Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...

Lil

Bericht door Lil »

Doranto schreef:Zo'n hond hebben wij dus ook. Daar ga (kan) ik ook echt niet mee in een wachtkamer gaan zitten. Bovendien vindt hij de auto helemaal geweldig (zou er het liefst de hele dag in zitten ::) ) En wij hebben gelukkig een auto met een dak dat een heel groot stuk open kan. Als de auto dan bovendien in de schaduw staat wordt het echt niet warm.
+1 ok bij deze kan het dak niet open (vorige wel), maar daarom kan de klep open vanwege het extra rek en deze heeft airco dus tegen de tijd dat ik bij de da ben is het super koud in de auto. Mijn hond heeft trouwens problemen met vreemde mensen in vreemde ruimtes en dus tja geen honden lost het probleem niet altijd op. En bij ons dus ook 3-4 da's dus dat is ook met afspraken regelmatig heel druk. Is het super heet dan wachten wij in een aparte ruimte maar dan loopt de stress op en laat hij zich vaak niet meer behandelen. Liever dus in de auto, alles open, Koelmat en evt koeljas hij gaat van dat kwartiertje niet oververhit raken (voordeel van afspraken, je wacht zelden lang).
Kallista
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kallista »

Kaio schreef:Ik wacht met mijn honden dus echt nooit in de auto! Eentje zit sowieso te stressen in de auto. En laat staan met dit weer dat ik dat ooit zou doen.
Vind ik ook een raar iets om te moeten doen zou het druk zijn, dat zou niet aan mij besteed zijn.
Maar goed om andere redenen zoek ik nou ook een nieuwe DA ::) , ben niet gauw tevreden :biggrin2: ;D
Maar inloopspreekuur vind ik eigenlijk ook 3x niks. Gewoon op afspraak en dan kun je ook rekening houden met moeilijkere dieren. EN op afspraak hoeft het dan eigenlijk ook nooit te druk te worden in de wachtkamer zou ik zeggen.
Apaarte kattenhoek of zo is ooit wel eens verstandig.
Overigens wou afgelopen vrijdag een bordeaux onze Maci teon we maar "ff"naar DA Eersel waren gegaan zowat ook opeten :-X :-X :-X . Maar gauw naar een ander deel gelopen zeg :-X Heeft ie gezellig naast een berner gezeten.
Zou ik ook niet snel doen, maar de auto staat daar in de schaduw, plus ik kan de ventilatie/koeling aanzetten ook als de motor niet loopt, die gaat op de accu een uur of twee/drie. Hebben we als allereerste laten inbouwen in de nieuwe bus, en daar zijn we nog steeds heel blij mee.
Ik zeg niet dat je je hond dan 6 uur bij 30 graden in de auto moet/kan laten, maar een half uur gaat zeker wel zonder dat het warm wordt ;)

Zou ik die aparte koeling voor de honden niet in de auto hebben dan liet ik ze ook niet in de auto, maar dan ging ik overdag ook niet met de honden naar de DA, pas tegen de avond als het afgekoeld was.

Stress hebben ze niet in de auto, ze gaan graag mee.
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

Onze da praktijk werkt ook alleen op afspraak, maar meerdere artsen, dus ook altijd meerdere wachtende.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

-Annemarie- schreef:Hope, ik lees het nu allemaal pas. Leef heel erg met je mee want Moyra is ook een paar keer vanuit het niets besprongen. Ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Sterkte gewenst voor jou en Nelson! :-*

Ach ja, daar hebben we het pas over gehad, ik was het haast weer vergeten. Voor mij ook iets om rekening mee te houden als we in het dorp zijn.
Al die stomme baasjes ook...........
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Het is ook persoonlijk maar daarom wil ik niet verplicht worden tot wachten in de auto of buiten in de zon. Binnen is meestal koeler. En natuurlijk heb ik wat warmte aangaat, ook wel een van de meestgevoelige rassen, zo gebeurd. En ja eentje met autostress die wel graag meegaat maar dus tegen honderentien loopt te hijgen in de auto, best gevaarlijk dan.

Hoe gaat het vandaag met jullie, Hope? Kan Nelson alweer wat soepeler bewegen? En je hand, nog steeds in orde?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaio schreef:Het is ook persoonlijk maar daarom wil ik niet verplicht worden tot wachten in de auto of buiten in de zon. Binnen is meestal koeler. En natuurlijk heb ik wat warmte aangaat, ook wel een van de meestgevoelige rassen, zo gebeurd. En ja eentje met autostress die wel graag meegaat maar dus tegen honderentien loopt te hijgen in de auto, best gevaarlijk dan.

