Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Lil
Re: Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...
O Lizzy, die tetanus. Die heb ik vorig jaar gehad omdat ik gebeten was... Ik heb sinds driekwart jaar gewrichtspijn. Bij reumatoloog is niets uitgekomen... Ik ga eens opzoeken.
Dat braken zit me niet lekker en dat hijgen ook niet. Nu moet ik zeggen dat de dienstdoende da niet mijn eigenste was. Ik ga om metacam vragen.Lizzy schreef:Persoonlijk denk ik dat Nelson pijn heeft... Kneuzingen. En ik zou hem Metacam + Traumeel geven. Gel in zijn vacht en tabletten inwendig.
Je hebt geen tetanus nodig. En kijk er ook maar mee uit met die kl*te enting want ik heb sinds mijn tetanus injectie onverklaarbare gewrichtspijnen. Dus als het niet hoeft: liever niet.
Dat asiel spoort niet, om zo'n hond in handen te geven van een totale leek![]()
Ik moet je eerlijk bekennen dat na mijn aanvaring met de Bull Mastiff (ik dacht echt dat mijn Fritzi eraan zou gaan) en het groeiend aantal griezels in ons bos ik steeds meer geneigd ben om zelf met een break stick te gaan lopen.... Wel ontzettend slim en gevat van je Hope, om met je riem de hond te wurgen!
Godzijdank komt bij mij de paniek altijd pas achteraf. Ik kan me echt voorstellen dat als je zo'n bakbeest een schop geeft de agressie alleen maar toeneemt. Is Fritzi in orde?
Ik vind het voortaan gewoon eng om te gaan lopen. Dit is hier nu nummer drie in de wijk al denk ik niet dat hij gaat blijven. Maar er loopt nog een mevrouw met twee van die klapkaken die echt niet lief zijn. Als ik die zie aankomen lijn ik aan en maak ik rechtsomkeert. Die beesten zijn zo sterk, mevrouw hangt er vaak als een soort vlieger achteraan. En die zijn samen, dus dat vindt ik dan nog veel enger. 1 hond wurgen is al een onmogelijke opgave, maar twee van die lummels en je bent hopeloos verloren.
Wat is dat toch ook met die beesten dat ze zo schudden en niet gewoon normaal stoppen als er afstand komt? Deze hond wilde ook echt meteen weer vol in de aanval toen ik Nelson bij hem weg trok. Als ze toch met meerdere zijn
Soda is wel slim ja! Thx!
Oh wat erg ! Gatverdamme, hier zijn een aantal hele flinke inschattingsfouten gemaakt en daar moeten uitgerekend jullie het slachtoffer van worden.
Ik zou ook pijnstilling aan Nelson geven. Hij moet wel pijn hebben, als ik het zo lees. En dat helpt niet bij het af laten nemen van de stress en ook niet bij nieuwe ervaringen.
Over een paar dagen, als jullie tot rust zijn gekomen, zou ik een zeker-weten-leuke-hond ontmoeting regelen. Even samen weer wat zelfvertrouwen terug opbouwen. Om je gerust te stellen, onze Oscar is op een vergelijkbare manier 3 keer vanuit het niets van achteren aangevallen (door een hollandse en duitse herder en door een kruising staff) en hoewel hij honden die heel vlot en "stoer" aankomen niet meer tolereert als ze echt bam voor zijn neus komen, is hij er toch verrassend weinig angstig van geworden. Dus heb vertrouwen, de angst slijt wel weer met de tijd en een aantal leuke hondcontacten.
Sterkte
Ik zou ook pijnstilling aan Nelson geven. Hij moet wel pijn hebben, als ik het zo lees. En dat helpt niet bij het af laten nemen van de stress en ook niet bij nieuwe ervaringen.
Over een paar dagen, als jullie tot rust zijn gekomen, zou ik een zeker-weten-leuke-hond ontmoeting regelen. Even samen weer wat zelfvertrouwen terug opbouwen. Om je gerust te stellen, onze Oscar is op een vergelijkbare manier 3 keer vanuit het niets van achteren aangevallen (door een hollandse en duitse herder en door een kruising staff) en hoewel hij honden die heel vlot en "stoer" aankomen niet meer tolereert als ze echt bam voor zijn neus komen, is hij er toch verrassend weinig angstig van geworden. Dus heb vertrouwen, de angst slijt wel weer met de tijd en een aantal leuke hondcontacten.
Sterkte
Wat een schrik zeg, Goed dat je langs de da bent gegaan.
Kan een hond een hersnschudding hebben? Stress is best mogelijk. Zou eerder denken aan pijn, het schudden zijn eigen spieren die zijn asngespannen, misschien wel verstijft.
Wat betreft nelson, lekker mee naar buiten op eigen terrein. Vooral relaxen.
