Vakantiegeld en/of belastingteruggaaf

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Vakantiegeld en/of belastingteruggaaf

Lil

Bericht door Lil »

Inge en Bono schreef:Echt?? Het trekken bedoel je toch?
Yep. Verdoving, wachten, dan hoor je wat en raar gevoel en toen zei de tandarts 15 minuten stevig de kiezen op elkaar en dan ma watje eruit. Stond in 7 minuten buiten. :D

Wortelkanaalbehanding is soms pijnlijk, maar ook daarvan heb ik er gehad die ik niet voelde. Het is wel lang zitten en meestal moet je twee tot drie keer ervoor komen.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Lil schreef:
Yep. Verdoving, wachten, dan hoor je wat en raar gevoel en toen zei de tandarts 15 minuten stevig de kiezen op elkaar en dan ma watje eruit. Stond in 7 minuten buiten. :D

Wortelkanaalbehanding is soms pijnlijk, maar ook daarvan heb ik er gehad die ik niet voelde. Het is wel lang zitten en meestal moet je twee tot drie keer ervoor komen.
Ooh ik ook! Moest pas een kies laten trekken die enorm was afgebroken... Dat viel me ook enorm mee!
Wortelkanaal in een ondervoortand deed echt veel meer pijn...

Troost ik me maar mee, alles moet erbij me uit; onder voorfront... Dat wordt 2 kronen en een brug waarschijnlijk dus daar zal ook wat centjes naar toe gaan...
Lil

Bericht door Lil »

constance.blokzijl schreef:Ooh ik ook! Moest pas een kies laten trekken die enorm was afgebroken... Dat viel me ook enorm mee!
Wortelkanaal in een ondervoortand deed echt veel meer pijn...

Troost ik me maar mee, alles moet erbij me uit; onder voorfront... Dat wordt 2 kronen en een brug waarschijnlijk dus daar zal ook wat centjes naar toe gaan...
Sterkte!

Hier drie jaar geleden na al die wortelkanaalbehandelingen (stuk of 6) de verzekering opgehoogd (heb je een tandartsverklaring voor nodig) voor de tijd dat er inderdaad kronen moeten komen, want een dode tand breekt vroeg of laat af zegt de tandarts.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Lil schreef:
Sterkte!

Hier drie jaar geleden na al die wortelkanaalbehandelingen (stuk of 6) de verzekering opgehoogd (heb je een tandartsverklaring voor nodig) voor de tijd dat er inderdaad kronen moeten komen, want een dode tand breekt vroeg of laat af zegt de tandarts.

Hier waren de wortelkanaalbehandelingen een poging om de ontstekingen te stoppen, maar het blijft er zitten. Bij mij is het simpel dubbel pech hebben, en paradontitis hebben, vrij ernstig, en een val vroeger vol op mijn kin die de wortelpunten beschadigd heeft onder... Dat is gaan samenwerken met als resultaat een ontsteking die niet weg gaat...

Dus morgen gaan we exact bespreken hoe we dit gaan doen...
Mijn tandartsverzekering ophogen heb ik naar gekeken, maar effectief betekend dit dat ik 'maar' €250 extra vergoed krijg, dat loont dus eigenlijk niet...
Ik moet nog vragen aan de verzekering vragen of het misschien volledig vergoed wordt, ivm de ontstekingen...
Dat het eruit gaat heb ik vrede mee, het doet ondertussen zo zeer dat een lekker stokbroodje ofzo niet meer mogelijk is om af te happen...
Lil

Bericht door Lil »

OW hier is het verschil 750 euro dat ik meer vergoed krijg. Je hebt of 250 euro of 1000 (gek dat je geen 500 of zo kunt kiezen).
Ronald
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Vakantiegeld en/of belastingteruggaaf

Bericht door Ronald »

EliScooby schreef:Ja, ja, ik kom wel n keer naar Ljouwert om te showen :biggrin2: Eerst rijbewijs halen en dan moet het wel lukken.
Dat wordt dan wel een blokje om, hè... Dat begrijp je zeker wel. :)
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

constance.blokzijl schreef:Hier waren de wortelkanaalbehandelingen een poging om de ontstekingen te stoppen, maar het blijft er zitten. Bij mij is het simpel dubbel pech hebben, en paradontitis hebben, vrij ernstig, en een val vroeger vol op mijn kin die de wortelpunten beschadigd heeft onder... Dat is gaan samenwerken met als resultaat een ontsteking die niet weg gaat...