Hoe gaat het vandaag met jullie, Hope? Kan Nelson alweer wat soepeler bewegen? En je hand, nog steeds in orde?
Mijn hand ziet er goed uit, Nelson gaat steeds beter. We gaan vandaag maar eens een stukje lopen.
Ik denk dat rustig wat bewegen geen kwaad kan, hij is nu nog behoorlijk stijf maar loopt ook erg weinig.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Jeetje Marloes, ik lees dit alles nu pas. Wat een nachtmerrie :-X :-X
Ben blij te lezen dat het inmiddels met jullie beide wat beter gaat :-* Ik duim dat jullie Nelson er naast het lichamelijke ongemak verder niets aan over gaat houden :bigarmhug:

Wat ik me afvraag; Heeft het wurgen met je broekriem effect gehad? Wat jij gedaan hebt is namelijk iets wat ik in mijn hoofd heb zitten mocht ik ooit in zo'n situatie komen maar als het niets helpt zal ik iets anders moeten bedenken.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Knap dat jullie weer samen gaan lopen!
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Hope schreef:
Mijn hand ziet er goed uit, Nelson gaat steeds beter. We gaan vandaag maar eens een stukje lopen.
Ik denk dat rustig wat bewegen geen kwaad kan, hij is nu nog behoorlijk stijf maar loopt ook erg weinig.
Ik denk dat dat best goed is, rustig bewegen. EN hopelijk hebben jullie een fijne wandeling, dat jullie allebei even ervan kunnen genieten weer! :-*
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

zurca schreef:Jeetje Marloes, ik lees dit alles nu pas. Wat een nachtmerrie :-X :-X
Ben blij te lezen dat het inmiddels met jullie beide wat beter gaat :-* Ik duim dat jullie Nelson er naast het lichamelijke ongemak verder niets aan over gaat houden :bigarmhug:

Wat ik me afvraag; Heeft het wurgen met je broekriem effect gehad? Wat jij gedaan hebt is namelijk iets wat ik in mijn hoofd heb zitten mocht ik ooit in zo'n situatie komen maar als het niets helpt zal ik iets anders moeten bedenken.
Nouja, of het effect had... Ik weet niet.
Schoppen of iets anders met geweld gaat in elk geval zeker niet helpen denk ik, dat vergroot alleen de agressie. Pepperspray (ik hoorde gisteren iemand die haarlak gebruikte) werkt echt totaaaaal averechts. Wurgen, of een breakstick gebruiken zijn de enige dingen die je kan doen denk ik.
Maar, vergis je niet. Dit soort honden laten echt niet makkelijk los. Ik had in mijn eentje gewoon niet genoeg kracht om de luchtpijp echt voldoende dicht te trekken, daarvoor waren twee mannen nodig. Maar ja, niets doen was ook geen optie en als je alleen bent moet je wat.

Ik heb wel gedacht, later, wat er gebeurd zou zijn met een breakstick. Je krijgt die kaak dan misschien wel open maar zo'n hond vliegt dat gewoon opnieuw aan. Zeker als je alleen bent gaat je dat dus niet echt helpen. Met een riem om de nek kan je in elk geval de hond onder controle houden als hij heeft losgelaten en voorkomen dat hij niet opnieuw vastpakt.

Ik zit eraan te denken om iets mee te nemen wat je als tourniquets kan gebruiken, want met je armen heb je simpelweg te weinig kracht. Heeft de hond in kwestie een ketting om word het wellicht iets makkelijker (leer rekt uit) maar in geval van nood is het denk ik wel het beste wat je kan doen. Als je tenminste niet in paniek raakt, en als dat gebeurd is dat niet raar. Binnen een tiende van een seconde van een heerlijk rustgevende wandeling naar je maatje op de grond zien liggen dat gilt voor zijn leven is genoeg om niet meer helder na te kunnen denken.
Maar als je in die ene seconde denkt: wat moet ik doen, ja, dan gebruikte ik toch weer mijn broeksriem. Je kan ook de riem van je hond nemen maar ik kreeg Nelson niet meer losgeknipt zonder zelf gebeten te worden.

Onze wandeling was niet fijn. Ik had een rondje zandweg gekozen zonder waakhonden achter hekken. Komen we halverwege een aangelijnde boxer tegen en was ik nog best blij dat Nelson het spannend leek te vinden maar best oké, krijgt meneer direct na het passeren enorme diarree. Toch spanning denk ik.
Noem mij gekke henkie, maar ik heb contact opgenomen met een GT. Ik wil geen fouten maken nu en zo snel mogelijk de rust en het plezier van wandelen terug. Wordt vervolgd dus.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Hope schreef:Nouja, of het effect had... Ik weet niet.
Schoppen of iets anders met geweld gaat in elk geval zeker niet helpen denk ik, dat vergroot alleen de agressie. Pepperspray (ik hoorde gisteren iemand die haarlak gebruikte) werkt echt totaaaaal averechts. Wurgen, of een breakstick gebruiken zijn de enige dingen die je kan doen denk ik.
Maar, vergis je niet. Dit soort honden laten echt niet makkelijk los. Ik had in mijn eentje gewoon niet genoeg kracht om de luchtpijp echt voldoende dicht te trekken, daarvoor waren twee mannen nodig. Maar ja, niets doen was ook geen optie en als je alleen bent moet je wat.

