Juice challenge 4 t/m 8 april

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... bonen.html

butter bean's of te wel boterboontjes en ook wel limabonen genoemd ;)
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Maar als je vanavond nog iets met die limabonen wilt eten.... ze moeten wel een paar uur weken [of je neemt een potje ::) ]
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Anneloog schreef:http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... bonen.html

butter bean's of te wel boterboontjes en ook wel limabonen genoemd ;)
Bij boterboontjes van boduelle zag ik gele sperziebonen en dat waren ze niet.
Limabonen zijn groene bonen?, soja bonen? Oh ik zie dat je ook witte hebt, ja die moeten het zijn denk ik.
Die zijn denk ik in NL niet zo goed verkrijgbaar, hier in DE ook niet denk ik
Too schreef:Maar als je vanavond nog iets met die limabonen wilt eten.... ze moeten wel een paar uur weken [of je neemt een potje ::) ]
Nee gelukkig niet voor vandaag. Maar Jason gebruikte ze bij zijn vegaburger, die me in de toekomst wel lekker lijkt.

Edit: Reuzebonen zijn dat niet ook limabonen? Zover ik kan zien wel. Dan is het denk ik wel goed vindbaar, hopelijk ook niet in blik
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Volgens mij zijn het dezelfde, dat moet toch wel te vinden zijn in gedroogde vorm?
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Boterboontjes ken ik als gele sperziebonen, maar mischien is dat wel een dialect benaming. Volgens google zijn het waarschijnlijk limabonen, maar die zijn dacht ik groen? Bij dat recept (als het het zelfde is wat ik op you tube heb gezien) zagen ze me er uit als reuze bonen.
Kaio schreef:
Dat is ook wel fijn en van degene die op de juicetube staan vind ik ook dat het allemaal wel ingredienten zijn die een beetje normaal zijn zeg maar.
Alleen die butter beans, wat is daarvan de vertaling? Geen idee hoe verkrijgbaar die in Nederland zijn, nooit echt opgelet moet ik zeggen

Zo nu wel een bakkie thee, ik krijg het niet warm meer hierbinnen ook niet. Steenkoud buiten, kouder dan de hele winter bijelkaar of zo :-X
Ben blij dat ik deze week soep erbij heb hahaha
Hier van het zelfde, heb uiteindelijk naast thee ook nog mijn soep voor twee dagen gisteren opgedronken, niet omdat ik honger had, maar gewoon zooo koud. We zijn bijna mei en het is net winter. I'm not amused >:( En die verwarming gaat hier niet aan, ik vertik het >:(
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik ken boterboontjes ook als gele sperziebonen ;)
Overigens limabonen in blik in ieder geval bij ah: http://www.ah.nl/producten/product/wi19 ... lima-bonen
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Probeer natuurlijk gedroogde te krijgen dan en die zelf wellen. Deze week maar eens kijken hier in DE, op zoek naar gedroogde Riesenbohnen ;)

En hmmmmmmm! Had ik nog nooit gehad, een smoothie met combi banaan en avocado. De Super sporty Fuel :dribble: lekker !
Betekent wel dat ik zo al moet gaan sporten ;D
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Oo wat jammer hij is op :crying:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik doe deze week een eigen interpretatie. Heb gisteren eindelijk boodschappen kunnen doen, en ben nu bezig dat Funky Juice-boek van voor tot achter en weer terug te juicen. :biggrin2: Zitten ook geweldig lekkere dingen bij! Daarnaast maak ik dan sapjes en smoezies uit het 5-dagenprogramma, aangevuld met een soepje of ander warms. Volgende week maar eens kijken of ik iets van een officieel programma kan volgen.

Ik moet zeggen: ik kon de afgelopen twee dagen wegens gebrek aan ingrediënten niet echt goede sapjes maken, en toen miste ik het juicen wel (of nou ja, niet het juicen, maar de resultaten :D ). Ik begon ook meteen weer meer te snaaien. Snel weer aan het persen dus, want ik merk wel dat ik broeken waar ik niet meer in paste, nu weer moeiteloos dicht kan doen (met mezelf erin, bedoel ik ;D ).
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik juice nu al een week niet meer, maar ben er wel door in het gewenste afval-ritme gekomen. Dat had ik daarvoor al een paar keer geprobeerd, maar die laatste kilo's lukten gewoon niet. Dan zie je te lang geen resultaat en raakt mijn motivatie zoek. Het juicen heeft me daar echt doorheen geholpen.

