Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...

sella

Bericht door sella »

Kaela schreef:Er waren toch zoveel mensen bij?
Nu wel, ik heb het over de toekomst als ik overdag zou lopen en iedereen naar zijn werk is en de bulleneigenaar dus op het bedrijventerrein is bv of je loopt op het strand, wat ik normaal ook doe in de stille uren, dan, wat dan?
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Lil schreef:Klinkt misschien gek he, maar alle honden muilkorven lijkt mij hoe langer hoe meer een strak plan. Gewoon zonder uitzondering allemaal. Hoeft niemand te miepen dat ze zich niet kunnen verdedigen etc.

(Boris heeft ooit 3 dagen opname gehad door een jr, dus kleintjes tegen herder geen kans? Kleintjes maken evengoed grote schade).
Kleintjes maken zeker schade . Maar als die aan de lijn lopen is het altijd een veel te lange lijn en corrigeren ... welnee
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Een of ander foutje ... ;)
Laatst gewijzigd door Kaio op do 12 mei 2016, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaela schreef:Maar is stap 1 van elke oplossing niet simpelweg erkennen wat het probleem is?

Mijn hond heeft nog nooit een paard verwond. Waarom niet? Omdat ik erken dat hij dat wel wil en zal doen en ik hem die kans niet geef. Ik woon midden in de stad, dus ik ben prima in staat om het risico tot een absoluut minimum te beperken.

Is dat niet, met welk probleem dan ook, stap 1? Weten waar je mee te maken hebt en wat je er aan kunt doen. En laten nou eens even heel eerlijk naar elkaar zijn: we hebben HONDEN. Geen knuffelbeesten, geen akoetsjiekoetsjiesschatteboutjes, geen "hij doet nooooooooit wat". Honden jagen, honden doden, honden vechten, honden bijten. En afhankelijk van het ras doen ze dat sneller, makkelijker, erger. Ik heb een herder, die hebben een lage bijtdrempel, punt. Heb je een bull, dan is de kans op hondagressie groot, punt. En daar heb je mee te dealen, moeilijker is het niet.
Moeilijker is het inderdaad niet.

Maar kennelijk is dat heel moeilijk. Want kijk maar op een onwillekeurige website als er weer eens een hond uit mekaar is gereten door een klapkaak, de commentaren: "Nouwwww, mijn Pitbull is alleen maar lieffffff". Het wordt ontkent en dat is juist het enge eraan.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

sella schreef:Nu wel, ik heb het over de toekomst als ik overdag zou lopen en iedereen naar zijn werk is en de bulleneigenaar dus op het bedrijventerrein is bv of je loopt op het strand, wat ik normaal ook doe in de stille uren, dan, wat dan?

Aan "wat als" heb je niets. Zelfs als je dan alleen bent is het altijd nog beter om tools bij je te hebben dan om met lege handen te staan.
KarenH
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door KarenH »

Lizzy schreef:Ik zou willen dat ze het deden! Nu voel ik me steeds meer gedwongen om met zo'n ding te gaan lopen.... (Het stiksterft hier van dit model honden. En ja, ze lopen ook los in het bos).
Wat ik bedoel te zeggen dat het te gek is dat het geadviseerd wordt om te doen, wie wil er nou met zo'n hond op stap?
Dat ze het niet doen, dat moge duidelijk zijn, ik denk dat er een hoop mensen zijn die niet eens weten wat zo'n ding is en hoe je het gebruikt.

Hier kom ik ze gelukkig bijna niet tegen en als ik ze wel zie, steek ik over of loop de andere kant op.
KarenH
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door KarenH »

Kaela schreef:Maar is stap 1 van elke oplossing niet simpelweg erkennen wat het probleem is?

Mijn hond heeft nog nooit een paard verwond. Waarom niet? Omdat ik erken dat hij dat wel wil en zal doen en ik hem die kans niet geef. Ik woon midden in de stad, dus ik ben prima in staat om het risico tot een absoluut minimum te beperken.