Verder zelf tot rust komen, nelson neemt jou onrust over. Voor je eigen gemoedrust, zorg dat je weet wat er met de hond is gebeurt, is die er nog, wanneer gaat deze weg.
Als nelson op eigen terein lekker vrij is, eventuuel pas na het weekend, als mensen weer werken en vakantie voorbij is, meenemen de auto in en gaan wandelen op een plek wasr jij je ook rustig bij voelt.
Of anders zelf wat rustgevends nemen, man lief mee die de nelson aan de lijn heeft (!) en samen wandelen.
Grootste probleem voor nelson zal jou onrust zijn.
Kan een hond een hersnschudding hebben? Stress is best mogelijk. Zou eerder denken aan pijn, het schudden zijn eigen spieren die zijn asngespannen, misschien wel verstijft.
Wat betreft nelson, lekker mee naar buiten op eigen terrein. Vooral relaxen.
Verder zelf tot rust komen, nelson neemt jou onrust over. Voor je eigen gemoedrust, zorg dat je weet wat er met de hond is gebeurt, is die er nog, wanneer gaat deze weg.
Als nelson op eigen terein lekker vrij is, eventuuel pas na het weekend, als mensen weer werken en vakantie voorbij is, meenemen de auto in en gaan wandelen op een plek wasr jij je ook rustig bij voelt.
Of anders zelf wat rustgevends nemen, man lief mee die de nelson aan de lijn heeft (!) en samen wandelen.
Grootste probleem voor nelson zal jou onrust zijn.
Ik heb het nergens terug kunnen vinden Lil, maar het is wel een feit.... Dus als jij iets kunt vinden houd ik me aanbevolen!Lil schreef:O Lizzy, die tetanus. Die heb ik vorig jaar gehad omdat ik gebeten was... Ik heb sinds driekwart jaar gewrichtspijn. Bij reumatoloog is niets uitgekomen... Ik ga eens opzoeken.
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Hopelijk houden jij en Nelson er geen blijvende schade aan over.
Hele dikke knuffel.
Wel groot respect voor de nieuwe eigenaar dat hij zijn verantwoording neemt met deze hond.
Ja. Maar de schrik zit er hier goed in, vooral bij mijHope schreef:Dat braken zit me niet lekker en dat hijgen ook niet. Nu moet ik zeggen dat de dienstdoende da niet mijn eigenste was. Ik ga om metacam vragen.
Godzijdank komt bij mij de paniek altijd pas achteraf. Ik kan me echt voorstellen dat als je zo'n bakbeest een schop geeft de agressie alleen maar toeneemt. Is Fritzi in orde?
Ik vind het voortaan gewoon eng om te gaan lopen. Dit is hier nu nummer drie in de wijk al denk ik niet dat hij gaat blijven. Maar er loopt nog een mevrouw met twee van die klapkaken die echt niet lief zijn. Als ik die zie aankomen lijn ik aan en maak ik rechtsomkeert. Die beesten zijn zo sterk, mevrouw hangt er vaak als een soort vlieger achteraan. En die zijn samen, dus dat vindt ik dan nog veel enger. 1 hond wurgen is al een onmogelijke opgave, maar twee van die lummels en je bent hopeloos verloren.
Wat is dat toch ook met die beesten dat ze zo schudden en niet gewoon normaal stoppen als er afstand komt? Deze hond wilde ook echt meteen weer vol in de aanval toen ik Nelson bij hem weg trok. Als ze toch met meerdere zijn![]()
![]()
Soda is wel slim ja! Thx!
Als er meerdere zijn ben je ZO de lul... Dat zijn echt dingen waar je niet aan moet denken. Ze gaan ook gewoon direct in de aanval en ze bijten zich vast en ze gaan schudden. Dat maakt ze zo eng. En tel daar bij op dat ze zoveel sterker zijn dan onze honden. Zou ik in Amerika wonen, was vorige week het moment geweest dat ik met een pistool op zak zijn gaan lopen
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Lizzy schreef:Ja. Maar de schrik zit er hier goed in, vooral bij mij![]()
Als er meerdere zijn ben je ZO de lul... Dat zijn echt dingen waar je niet aan moet denken. Ze gaan ook gewoon direct in de aanval en ze bijten zich vast en ze gaan schudden. Dat maakt ze zo eng. En tel daar bij op dat ze zoveel sterker zijn dan onze honden. Zou ik in Amerika wonen, was vorige week het moment geweest dat ik met een pistool op zak zijn gaan lopen
Zo herkenbaar, een paar jaar geleden was Misty van mij de klos met een boerboel die ik verdomme van haar af kon trekken. Die ging voor de kill en de baas wilde nog even met mij op de vuist omdat ik zijn lieve schatje van mijn hond afgetrokken had. Dus ik weet hoe je je voelt! En dan is Misty een goede 25kg...moet er niet aan denken als zoiets gebeurt met Revy van amper 7kg...
