pearlsofpassion schreef:Oh jee... het gaat je maar niet goed hè...
Ja, heel onlogisch is dat niet... al die gekke geuren kunnen hen wel in de war brengen. Ik begrijp dat Lotje zich wat bedreigd en kwetsbaar voelt nu en het shirt kwijt wil en daarvoor een hoge rug opzet. Ik begrijp ook dat Jimmy zo'n gek wezen dat vreemd ruikt en hem met een hoge rug tegemoetkomt, aanvalt...
Is het shirt nog bruikbaar of niet?
Anders zou ik zeggen, geef Lotje wat tijd om eraan te wennen. Als ze zich er comfortabel in voelt, laat je Jimmy er weer bij. Heb je iets van valeriaan of catnip in huis? Anders zou ik hen beide een doekje of speeltje met daarvan wat erop geven. Als ze er beide mee geknuffeld hebben ruiken ze dan toch al vertrouwder. En hen beide afwisselend knuffelen, vooral goed onder hun kin.
Afleiden met een speeltje of iets heel lekkers kan ook helpen wanneer je hen terug samen laat, positieve ervaringen. Maar of Lotje daar nu zin in heeft, weet ik natuurlijk niet. En het kan ook zijn dat ze eens je ermee stopt opnieuw beginnen...
Ik zou het ook begrijpen als je nu zegt, dan toch die kap maar weer. Liever dat dan ruzie. Maar ook dan zou ik Lotje eerst eens grondig knuffelen en tegen je aan houden en proberen wat valeriaan of catnip bij haar te krijgen, want de geur van dat shirtje zal wel niet meteen weg zijn...
Jij ruikt tenminste vertrouwd voor Jimmy...
Nee, het shirtje is onbruikbaar. Ik denk dat ik van geluk mag spreken dat ze het om had, want ik denk dat het best wel wat heeft tegen gehouden. Arme Lotje...
Lotje ligt nu zalig bij mij op schoot te slapen, even geen kap of geen shirtje om. Jimmy slaapt in de bijkeuken, samen met Nelson in de mand.
Het zit ook wel weer lekker mee hier, zeg. Eerst allemaal maar even goed tot rust komen, straks nog even gezellig met Jimmy knuffelen en ik zal ze inderdaad allebei wat catnip geven.