Is dat niet, met welk probleem dan ook, stap 1? Weten waar je mee te maken hebt en wat je er aan kunt doen. En laten nou eens even heel eerlijk naar elkaar zijn: we hebben HONDEN. Geen knuffelbeesten, geen akoetsjiekoetsjiesschatteboutjes, geen "hij doet nooooooooit wat". Honden jagen, honden doden, honden vechten, honden bijten. En afhankelijk van het ras doen ze dat sneller, makkelijker, erger. Ik heb een herder, die hebben een lage bijtdrempel, punt. Heb je een bull, dan is de kans op hondagressie groot, punt. En daar heb je mee te dealen, moeilijker is het niet.
Maar dat doen een heleboel mensen dus niet, ze willen niet weten wat ze hebben en dat hun schatjes echt niet altijd schatjes zijn. Of het nou een chi is of een Duitse Dog.
En precies, we hebben honden en zo dienen ze ook behandeld te worden, groot of klein.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

De fout van heel veel eigenaren is altijd maar denken dat ze met trainen of liefde of koekje of positief denken het instinkt van de hond er wel uit krijgen, je kan een hond op zeker hoogt inderdaad trainen maar instinkt kan opeens veel sterker zijn dan al het anderen in de wereld.

Hier lopen ook een hoop klap kaken, en veel ook los op plekken waar het niet mag.
Ook een paar die nog erg jong zijn dus ik zit te wachten tot het moment dat ze door hebben waar ze voor gefokt zijn, want als het mis gaat is het vaak in de pubertijd.

Ik vind het zelf trouwens echt helen mooie en leuken honden maar zou er hier in Nederland geen nemen, veelste druk met anderen honden en mensen.

Ik heb een reactieve chihuahua die bijt als hij kan uit angst, moet je horen hoe vaak ik uit gelagen word als ik terug roep "maar die van mij wel" op hun roepen hij doet niks :-X

Haku komt bij geen enkele hond in de buurd want bij de grote is hij dood als ze terug bijten en bij de kleintjes maakt hij gaatjes.
Ik ben pas nog naar een meneer met ook een chihuahua uit gevallen, ik had al een paar keer vriendelijk gezegd dat die van mij bang is en niet wil spelen maar die gast ging elken keer weer naar me toe als hij me zag want dan konden ze spelen.
Ben echt boos geworden de lasten keer en gezegd dat ik geen zin had in zijn da rekeningen te betalen, "maar maar het waren 2 chihuahua dus er kon niks gebeuren" aaaaaaaah >:(

Als mensen gewoon eens beseften dat wat aan het einden van hun lijn een dodelijk roofdier zit want er enkel niet voor kiest om je dood te bijten maar dat meer dan makkelijk kan zou het zo veel fijner zijn hier, en ook dat een sociaal dier betekend dat de meesten dieren enkel sociaal zijn naar de dieren die ze kennen en niks van vreemden moeten hebben.
Ik bedoel wij mensen zijn ook sociaal maar o wee als een vreemde opeens aan ons gaat zitten op straat of zo, niemand vind het leuk als iemand die je niet kent opeens midden in je gezicht loopt te roepen " o joepie ik ken jou niet nu moet je met mij spelen" of zo iets.
Waarom moeten honden dat dan wel leuk vinden?

Een hond is een dodelijk roofdier dus moet je net als met het rijdend moordwapen de auto een bewijs halen dat je in iedergeval weet hoe je het moet besturen en er mee om moet gaan, ja dan zitten er nog eikels tussen maar daar mogen voor mij dan ook grote boetens en zelf innamen van het bewijs inclusief dier bij zitten.
pluk
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...

Bericht door pluk »

jasmijn schreef:De fout van heel veel eigenaren is altijd maar denken dat ze met trainen of liefde of koekje of positief denken het instinkt van de hond er wel uit krijgen, je kan een hond op zeker hoogt inderdaad trainen maar instinkt kan opeens veel sterker zijn dan al het anderen in de wereld.

Hier lopen ook een hoop klap kaken, en veel ook los op plekken waar het niet mag.
Ook een paar die nog erg jong zijn dus ik zit te wachten tot het moment dat ze door hebben waar ze voor gefokt zijn, want als het mis gaat is het vaak in de pubertijd.

Ik vind het zelf trouwens echt helen mooie en leuken honden maar zou er hier in Nederland geen nemen, veelste druk met anderen honden en mensen.

