Re: wat eten we vandaag... deel 41

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

-Annemarie- schreef:Gefrituurde havermout/kaas brokken, die nog in de vriezer lagen. Met een overheerlijke kastanjechampignonsaus met één shiitake van onszelf erdoor. Daarbij twee asperges uit de moestuin :biggrin2: en een witlofsalade. Beetje vanalleswat. ;)

Brokken :o :o :o
BusKay

Bericht door BusKay »

Lizzy schreef:Pannenkoeken. Speciaal voor Leo (ik lust die krengen eigenlijk niet). Is ie nog aan het werk ::)
Toch wel met spek en een dikke laag slagroom hè!!! tussenin nog een laag chocolademousse....

Vetmesten die vent!! wie werkt er nou op 1e pinksterdag??
Nou ja behalve isoleren dan... das ok nie ech werke.. das sorregu da je 't 's winters warm heb...
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Angelique schreef:Brokken :o :o :o
Die eet ik alleen van speculaas :biggrin2:

OT: Broodje zelfgebakken hamburger met groenvoer etc. Buuuuurp.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ik had zin in friet, dus het werd courgettesoep ;D
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Veganistische Chinese roerbakschotel met heel veel groenten, veel knoflook, tofu en een scheut Kikoman-ketjap en zilvervliesrijst.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Martine-Tom schreef:Ik had zin in friet, dus het werd courgettesoep ;D

Logisch toch :biggrin2:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Martine-Tom schreef:Ik had zin in friet, dus het werd courgettesoep ;D
Dat heb ik nou echt nooit :biggrin2:
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Kim_S schreef: Dat heb ik nou echt nooit :biggrin2:
Angelique schreef:Logisch toch :biggrin2:
Vrienden lopen nu de roparun en ik mag op de katten passen, en tot mijn grote ergernis is de snackbar ineens gesloten >:( dus toen maar wat uit de vriezer gehaald....het was lekker en ik troost me maar met de gedachte dat t iig minder dik maakt, 3 kilo aangekomen door stoppen met roken >:(
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

De laatste pot met rijst.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

koekje schreef:De laatste pot met rijst.
:o

Einde van een tijdperk?
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

[quote="BusKay"]

En gister... tsja toch maar weer een paar kilo asperges meegenomen... kon ze niet laten liggen voor € 2,- per kilo..

Waar haal je asperges voor €2,- per kilo? :mbounce:

Ik ben echt niet jaloers hoor :groenvanjaloeziesmiley: fantastische pannenset en €2,- voor asperges!

Edit: heb vorige week asperge-risotto gemaakt,idd van de schillen een sterke boullion trekken. De kopjes en een paar stukjes gaan door de risotto,maar van de rest van de asperger maak ik een puree,maar aangezien de prijs(€5,- per pond)heb ik de puree van de kontjes gemaakt! Mijn eigen asperge-boer had ze nog niet,waarschijnlijk aankomende week wel.

Vandaag Portugese garnalen uit de cataplana,zonder bacon en chorizo,maar met vegetarisch spek en chorizokruiden. Vriendin van mijn jongste eet hier en is vegetarisch.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Kim_S schreef::o

Einde van een tijdperk?
Da's wel de bedoeling. Meneer eet graag Chicken Tonight-tomaat. Die kan ik zonder na te denken zelf maken.
Vera eet graag Chicken Tonight-kerrie. Daarvoor maak ik zelf kipkerrie. Nog niet zo succesvol volgens haar, maar ik denk dat ze er wel aan kan wennen.
Vera eet ook graag de potten van Patak's. Ik denk ik om die authentiek na te maken een nieuw kookboek nodig heb.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

BusKay schreef:Toch wel met spek en een dikke laag slagroom hè!!! tussenin nog een laag chocolademousse....

Vetmesten die vent!! wie werkt er nou op 1e pinksterdag??
Nou ja behalve isoleren dan... das ok nie ech werke.. das sorregu da je 't 's winters warm heb...
Hahaha, nee ;D
BusKay

Bericht door BusKay »

Radja schreef: En gister... tsja toch maar weer een paar kilo asperges meegenomen... kon ze niet laten liggen voor € 2,- per kilo..
Waar haal je asperges voor €2,- per kilo?
Ik ben echt niet jaloers hoor :groenvanjaloeziesmiley: fantastische pannenset en €2,- voor asperges!
Edit: heb vorige week asperge-risotto gemaakt, idd van de schillen een sterke boullion trekken. De kopjes en een paar stukjes gaan door de risotto, maar van de rest van de asperger (is een ziekte) :biggrin2: :biggrin2: maak ik een puree, maar aangezien de prijs(€5,- per pond)heb ik de puree van de kontjes gemaakt! Mijn eigen asperge-boer had ze nog niet, waarschijnlijk aankomende week wel.
Vandaag Portugese garnalen uit de cataplana, zonder bacon en chorizo, maar met vegetarisch spek en chorizokruiden. Vriendin van mijn jongste eet hier en is vegetarisch.
Hmm tja... 2 euri p/k?? ... gewoon op de markt... en tja die pannenset (is nog niet klaar hoor... want ik moet em nog flink polijsten) Even andere prioriteiten en dan gaan ze voor de bijl...

Maarrrehhh die garnalen vallen denk ik ook niet verkeerd.. :biggrin2: :biggrin2:

OT: Tja vandaag maar weer is.................................... (zucht) Asperges, gekookte spinazie, EIGEN PRODUCTIE gekookte ham, aardappelpuree en bieslookbotertje...
koekje schreef:De laatste pot met rijst.
Is je keuken nou al klaar?? :biggrin2: :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wokgroenten met een woksausje en rijst.

Plaats reactie