Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...

Lil

Bericht door Lil »

Kallista schreef:Je begrijpt de mensen tegenwoordig toch ook niet hé...die instelling van kan mij het schelen.

Gisteren nog mee gemaakt, nota bene in de praktijk van een DA!!

Zat ik met Jacky te wachten op onze beurt, om hechtingen uit een poot te laten halen (die ze door een werkongeval aan de schapen had opgelopen), komt er iemand met een heel dominante akita binnen, aan een heel lange lijn, en houd zijn hond niet bij.
Liet hem naar mensen met een kat in een bench lopen, die kat doodbenauwd, naar mensen met een heel ziek arm konijn, dat beest ook over de floss, je zag gewoon dat hem dat allemaal niets interesseerde, en niemand in de wachtkamer durfde er iets van te zeggen.

Jacky lag de hele tijd doodbraaf achter mijn benen, die is heel rustig, laat die oelewapper zijn reu wel even heel stoer mijn (of beter gezegd Jacky's) kant opkomen, ik gezegd "nee, dat wil ik niet, als ze zich bedreigd of lastig gevallen voelt dan snauwt ze".
En zeker nu ze net tegen het loops worden aanzit.
Ze is zeker sociaal genoeg, maar laat zich niet lastig vallen door te opdringerige reuen.

Zegt die vent serieus "dat maakt niet uit, hij bijt toch terug"....sorry, maar wat ben je dan voor een sufk..t.

Heb ik die lastpak maar geblokt door snel mijn voeten voor mijn hondje te zetten, ik dacht als ie dit nu echt laat gaan maakt die rothond van hem meteen kennis met mijn maat 40, is die helemaal belazerd ::)
Ik heb er nog (zeker niet meer zo vriendelijk) achteraan gegooid dat ik geen zin heb in gaten in mijn hond, dat ik mijn werkhonden nodig heb voor mijn werk. Denk dat hem daarna wel duidelijk was dat ie dat met ons niet kon flikken >:(

Je durft al haast niet meer met je honden naar het bos door zulk achterlijk volk, maar dan maak je in de wachtruimte dan je DA zoiets mee...
Ik laat de honden de volgende keer dan wel in de auto zitten tot we aan de beurt zijn, of ik ga alleen nog maar op afspraak.
Sterker nog in heb dat bij mijn vorige da praktijk meegemaakt. Gelukkig niet bij mijn hond, die lag in de auto. Maar ja in een veel te krappe wachtkamer twee opgewonden standjes aan elkaar laten ruiken... En als eigenaren niets doen en alleen gillen. Ik heb de Mechelaar gepakt, de da de rottweiler en de assistente heeft alle honden die kwamen meedoen weggebonjourd. Je hebt ook echt mensen... Zucht...
Kallista
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kallista »

Lil, dat is toch van de zotte zoiets?
Ik weet dat het een redelijk kleine wachtruimte is, maar ik hou mijn honden altijd netjes bij me, ze zijn goed opgevoed en gaan braaf liggen.

Maar dan verwacht je toch niet dat iemand werkelijk zo hersenloos is en zijn hond naar alles en iedereen laat lopen?
Ook naar een kat die bang is.
Of zoals uit jouw verhaal mensen die totaal geen hond kunnen "lezen".
Blijkbaar gebeurd dat wel vaker dus.

Nu ja, een gewaarschuwd mens telt voor twee...mijn honden blijven voortaan dan ook maar in de auto.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Ik vind dat je heel goed gereageerd hebt, zelf ben ik meestal te vriendelijk, maar als het op mijn katsels aankomt ben ik in staat tot moord en is kalm blijven niet evident.
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

Tis van de zotte, maar blijkbaar is het voor veel mensen heel normaal.
Was van de week expres buiten blijven zitten, maar ja, was aan de beurt, dus moest toch door de wachtkamer. Moest tussen twee pyrs door die dachten dat Bliss wel een gaatje kon gebruiken, waren tenslotte toch bij de da [emoji35]
En de eigenaars kunnen hun eigen honden niet houden.
Gelukkig kent Bliss het commando "tussen" en ben met Bliss tussen mijn benen er tussen door gelopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Kallista
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kallista »

