He bleh........ Bijna een kat te pakken

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: He bleh........ Bijna een kat te pakken

Lil

Bericht door Lil »

pearlsofpassion schreef:Een emmer lukte mij echt niet. Hat water valt trager dan de kat beweegt. Als ze dan al zo dichtbij kwam of ik ze kon benaderen.
Bij mij was het enkel omdat ze mijn eigen katten aanvielen, dus ik had ook niet echt het geduld om ze echt te besluipen op zo'n moment. Maar ik denk ook niet dat me dat gelukt zou zijn.
Handig is om achter een muur of zo te staan als dat niet kan, dan is elke beweging natuurlijk al aanleiding voor de kat om weg te gaan.
Je hoeft ook niet echt boven die kat te gaan staan met die emmer. Als je goed kunt mikken kun je het water ook "gooien" maar daar ben ik niet goed in.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Ik heb hier zowel in de voor- als achtertuin een aantal katten moeten overtuigen van het onwelkom zijn. In de achtertuin t.b.v. hun eigen veiligheid, ik wil niet uit proberen of het bij najagen blijft.. En in de voortuin voer ik graag vogeltjes, maar wat bedoeld was als 'vogellokpaal', werd al rap een 'kattenlokpaal'. Zowel aan de voor- als achterzijde heb ik gepost met flinke bakken water, anderhalve liter. En steeds als een kat zich (opnieuw) in mijn tuin begaf, sloop ik er met het water heen. Soms raakte ik, vaak miste ik, maar ik bleef water werpen tot ze en stuk uit mijn tuin waren. De lol van het mijn tuin in komen nam daarmee sterk af.
Een hardnekkige komt een enkel keertje nog langs, maar naast dat dit nu uitzondering is, is hij ook erg op zijn hoede. Dat zou op zich al een mooie verbetering zijn t.o.v. je honden.
Het is gewoon niet alleen het gedoe en een eventueel aansprakelijkheidsverhaal, je wilt ook gewoon niet dat jouw maatjes een kameraad van iemand anders ernstig beschadigen of erger. Ongeacht wat de wet zegt over de verantwoordelijkheden. En het maakt je eigen honden ook alleen maar feller als ze succes hebben gehad.
Als je tijd hebt om er eens voor te gaan zitten, zou ik die katten dus gaan 'trainen'.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Supersoaker ;D ;D
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Too schreef:Supersoaker ;D ;D
Die hadden wij er vroeger voor, was nog leuk ook en het hielp.
Wij hadden het met de toenmalige buren afgesproken, als hun kat op de schuur liep, dan spoten we hem er af. De kat vond dat niet leuk, dus het hielp wel.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Too schreef:Supersoaker ;D ;D
:biggrin2: Ja idd die hadden mijn zoons ook

Plaats reactie