denk ik
Overigens zag ik van Jason een bodem voorbij komen van pastinaak, cashew en havermout. Die variant lijkt me ook wel wat.

Van mij hoeft ook geen 100% graanvrij maar wel 80%. EN ik ga maar eens echt brood leren bakken, dat is dan voor die 20% mega verwennerij :biggrin2:
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Volgens mij wel, misschien wat lijnzaad of chiazaad laten wellen en er bij voegen of wat ook zou kunnen werken is kikkererwtenmeel.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Vanavond dan de noodles met zalm gegeten. Echt super lekker!!!!

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

hannabelgje schreef:Vanavond dan de noodles met zalm gegeten. Echt super lekker!!!!

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Mooi!

Over die app nog eens, ik zie in sommige reviews dat er weinig recepten zijn? Toch 96?
En eentje die iets zegt dat ie vegan heeft uitgekozen? Je krijgt toch alles? Dus vegetarisch 2 weken plan en met vis? of niet ? Dus gewoon alles en dan kun je in de app zoeken op vega, vis of zo?
En dan nog manlief overtuigen van een vegaburger (die staat op juicetube en die lijkt me echt lekker :dribble: ), want een burger hoort van vlees te zijn ::)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Het is een programma van 1 week. Maar er is een vegetarisch programma en een programma met vis. Daar zitten wel overeenkonsten in. Ik zal eens even tellen.
Er zijn de volgende recepten:
13 ontbijtrecepten
4 soepen
14 salades
8 dressings/sauzen
5 vegeanistische gerechten lunch/diner
5 vegetarische gerechten lunch/diner
7 visgerechten lunch/diner
10 klassieke recepten
14 bijgerechten
9 chips en dips recepten
6 zoete gerechten

Dat zijn dus behoorlijk veel recepten in 1 app

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Dat zijn idd heel wat gerechtjes.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

En het gaat om fast food dus je staat geen uren in de keuken.

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Weer een snelle smoothie vandaag zonder juicer:
2 medjool dadels
Handje spinazie
Halve banaan
Tl spirulina
Tl amandelpasta
250 ml bronwater
Handje ijs

In de blender en klaar. Ik heb tahini gebruikt omdat ik nergens amandelpasta kon kopen.

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

hannabelgje schreef:En het gaat om fast food dus je staat geen uren in de keuken.

Dat is ook wel fijn en van degene die op de juicetube staan vind ik ook dat het allemaal wel ingredienten zijn die een beetje normaal zijn zeg maar.
Alleen die butter beans, wat is daarvan de vertaling? Geen idee hoe verkrijgbaar die in Nederland zijn, nooit echt opgelet moet ik zeggen

Zo nu wel een bakkie thee, ik krijg het niet warm meer hierbinnen ook niet. Steenkoud buiten, kouder dan de hele winter bijelkaar of zo :-X
Ben blij dat ik deze week soep erbij heb hahaha

Plaats reactie