BlissSpirit schreef:Tis van de zotte, maar blijkbaar is het voor veel mensen heel normaal.
Was van de week expres buiten blijven zitten, maar ja, was aan de beurt, dus moest toch door de wachtkamer. Moest tussen twee pyrs door die dachten dat Bliss wel een gaatje kon gebruiken, waren tenslotte toch bij de da [emoji35]
En de eigenaars kunnen hun eigen honden niet houden.
Gelukkig kent Bliss het commando "tussen" en ben met Bliss tussen mijn benen er tussen door gelopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
O wat erg zeg...
Buiten wachten of ze in de auto laten tot je aan de beurt bent lost dus blijkbaar ook niet altijd het probleem op.

Wat moet je dan nog doen vraag ik me af?
Meer als opletten kun je immers niet.
Lil

Bericht door Lil »

Kallista schreef:O wat erg zeg...
Buiten wachten of ze in de auto laten tot je aan de beurt bent lost dus blijkbaar ook niet altijd het probleem op.

Wat moet je dan nog doen vraag ik me af?
Meer als opletten kun je immers niet.
Naar een beter ingerichte da praktijk. Mijn huidige heeft veeeeel plaats, dus kan alles ontwijken mits het niet losloopt. Een voor en nadeel je kunt ook alleen op afspraak. Met den Jones betaal ik extra het dure tarief, dan heeft maar 1 ipv 3 da's spreekuur nog minder wat ik tegen kan komen. Maar ja moet je wel die mogelijkheid hebben...
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lil schreef:Naar een beter ingerichte da praktijk. Mijn huidige heeft veeeeel plaats, dus kan alles ontwijken mits het niet losloopt. Een voor en nadeel je kunt ook alleen op afspraak. Met den Jones betaal ik extra het dure tarief, dan heeft maar 1 ipv 3 da's spreekuur nog minder wat ik tegen kan komen. Maar ja moet je wel die mogelijkheid hebben...
Bij onze dierenarts is er altijd de mogelijkheid via andere routes dan de wachtkamer te gaan. De wachtkamer is wat onhandig van vorm en de behandelkamer heeft een eigen uitgang. Ik wacht altijd zonder hond en bij de minste twijfel mogen we via de andere deur. Er staat ook een tweede weegschaal in de voerruimte, die ook weer een eigen deur heeft. Dus alles kan zonder door de wachtkamer te hoeven.

Zelf met lieve brave hond ga ik niet meer in wachtkamers wachten. Ik vertrouw mijn medemens voor geen cent meer helaas.
Kallista
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kallista »

Lil schreef:Naar een beter ingerichte da praktijk. Mijn huidige heeft veeeeel plaats, dus kan alles ontwijken mits het niet losloopt. Een voor en nadeel je kunt ook alleen op afspraak. Met den Jones betaal ik extra het dure tarief, dan heeft maar 1 ipv 3 da's spreekuur nog minder wat ik tegen kan komen. Maar ja moet je wel die mogelijkheid hebben...
Ik vind het buiten de wachtruimte een heel goede praktijk.
Kwaliteit van de geboden zorg is heel erg goed, anders reed ik daar niet een uur voor.

Maar ik denk dat ik vraag of ik voortaan maar door de uitgang naar binnen mag, dan zou ik in principe ook niemand tegen hoeven komen.