Inmiddels ben ik 2.5 kg afgevallen en zit ik weer op mijn streefgewicht. Alcohol heb ik nog steeds niet gedronken, terwijl ik dol ben op een wijntje. Koffie of chocolade heb ik ook nog steeds niet op.

Ik heb echt het gevoel dat het voor mij een goede detox was. Ik vond het zwaar om te doen, maar denk dat het een volgende keer makkelijker zou zijn, omdat ik dan wat meer routine in het juicen hebt.
Ik voel me nu wel beter dan tijdens het juicen, nu ik weer Metabolic Balance Diet doe, wat feitelijk koolhydraatarm eten is met heel veel verse groente en ook fruit en ook alles zonder toegevoegde suikers.

Vast voedsel past beter bij mijn maag-darmstelsel. Toch start het afvalritme van Metabolic Balance Diet altijd met een detox. Degene die ik toen van mijn orthomoleculair therapeut kreeg, daar ben ik toen enorm beroerd van geweest. Van het juicen voelde ik me wel beroerd op de slechtste dagen, maar het lukte me wel om de hond uit te laten en gewoon te werken.
Maar toch, een paar dagen juicen geeft een stevige reset. Als je op gewicht wilt blijven dan is dat wel nodig.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Anne in Duitsland schreef:Ik doe deze week een eigen interpretatie. Heb gisteren eindelijk boodschappen kunnen doen, en ben nu bezig dat Funky Juice-boek van voor tot achter en weer terug te juicen. :biggrin2: Zitten ook geweldig lekkere dingen bij! Daarnaast maak ik dan sapjes en smoezies uit het 5-dagenprogramma, aangevuld met een soepje of ander warms. Volgende week maar eens kijken of ik iets van een officieel programma kan volgen.

Ik moet zeggen: ik kon de afgelopen twee dagen wegens gebrek aan ingrediënten niet echt goede sapjes maken, en toen miste ik het juicen wel (of nou ja, niet het juicen, maar de resultaten :D ). Ik begon ook meteen weer meer te snaaien. Snel weer aan het persen dus, want ik merk wel dat ik broeken waar ik niet meer in paste, nu weer moeiteloos dicht kan doen (met mezelf erin, bedoel ik ;D ).
Hey bij mij is dat sinds een paar maand ook, elke broek kan nog toe zolang ik er niet in zit. Nja krijg ze ook gewoon niet over mijn kont 10 kilo is natuurlijk wel 2 kleding maten en dat op een paar maand tijd. Na anderhalve week elke dag een smoothie en soep (2 keer vervangen door een notenshake) is er toch eindelijk wat beweging in de gewenste richting, maar een kilo, maar beter dan elke weer er één bij. :) Vandaag uit eten geweest, wel gezond en overdag een smoothie.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Weer een nieuwe vlugge smoothie vandaag:
1 appel
10 gram verse mint
1/2 banaan
1 hand spinazie
200 ml kokoswater
Handvol ijs

Alles in de blender en klaar is het ontbijt. Appel uiteraard zonder klokhuis.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Komen die smoothie recepten ook uit de fast-food app ?( die in van het weekend maar eens ga kopen )
Lijkt me nl ook fijn op vakantie, dan neem ik een kleine blender mee, of gewoon een staafmixer. Kan ik dan ook deels gezond doen he

Overigens gisteren een off-day gehad. Dinsdag last van mijn darmen, en gister moe en vooral hongerig. En laat handige ik ook nog een brood gaan staan bakken voor ml dan ::) Ja dan verdwijnt er wel een proefstukkie. :biggrin2:
Daarnaast nog 2 eieren op en wat wortels en een handje nootjes, ::)
Ach ja heb je wel eens.
Gewicht gaat langzaam omlaag, niet zo snel als ik zou willen, maar zo is mijn lichaam, erbij kan tijdens het knipperen met je ogen eraf dat duurt ff voor dat wil. Maar belangrijkste is toch dat het beetje eraf gaat. Ach ik kan ook stellen dat ik al boven de 20% zit die ik zeker af wil vallen dus zo slecht is dat niet :biggrin2:
Dus doorzetten en dannheb ik weer een hele 'nieuwe' garderobe. :P
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ja de nieuwe blender smoothies komen uit de fastfood app van Jason. Er staan er vier of vijf in. En ook andere verantwoorde ontbijtjes.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Vandaag een smoothie van mezelf. Ondat het vrijdag is. Sap van twee sinaasappels, een banaan en yoghurt. Erg lekker, minder gezond.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Plaats reactie