Ik heb een reactieve chihuahua die bijt als hij kan uit angst, moet je horen hoe vaak ik uit gelagen word als ik terug roep "maar die van mij wel" op hun roepen hij doet niks :-X

Haku komt bij geen enkele hond in de buurd want bij de grote is hij dood als ze terug bijten en bij de kleintjes maakt hij gaatjes.
Ik ben pas nog naar een meneer met ook een chihuahua uit gevallen, ik had al een paar keer vriendelijk gezegd dat die van mij bang is en niet wil spelen maar die gast ging elken keer weer naar me toe als hij me zag want dan konden ze spelen.
Ben echt boos geworden de lasten keer en gezegd dat ik geen zin had in zijn da rekeningen te betalen, "maar maar het waren 2 chihuahua dus er kon niks gebeuren" aaaaaaaah >:(

Als mensen gewoon eens beseften dat wat aan het einden van hun lijn een dodelijk roofdier zit want er enkel niet voor kiest om je dood te bijten maar dat meer dan makkelijk kan zou het zo veel fijner zijn hier, en ook dat een sociaal dier betekend dat de meesten dieren enkel sociaal zijn naar de dieren die ze kennen en niks van vreemden moeten hebben.
Ik bedoel wij mensen zijn ook sociaal maar o wee als een vreemde opeens aan ons gaat zitten op straat of zo, niemand vind het leuk als iemand die je niet kent opeens midden in je gezicht loopt te roepen " o joepie ik ken jou niet nu moet je met mij spelen" of zo iets.
Waarom moeten honden dat dan wel leuk vinden?

Een hond is een dodelijk roofdier dus moet je net als met het rijdend moordwapen de auto een bewijs halen dat je in iedergeval weet hoe je het moet besturen en er mee om moet gaan, ja dan zitten er nog eikels tussen maar daar mogen voor mij dan ook grote boetens en zelf innamen van het bewijs inclusief dier bij zitten.
+1

Zo herkenbaar... hij doet niks hoor, nee maar die van mij wel en dan ben ik direct 10 stappen terug in mijn training. Lastige is dat Scott volledig plat gaat liggen om als de hond dan te dichtbij komt alsnog uitte vallen. Losloop gebieden kom ik dus sowieso niet, maar hier loopt ook het nodige illegaal los of aan een flex waarvan de rem kapot is.

Ik til hem dus op als ik hem niet direct mee krijg. Waarbij je altijd sukkels hebt die dan gaan gillen dat hij zo dominant wordt....
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

pluk schreef:+1

Zo herkenbaar... hij doet niks hoor, nee maar die van mij wel en dan ben ik direct 10 stappen terug in mijn training. Lastige is dat Scott volledig plat gaat liggen om als de hond dan te dichtbij komt alsnog uitte vallen. Losloop gebieden kom ik dus sowieso niet, maar hier loopt ook het nodige illegaal los of aan een flex waarvan de rem kapot is.

Ik til hem dus op als ik hem niet direct mee krijg. Waarbij je altijd sukkels hebt die dan gaan gillen dat hij zo dominant wordt....
Ja had pas nog een meneer die vond dat ik mijn hondje niet op moest tillen want zo werd hij nooit sociaal ::)
Nee ik moest mijn hondje bij hun illegaal loslopende honden laten lopen wat 3 klapkaken en 2 herders waren, ja jo natuurlijk ga ik mijn uitlokkende hond bij jullie honden zetten als er 1 hap zegt is hij weg ::) >:(
Word een bangen hond ook echt heel sociaal van trouwens in zijn eentje 5 honden over zich heen krijgen, is hij zo over zijn angst heen echt werkt super ::) :-X

Ik ga hier ook nooit een los loop gebiet in maar mensen vinden dat het hier overal los gelopen en gescheten mag worden, want daar hebben ze recht op of zo :???: :-X
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Kaela schreef:

Maar is stap 1 van elke oplossing niet simpelweg erkennen wat het probleem is?

Amen! Je slaat de spijker op zijn kop!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

jasmijn schreef:Ja had pas nog een meneer die vond dat ik mijn hondje niet op moest tillen want zo werd hij nooit sociaal ::)
Nee ik moest mijn hondje bij hun illegaal loslopende honden laten lopen wat 3 klapkaken en 2 herders waren, ja jo natuurlijk ga ik mijn uitlokkende hond bij jullie honden zetten als er 1 hap zegt is hij weg ::) >:(
Word een bangen hond ook echt heel sociaal van trouwens in zijn eentje 5 honden over zich heen krijgen, is hij zo over zijn angst heen echt werkt super ::) :-X