Kaela: ik heb in principe alleen maar brave honden, Jacky (de enige teef) is de enige die eens zou durven snauwen, en ook alleen maar als een reu te opdringerig is. Maar wat je zegt...je medemens :-\

Dat zie je wel aan wat met Hope gebeurd is, dat zo een asiel zulk een hond meegeeft zonder eerlijke info :(
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Hope, ik lees het nu allemaal pas. Leef heel erg met je mee want Moyra is ook een paar keer vanuit het niets besprongen. Ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Sterkte gewenst voor jou en Nelson! :-*
Lil

Bericht door Lil »

Kaela schreef:Bij onze dierenarts is er altijd de mogelijkheid via andere routes dan de wachtkamer te gaan. De wachtkamer is wat onhandig van vorm en de behandelkamer heeft een eigen uitgang. Ik wacht altijd zonder hond en bij de minste twijfel mogen we via de andere deur. Er staat ook een tweede weegschaal in de voerruimte, die ook weer een eigen deur heeft. Dus alles kan zonder door de wachtkamer te hoeven.

Zelf met lieve brave hond ga ik niet meer in wachtkamers wachten. Ik vertrouw mijn medemens voor geen cent meer helaas.
Bij de mijne ook en elke behandelkamer heeft een eigen weegschaal. Zo super! Maar ook met brave honden kun je er prima wachten binnen. Veel ruimte daar. Echt een enorme opluchting tov de vorige drie da's.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Tja, sommige mensen zijn echt bizar. Hier dus ook met een vrouw met twee klapkaken. Loop ik in het bos, is hier losloopgebied maar ik laat alleen nog maar op het rechte stuk los waar veel overzicht is. Zie ik een hond tegemoed komen lijn ik aan.

Ik zie mevrouw aankomen in ski-houding, roept ze 'als u een reu heeft, dan laat hem maar los! Deze kunnen wel eens een grote mond gebruiken, daar leren ze van!'
Ik was eigenlijk weer te netjes, ik had willen roepen dat zij vooral een cursus kon gebruiken. En ze bedoeld het echt niet kwaad hoor, nee, ze heeft gewoon echt geen flauw idee.

Mijn nieuwe da is zalig. Die heeft de wachtkamer in vieren gedeeld met boekenkasten. Elke hond zijn eigen plek en gedraagd fikkie zich niet mag hij buiten wachten. Met een aparte wachtruimte voor alles wat geen hond is, is de rust ook voor die dieren veel groter.
En nee, echt, deze ruimte is niet groot. Ze hebben het gewoon heel erg slim ingericht.
Wachtruimte vol = in de auto wachten. De assistente aan de balie heeft de controle en bonjourt iedereen die niet rustig is (dier of eigenaar) naar buiten. Hun motto: geen stress bij de da!
Heeeeeeeeerlijk!
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef:Tja, sommige mensen zijn echt bizar. Hier dus ook met een vrouw met twee klapkaken. Loop ik in het bos, is hier losloopgebied maar ik laat alleen nog maar op het rechte stuk los waar veel overzicht is. Zie ik een hond tegemoed komen lijn ik aan.

Ik zie mevrouw aankomen in ski-houding, roept ze 'als u een reu heeft, dan laat hem maar los! Deze kunnen wel eens een grote mond gebruiken, daar leren ze van!'
Ik was eigenlijk weer te netjes, ik had willen roepen dat zij vooral een cursus kon gebruiken. En ze bedoeld het echt niet kwaad hoor, nee, ze heeft gewoon echt geen flauw idee.

Mijn nieuwe da is zalig. Die heeft de wachtkamer in vieren gedeeld met boekenkasten. Elke hond zijn eigen plek en gedraagd fikkie zich niet mag hij buiten wachten. Met een aparte wachtruimte voor alles wat geen hond is, is de rust ook voor die dieren veel groter.
En nee, echt, deze ruimte is niet groot. Ze hebben het gewoon heel erg slim ingericht.
Wachtruimte vol = in de auto wachten. De assistente aan de balie heeft de controle en bonjourt iedereen die niet rustig is (dier of eigenaar) naar buiten. Hun motto: geen stress bij de da!
Heeeeeeeeerlijk!
Ja bizar. Ik heb de 7 km alweer achter de rug. Maar op zondag 7.10 uur was weer bizar. Honden horen daar aangelijnd. Komt een loslopende pitbull, werd aangelijnd. So far so good. Totdat vlak voordat ik ze heelal gepasseerd ben men dacht alweer een bal te kunnen gooien. Dus tja Jones wilde als een idioot erop af. Pitbull uitvallen. Echt stomme actie, had nog 10 passen gewacht...

