duck

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:duck

Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

[quote="Lupa"]
zelf vind ik dus energique helemaal niet te vergelijken met cb.
energique lijkt net karton
[/quote]
Precies ;) dat vind ik ook. Het is niet te vergelijken, carnibest heeft grotere stukken vlees en ziet er veel beter uit.
amber2
4-sterren
4-sterren

Bericht door amber2 »

Nee, qua uiterlijk niet nee, maar ik vind de kwaliteit dus wel hetzelfde qua ingredienten; en onze honden doen het op allebei super!
Yukiarnangmar

Bericht door Yukiarnangmar »

Informeer anders eens of Godeschalk diervoeding uit Holten bij jouw bezorgd??
Daar verkopen ze alle kvv. Ze hanteren diverse kortingen. Bij energique is er al een korting voor 3 dozen a 12 kilo. Ik moest 24,50 per 12 kilo betalen.
Tel 0548-361239
Ik woon in Duiven en ze bezorgen hier ook.
Als je ze belt kan je vragen om een prijslijst die sturen ze je dan op.
Groetjes Angelique
sascha
1-ster
1-ster

Bericht door sascha »

lezers

allemaal bedankt hier kan ik denk ik wel iets mee ze zeggen wel dat er in energique ook granen zit i.v.m. de misschien allergie van mijn hond dus ik ben er nog niet uit wat iik moet gaan doen
amber2
4-sterren
4-sterren

Bericht door amber2 »

in energique zit een heel klein beetje granen (paar procent), niet te vergelijken met duck (15 %). Maar als je hond echt allergisch is kan het natuurlijk allebei niet. En energique nummer 4 zit trouwens alleen een beetje rijst, dus ik denk dat jouw hond daar sowieso wel tegen zou kunnen...?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Lupa"]
als je echt een keuze wilt maken dan zijn er keuzes genoeg.
bv samenstellen, dan heb je het in de hand of wel of niet granen voert.
Maar in cb zit dus geen graan
[/quote]

In CB zit ook graan. Namelijk rijst.

Ze hebben wel een variant zonder graan, maar dat is volgens mij die voor diabetes.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 17 mei 2005, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
eefje
5-sterren
5-sterren

Bericht door eefje »

ik heb gister contact gehad met iemand van cb en voorgelegd dat ik vermoed dat mijn hond niet tegen graan zou kunnen en toen kreeg ik als antwoord dat cb dan heel goed zou zijn ipv duck omdat in cb dus geen gluten en graan zit(ik weet dat rijst ook een graansoort is)
toch raar dat ze dat dan zeggen of niet?
groetjes eefje
amber2
4-sterren
4-sterren

Bericht door amber2 »

bestaan er honden dan die ook allergisch zijn voor rijst..?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="eefje"]
ik heb gister contact gehad met iemand van cb en voorgelegd dat ik vermoed dat mijn hond niet tegen graan zou kunnen en toen kreeg ik als antwoord dat cb dan heel goed zou zijn ipv duck omdat in cb dus geen gluten en graan zit(ik weet dat rijst ook een graansoort is)
toch raar dat ze dat dan zeggen of niet?
groetjes eefje
[/quote]

De meeste honden kunnen wel tegen (gepofte) rijst, zijn er niet allergisch voor omdat rijst geen gluten bevat en kunnen er goed tegen omdat het percentage rijst zeer/onwijs laag is. En Duck bevat ook tarwe en mais. Honden met een graanallergie moet je dus vooral geen tarwe/mais geven. Wil je helemaal graanvrij voeren, dan kun je dus volgens mij ook heel goed Natuurvoer Diabetes nemen. Maar nogmaals, de gemiddelde graan-allergische hond kan wel tegen dit minimale percentage rijst.

Ik vind het alleen niet correct wanneer er wordt geschreven dat er geen graan in versvlees zit wanneer er wel rijst in zit, aangezien rijst ook graan is. Dus vandaar mijn opmerking.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 18 mei 2005, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

[quote="Aura"]
Die in Laren is niet in Laren zelf, maar nog meer naar het oosten, in Exel (staat misschien niet op de kaart).
[/quote]

Die in Laren ben ik ........ ::)
en Exel ligt tegen Lochem aangeplakt ........
Ligt niet verder weg, maar dichterbij ........... ;)
eefje
5-sterren
5-sterren

Bericht door eefje »

Lizzy,
ik begrijp het van jou heel goed,ik dacht nl hetzelfde maar vond het een beetje raar van cb dat ze het dan toch volhouden.
ik ga straks wel proberen of mijn hond er beter op reageert want hij krabt nu zijn huid tot bloedens toe en ik vermoed dat dit toch door duck komt,hij krijgt verder niks anders.

groetjes eefje
eefje
5-sterren
5-sterren

Bericht door eefje »

ja maar daar zeg ik verder ook niks van ik was meer verbaasd omdat ik als leek dus ook niet precies weet wat erin zit en dan vraag je het aan zo'n verkooppunt omdat je verwacht dat hun het wel weten.
Geeft verder niet want door dit forum weet ik het nu ook maar goed geen kwaad woord over cb verder hoor

groetjes eefje
wimk
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door wimk »

Ik denk dat het een kwestie van proberen is, Bumper kon echt niet tegen CB en ook niet tegen Bibi.
En op Duck doet hij het heel goed, ik heb de rest maar niet geprobeert, onlangs nog geprobeert om weer CB te geven omdat ik duck er niet uit vind zien, en ook niet echt het einde zien, en de ontlasting was meteen weer minder. Hij heeft volgens mij gewoon moeite met het percentage vet Bibi 16% CB 15% en Duck 10%.

Gr WIm
eefje
5-sterren
5-sterren

Bericht door eefje »

meestal weten de dierenzaken dat niet nee vandaar dat ik bij de verkoopster die het uit huis doet wel verwachtte maar goed maakt verder niet zo heel veel uit,we zijn er nu toch ook uit ;)

groetjes eefje
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Als ik zie hoeveel mensen niet weten dat rijst een graansoort is, dan verbaas ik me hier niet over hoor. Dat wordt ook ingegeven door brokfabrikanten! Er zijn 'zolen' bij die hun brokken aanprijzen met "bevat geen graan". En dan bedoelen ze dus "bevat geen tarwe, mais, e.d., maar wel 70% rijst". En op deze manier komt het in mensen hun hoofd dat rijst geen graan is....

Plaats reactie