Ik heb wel gedacht, later, wat er gebeurd zou zijn met een breakstick. Je krijgt die kaak dan misschien wel open maar zo'n hond vliegt dat gewoon opnieuw aan. Zeker als je alleen bent gaat je dat dus niet echt helpen. Met een riem om de nek kan je in elk geval de hond onder controle houden als hij heeft losgelaten en voorkomen dat hij niet opnieuw vastpakt.

Ik zit eraan te denken om iets mee te nemen wat je als tourniquets kan gebruiken, want met je armen heb je simpelweg te weinig kracht. Heeft de hond in kwestie een ketting om word het wellicht iets makkelijker (leer rekt uit) maar in geval van nood is het denk ik wel het beste wat je kan doen. Als je tenminste niet in paniek raakt, en als dat gebeurd is dat niet raar. Binnen een tiende van een seconde van een heerlijk rustgevende wandeling naar je maatje op de grond zien liggen dat gilt voor zijn leven is genoeg om niet meer helder na te kunnen denken.
Maar als je in die ene seconde denkt: wat moet ik doen, ja, dan gebruikte ik toch weer mijn broeksriem. Je kan ook de riem van je hond nemen maar ik kreeg Nelson niet meer losgeknipt zonder zelf gebeten te worden.

Onze wandeling was niet fijn. Ik had een rondje zandweg gekozen zonder waakhonden achter hekken. Komen we halverwege een aangelijnde boxer tegen en was ik nog best blij dat Nelson het spannend leek te vinden maar best oké, krijgt meneer direct na het passeren enorme diarree. Toch spanning denk ik.
Noem mij gekke henkie, maar ik heb contact opgenomen met een GT. Ik wil geen fouten maken nu en zo snel mogelijk de rust en het plezier van wandelen terug. Wordt vervolgd dus.
Nou dat vind ik helemaal niet gek maar juist ontzetten slim!
Het is niet niks wat jullie hebben mee gemaakt en dan is het heel fijn om iemand er bij te hebben die mee kijkt en mee denkt om het weer fijn te krijgen, juist super dat je het al zo snel doet.
Lil

Bericht door Lil »

Slim van die gt!

Niet alleen voor Nelson, maar ook voor jezelf. :-* Na de vijfde keer giga gebeten te zijn (tel alleen de da bezoeken met fikse behandelingen) deed Boris opeens wel raar. Na een maand een gt ingeschakeld omdat mijn hond met iedereen overweg kon en super sociaal was en nu dit rare gedrag. Bleek ik degene te zijn die te bang was dat was gelukkig zo opgelost. Die gt is met mij gaan wandelen een aantal keer. Ja met mij dus niet met mijn hond erbij haha. Daarna ging het met Boris weer als vanouds, tot ongeveer zijn laatste maand heeft hij nog andere honden met hun issues geholpen om er "vanaf" te komen.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Helemaal niet gek om zo snel een GT te raadplegen. Juist door z.s.m. hulp in te schakelen, kun je zo veel en spoedig mogelijk herstel bereiken! Alleen maar handig en verstandig om met een deskundige door te praten wat vooral wel/niet te doen. En héél prettig ook om te kunnen bellen als er tussentijds iets gebeurd waarvan je even niet zeker weet hoe daar mee om te gaan.
Ik zou zeker iets ontspannend toevoegen, ter ondersteuning, als zijn allergie zoiets toe laat. Hier heeft dat heel veel verschil gemaakt, zodanig dat ik in de toekomst niet meer zou afwachten of we het ook zonder redden: als het zonder enige bijwerking ook op een prettiger wijze kan, dan liever zo.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Tja ik zie in mijn werk als GT voor paarden dat problemen die klein zijn begonnen steeds groter worden doordat mensen om wat voor reden dan ook geen deskundige hulp inroepen.
Zeker nu ik zelf gewoon niet topfit ben wil ik gewoon hulp. Voor mijn depressie is dit ook niet echt handig.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Hope schreef:Nouja, of het effect had... Ik weet niet.

Bedankt voor je reactie...
Tja het is zo..je moet wat... en zeker als je alleen bent dan heb je niet veel opties :-X

Ik denk dat het een goed idee is om een GT te raadplegen. Zoals je zelf al aangeeft, wat nu nog een klein probleem is kan zomaar een groot probleem worden. Kan je het beter nu met hulp goed aanpakken :-*
Ik hoop dat jullie beide snel weer het plezier in het wandelen terug krijgen :bigarmhug: :bigarmhug:

Plaats reactie