Jullie da is echt geweldig! Dat eruit zetten mogen velen zich een voorbeeld aan nemen!
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik wacht met mijn honden dus echt nooit in de auto! Eentje zit sowieso te stressen in de auto. En laat staan met dit weer dat ik dat ooit zou doen.
Vind ik ook een raar iets om te moeten doen zou het druk zijn, dat zou niet aan mij besteed zijn.
Maar goed om andere redenen zoek ik nou ook een nieuwe DA ::) , ben niet gauw tevreden :biggrin2: ;D
Maar inloopspreekuur vind ik eigenlijk ook 3x niks. Gewoon op afspraak en dan kun je ook rekening houden met moeilijkere dieren. EN op afspraak hoeft het dan eigenlijk ook nooit te druk te worden in de wachtkamer zou ik zeggen.
Apaarte kattenhoek of zo is ooit wel eens verstandig.
Overigens wou afgelopen vrijdag een bordeaux onze Maci teon we maar "ff"naar DA Eersel waren gegaan zowat ook opeten :-X :-X :-X . Maar gauw naar een ander deel gelopen zeg :-X Heeft ie gezellig naast een berner gezeten.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Dat is dus heel persoonlijk Kaio, Oscar in de auto heel rustig. En het hoeft niet, ik kies er voor omdat wij dat fijner en veiliger vinden.

Uiteindelijk vind ik dat ook een stukje verantwoording nemen. Het is niet alleen dat ik in de tress schiet en bang ben voor knokpartijen, ik wil ook niet dat Oscar op welke manier dan ook veroorzaker of uitlokker van een knokpartij is. En ik weet dat hij met zijn stress en zijn stoere reu zijn en zijn "aanval is de beste verdediging na schade en schande geleerd" echt wel deel uitmaakt van de oorzaak als het tot een knokpartij zou komen. Ik wil dat gewoon niet en in de auto wachten vinden wij prettig.

Onze dierenarts werkt ook alleen op afspraak, maar er werken 4 dierenartsen, dus dan is het nog regelmatig druk genoeg in de wachtkamer.

Als ik er om zou vragen, zouden er ook ongetwijfeld andere ruimtes zijn waar we zouden mogen wachten, maar omdat de auto voor ons een prima oplossing is, hou ik het hierop. Er blijft overigens ook altijd iemand bij, dus er kunnen ramen en deuren open, of we zoeken een lekker plekje in de schaduw buiten. Dat lijkt me vanzelfsprekend bij warmte.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Kaela schreef:Dat is dus heel persoonlijk Kaio, Oscar in de auto heel rustig. En het hoeft niet, ik kies er voor omdat wij dat fijner en veiliger vinden.

Uiteindelijk vind ik dat ook een stukje verantwoording nemen. Het is niet alleen dat ik in de tress schiet en bang ben voor knokpartijen, ik wil ook niet dat Oscar op welke manier dan ook veroorzaker of uitlokker van een knokpartij is. En ik weet dat hij met zijn stress en zijn stoere reu zijn en zijn "aanval is de beste verdediging na schade en schande geleerd" echt wel deel uitmaakt van de oorzaak als het tot een knokpartij zou komen. Ik wil dat gewoon niet en in de auto wachten vinden wij prettig.
Zo'n hond hebben wij dus ook. Daar ga (kan) ik ook echt niet mee in een wachtkamer gaan zitten. Bovendien vindt hij de auto helemaal geweldig (zou er het liefst de hele dag in zitten ::) ) En wij hebben gelukkig een auto met een dak dat een heel groot stuk open kan. Als de auto dan bovendien in de schaduw staat wordt het echt niet warm.

Plaats reactie