Ik ga hier ook nooit een los loop gebiet in maar mensen vinden dat het hier overal los gelopen en gescheten mag worden, want daar hebben ze recht op of zo :???: :-X
Het is gewoon heel erg jammer dat er zo veel idiote mensen rond lopen. Vroeger is het met mijn hond ook wel een aantal keren maar net op het nippertje goed afgelopen door idioten die niet wouden begrijpen dat ze hun hond bij hun moesten houden of mensen die ongevraagd aan haar zaten of zelfs hun kinderen op haar af stuurden. Voor mij zou dat dus een reden zijn om net voor een hond als een stafford te gaan, dan laten ze je ten minste met rust, want een lablookalike is volgens sommigen altijd oversosciaal tegen alles en iedereen. Nja, dat ben ik haar dan vast vergeten vertellen ::)
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Mijn moeder heeft ooit de da kosten moeten betalen omdat haar herder-herder kruising een pitbull te grazen had genomen. En waarom had hij dat gedaan? Waarschijnlijk omdat de pit-eigenaar als een idioot naar mijn moeder was gaan schreeuwen. Perplex was ze, normaal had hij nul interesse in andere honden of krop achter mijn moeder weg om bescherming te zoeken. Die arme pitbull lag flink open.

@Hope: ik vind dat je het heel goed aanpakt, petje af. Ik hoop voor je dat het herstel vlot verloopt.

Groet, Esther
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

src_esther schreef:Mijn moeder heeft ooit de da kosten moeten betalen omdat haar herder-herder kruising een pitbull te grazen had genomen. En waarom had hij dat gedaan? Waarschijnlijk omdat de pit-eigenaar als een idioot naar mijn moeder was gaan schreeuwen. Perplex was ze, normaal had hij nul interesse in andere honden of krop achter mijn moeder weg om bescherming te zoeken. Die arme pitbull lag flink open.

@Hope: ik vind dat je het heel goed aanpakt, petje af. Ik hoop voor je dat het herstel vlot verloopt.

Groet, Esther

Lullig is dat. Zo zie je maar dat het soms echt zomaar ineens mis kan gaan.

Hier gaat het top! Heel de week lekker gewandeld en volgende week ga ik weer naar het losloopgebied. Met Pinksteren blijf ik daar fijn weg, dan lopen er zoveel mensen die zich plots lijken te herinneren dat het weer een half jaar geleden is geweest dat Fikkie los is geweest. Maar als dat er op zit gaan we weer lekker daar lopen.
En zoals Cruijf al zei: elk nadeel heb zijn voordeel. Deze actie heeft er wel voor gezorgd dat we een periode weer extra getraind hebben. Dat was leuk en ook goed, ik heb echt meer controle als het ventje los loopt.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Super Marloes dat jullie weer lekker samen kunnen wandelen. Die GT heeft goed werk verricht aan jullie beide ;) Ik word gewoon blij van het vervolg van je verhaal, dat Nelson ieg geen blijvende mentale schade heeft opgelopen en jij ook handvaten hebt mbt het hoe en waarom van bepaalde dingen (bijvoorbeeld het met een hogere stem gaan praten als je dingen spannend gaat vinden......... :-* :-*

Hier in het flat woont een klapkaak in wording. Beestje is 9 maanden oud en nu nog een schatje. Dat "nu nog" heeft te maken met hoe het zoontje van de mensen met de hond omgaat. Echt, vrijdag zakte mijn kin tot op mijn tenen. We stonden te wachten bij de kippenkraam, komt zoontjelief (jaar of 5 denk ik) en slaat zo zonder enige reden die hond keihard op haar snuit............ :o :( :-\ Zij zei in eerste instantie niets, terwijl er bij mij uit floepte hoe maak ik mijn hond agressief :-[ :-[ Toen werd er nog even gezegd: Pietje dat moet je niet doen en dan op zo'n lieve toon........... mijn handen jeukten om dat kind een watjekouw te verkopen dat hij de Walnootgaarde 3x in de rondte zou zien......... ik ben maar weg gegaan, kon niet rustig blijven. Toen eerst maar naar de DA voor de Rabiësenting van de jongens, anders kunnen ze straks niet mee op vakantie....... Als dat joch het daar buiten doet, ben ik bang wat hij binnen doet als er niemand bij is. Straks wordt jochienietlief gegrepen en dan is het de schuld van de hond.......... O ja, zal wel even vragen of ze een breakstick en een emmer koud water meeneemt als ze in het vervolg met die hond naar buiten gaat. Nu ik dit gezien heb van dat joch, ga ik die hond wel mijden....... jammer voor die hond, maar ik laat Laddy niet met hem spelen totdat het fout gaat........ ik loop wel ergens anders heen.........

@Sella hoe is het me Shay?? Ze moeten jouw honden ook vaak hebben of niet :( :-X :o
Laatst gewijzigd door Dian op zo 15 mei 2016, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie