Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Gisteren een grondige inspectie uitgevoerd en de radijsjes, spinazie en sla komen op. Jeej 
Verdorde courgettes
en dingetjes van de ah moestuinjes

Aardappels in een zak

Brocollies en links in t hoekje staan twee ah erwtjes

Mijn bakje met ah moestuinjes gebeuren

Cascade hop (groeit 10 cm per dag!)

En stekjes van de hop

Aardappels in een zak

Brocollies en links in t hoekje staan twee ah erwtjes

Mijn bakje met ah moestuinjes gebeuren

Cascade hop (groeit 10 cm per dag!)

En stekjes van de hop

O die hop is leuk die wil ik ook wel in mijn tuin, niet om bier van te maken maar voor kruidenmengsel en zeep en zo
Ik ga dadelijk wel een foto maken van mijn appelboompjes en mijn gestekte basilicum.
Was trouwens echt heel grappig, zus en zwager waren hier om 3 van mijn bomen om te hakken hij was hovenier.
Zie hij mijn basilicum stekjes en roep verwonder uit " kijk nou bij ons gaat de basilicum altijd dood en jij krijgt ze gewoon gestekt"
Waar op mijn zus terug zeg "ja jasmijn heeft groenen vingers, die kan alles laten groeien"
Omdat ik 2 jaar in een huis wonden waar niks groeiden was ik een beetje het vertrouwen in me zelf verloren, dus was fijn om dat complimentje van een ex hovenier te krijgen
( hij is trouwens ex hovenier omdat hij uit een boom van 8 meten is gevallen
, nu is hij meubel maker wat toch wel iets veiliger is
)
Ik ga dadelijk wel een foto maken van mijn appelboompjes en mijn gestekte basilicum.
Was trouwens echt heel grappig, zus en zwager waren hier om 3 van mijn bomen om te hakken hij was hovenier.
Zie hij mijn basilicum stekjes en roep verwonder uit " kijk nou bij ons gaat de basilicum altijd dood en jij krijgt ze gewoon gestekt"
Omdat ik 2 jaar in een huis wonden waar niks groeiden was ik een beetje het vertrouwen in me zelf verloren, dus was fijn om dat complimentje van een ex hovenier te krijgen
( hij is trouwens ex hovenier omdat hij uit een boom van 8 meten is gevallen
-
lianneke
- 5-sterren

Ik heb een aardappel vraag.
Ik heb aardappels gepoot, een ras van hier uit de omgeving omdat mn tuin net een zandbak is dacht ik laat ik zandpiepers nemen. Nou heb ik ze niet in rijtjes gepoot..stomstomstom. Want nu zit ik met aanaarden.
Nu zit ik te denken om gewoon een bergje potgrond om de planten te mikken, meteen voor de voeding want ik kan me niet voorstellen dat er veel voeding in zand zit. Ik heb wel vantevoren koeienpoepkorrels gestrooid en houtas. Bemesten jullie de eerpels?? En aanaarden??
Wie o wie weet wat wijsheid is...
Ik heb aardappels gepoot, een ras van hier uit de omgeving omdat mn tuin net een zandbak is dacht ik laat ik zandpiepers nemen. Nou heb ik ze niet in rijtjes gepoot..stomstomstom. Want nu zit ik met aanaarden.
Nu zit ik te denken om gewoon een bergje potgrond om de planten te mikken, meteen voor de voeding want ik kan me niet voorstellen dat er veel voeding in zand zit. Ik heb wel vantevoren koeienpoepkorrels gestrooid en houtas. Bemesten jullie de eerpels?? En aanaarden??
Wie o wie weet wat wijsheid is...
pas op met de hop he... . en verspreidt zich ook in mijn grote tuin... was leuk maar net onkruid ;-)) niet uit te roeien...
-
lianneke
- 5-sterren

En je kan er behoorlijk uitslag van krijgen, net als van brandnetels.irmaa schreef:pas op met de hop he... . en verspreidt zich ook in mijn grote tuin... was leuk maar net onkruid ;-)) niet uit te roeien...
Aan aardappels doe ik eigenlijk niks 
vorig jaar stond ie er ook al en hij is netjes op hetzelfde plekje boven gekomen.
Nou, ik oogst m, droog het, en brouw er bier vanirmaa schreef:pas op met de hop he... . en verspreidt zich ook in mijn grote tuin... was leuk maar net onkruid ;-)) niet uit te roeien...
ja bij mij staat het al een aantal jaar leuk zo'n eerste jaar.. maar over 5 jaar denk je hoe kom ik ervan af ;-)))
Neeee niet met het hop tekort wat heerst! 
Oké hop gaat in een pot
Neem aan dat dat wel de manier is om hem niet in je helen tuin te hebben
Neem aan dat dat wel de manier is om hem niet in je helen tuin te hebben
Er is niet echt makkelijk aan te komen trouwens. Als het goed is kan ik binnenkort bij iemand anders nog twee soorten ophalen.
ja zou er voorzichtig mee zijn grote pot prima. maar hier heeft hij zich ook uitgezaaid.... ;-)
Zit er dan nog verschil tussen de mannelijke en vrouwelijke misschien?
-
lianneke
- 5-sterren

Je kan het zelf zaaien, je moet wel een mannelijke en vrouwelijke plant hebben voor de hopbellen.eelke schreef:Er is niet echt makkelijk aan te komen trouwens. Als het goed is kan ik binnenkort bij iemand anders nog twee soorten ophalen.
Het zaaien gaat niet gemakkelijk, het zaad moet een aantal weken in de koelkast. Het is een koudekiemer.
Het is mij wel gelukt met de echte Engelse Hop.
Ik,krijg alleen blaasjes en jeuk als ik het aanraak. De jonge hopscheuten kun je eten trouwens.
Nee, je moet alleen een vrouwelijke hebben voor de bellen... een man is niet nodig.
Zaad heb ik er nog niet echt voor gevonden eigenlijk, tenminste, niet de rassen die ik zou willen.
Zaad heb ik er nog niet echt voor gevonden eigenlijk, tenminste, niet de rassen die ik zou willen.