Hier in de omgeving zolang ik in DE ben nergens last van, zijn ook allemaal verboden hier.
Maar idd in NL zie je steeds en steeds meer en ook steeds meer in het asiel. De RAD (zo heette dat toch?) was destijds toch ergens goed voor als ik eerlijk ben, hield het aantal tenminste een beetje in bedwang.
Maat OMG wat een vreselijke ervaring voor jullie, ik hoop dat Nelson en jij er weer goed bovenop komen zeg.
En ook voor Lizzy en Fritzi
Maar idd in NL zie je steeds en steeds meer en ook steeds meer in het asiel. De RAD (zo heette dat toch?) was destijds toch ergens goed voor als ik eerlijk ben, hield het aantal tenminste een beetje in bedwang.
Maat OMG wat een vreselijke ervaring voor jullie, ik hoop dat Nelson en jij er weer goed bovenop komen zeg.
Laatst gewijzigd door Kaio op do 05 mei 2016, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Shit, zeker niet leuk!!!! Nu eerst maar bijkomen van de schrik en net wat de anderen zeggen, Traumeel zou ik ook geven en van de week idd een leuke wandeldate plannen voor Nelson. Sterkte voor jullie allebei !
-
fransbulletje
Verschrikkelijk..wat een drama..
Heel veel sterkte voor jou en Nelson
Heel veel sterkte voor jou en Nelson
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

De rad regeling is alleen maar afgeschaft omdat het aantal bijtincidenten niet afnam. En dan alleen het bijtincidenten tav mensen. Het aantal bijtincidenten tav andere honden is nooit een argument geweest in de rad regelingKaio schreef:Hier in de omgeving zolang ik in DE ben nergens last van, zijn ook allemaal verboden hier.
Maat OMG wat een vreselijke ervaring voor jullie, ik hoop dat Nelson en jij er weer goed bovenop komen zeg.![]()
-
Lil
Ja honden kunnen een hersenschudding hebben! Boris heeft dat ooit gehad. Die is tegen boom aangerend, 5 minuten bewusteloos geweest (ik dacht dat hij dood was). Daarna dronkenmansgang, braken en wegkruipen voor licht. Zelfde als ik als mens had. Uiteraard zat ik vliegensvlug bij de da toen en die zei ook hersenschudding. Net als bij mensen rust en eerste nacht controleren en wekken. Controle was toen bijv. Zit of hier of pootje of zo. Commando dat ze zeer goed kennen. Volgt hij dat op (of doet zeer duidelijke poging) dan is hij helder genoeg.
Maar als ik een enkelband afscheur of een bot breek. Vraag mij niet waarom maar ergens later op die dag moet ik braken. Heel stom.
Maar als ik een enkelband afscheur of een bot breek. Vraag mij niet waarom maar ergens later op die dag moet ik braken. Heel stom.
- Charlie Angel
- Moderator
Wat is dat schrikken zeg en wat heb je goed gehandeld.
Nelson zal op zijn minst flink beurs zijn en zijn spieren zullen flink stijf zijn. Hou zijn nek ook maar goed in de gaten op tekenen van pijn.
De wond bij jezelf goed schoon houden inderdaad en goed in de gaten houden. Tetanus is met jouw gezondheid zowiezo al niet verstandig denk ik. Ik reageer er overigens behoorlijk allergisch op, opgezette ledematen en gewrichten.
Heel veel sterkte met dit alles een plekje geven en hopelijk knapt Nelson snel op.
Nelson zal op zijn minst flink beurs zijn en zijn spieren zullen flink stijf zijn. Hou zijn nek ook maar goed in de gaten op tekenen van pijn.
De wond bij jezelf goed schoon houden inderdaad en goed in de gaten houden. Tetanus is met jouw gezondheid zowiezo al niet verstandig denk ik. Ik reageer er overigens behoorlijk allergisch op, opgezette ledematen en gewrichten.
Heel veel sterkte met dit alles een plekje geven en hopelijk knapt Nelson snel op.
-
Lil
http://www.vaccinatieraad.nl/2013/11/te ... e-onnodig/Lizzy schreef:Ik heb het nergens terug kunnen vinden Lil, maar het is wel een feit.... Dus als jij iets kunt vinden houd ik me aanbevolen!
Heel stuk doorlezen en dan bijwerkingen. Pijn in spieren en gewrichten. Staat niet of dit direct na moet zijn of ook later kan. Mijn pijn zit trouwens in de hand waarin ik toen gebeten ben het meeste... Maar andere gewrichten zijn soms ook onaantoonbaar aan het klieren. Het enige dat men ziet is dan wat vocht hetgeen duidt op een irritatie in het gewricht.