Dus morgen gaan we exact bespreken hoe we dit gaan doen...
Mijn tandartsverzekering ophogen heb ik naar gekeken, maar effectief betekend dit dat ik 'maar' €250 extra vergoed krijg, dat loont dus eigenlijk niet...
Ik moet nog vragen aan de verzekering vragen of het misschien volledig vergoed wordt, ivm de ontstekingen...
Dat het eruit gaat heb ik vrede mee, het doet ondertussen zo zeer dat een lekker stokbroodje ofzo niet meer mogelijk is om af te happen...
In het kader van ontstekingen in de kaak ben ik door mijn cardioloog doorverwezen naar de tandarts, die mij doorverwees naar het tandtechnisch laboratorium, die mij doorverwees naar de kaakchirurg. Natuurlijk is dat jaar mijn eigen risico glansrijk opgegaan, maar omdat ik vanuit medische noodzaak van die ontstekingen af moest, werd het betaald uit de basisverzekering.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Lil schreef:Yep. Verdoving, wachten, dan hoor je wat en raar gevoel en toen zei de tandarts 15 minuten stevig de kiezen op elkaar en dan ma watje eruit. Stond in 7 minuten buiten. :D

Dank je wel! Na alle reacties verwachte ik inmiddels helse pijn die alleen met 6 verdovingsspuiten enigszins te overleven zou zijn. Dit in schril contrast met wat de tandarts zei....
Hij had het over een minuut of 50, maar dan is het dus nog niet klaar?

Ik zie nu geloof ik vooral op tegen de kosten :-\ (zo, haal ik 'm weer een beetje ontopic :biggrin2: )
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kunnen jullie niet ff ophouden? Ik moet nog 4 verstandskiezen laten trekken en ik was bijna zo ver om een afspraak te maken :-[
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

eelke schreef:Kunnen jullie niet ff ophouden? Ik moet nog 4 verstandskiezen laten trekken en ik was bijna zo ver om een afspraak te maken :-[
Hier ook...maar dan 2 kiezen...
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

:-[
Maar trekken valt reuze mee, lees ik :P
:-*
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja het zal allemaal wel, ik krijg de kriebels van alle verhalen :P
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Kreeg vandaag een mailtje van mijn verzekering dat ik met mijn vakantie geld mijn eigenbijdragen wel even af kon betalen waar ik nu een betalings regeling voor heb :2funny: :2funny: :2funny:

Leuk bedacht van ze maar de gementen gaat voor dus het gaat gewoon naar de gementen belastingen voor dit jaar ;)
BusKay

Bericht door BusKay »

Vandaag op kassa...

Vakantiegeld weer vaker uitgegeven dan gespaard

Woensdag 18 mei 2016

Vakantiegeld wordt weer vaker echt uitgegeven, in plaats van dat het gebruikt wordt om te sparen of om schulden af te lossen. Dat concludeert het economisch bureau van ING op basis van een enquête onder tienduizenden respondenten.

1 op 3 spaart
Twee van de drie ontvangers is van plan het extra geld, dat veel Nederlanders over een week ontvangen, niet in de portemonnee te laten zitten. Volgens deskundigen van de bank geven Nederlanders het geld de laatste jaren telkens iets makkelijker uit. Het gaat economisch immers weer beter en het vertrouwen neemt toe.

Niet alles gaat naar vakantie
Drie jaar terug gebruikte volgens ING nog zo'n 40 procent van de mensen hun vakantiegeld om de buffers aan te vullen. Nu is dat nog maar 35 procent. Dat het vakantiegeld weer meer rolt, wil overigens niet zeggen dat mensen dit ook daadwerkelijk aan op reis gaan of uitjes spenderen. Een deel van de ondervraagden zei het bedrag aan andere zaken te besteden. ANP
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: RE: Re: Vakantiegeld en/of belastingteruggaaf

Bericht door EliScooby »

Ronald schreef: Dat wordt dan wel een blokje om, hè... Dat begrijp je zeker wel. :)
Tuurlijk, daar ga ik vanuit. Niet meteen Elfstedentocht heur :biggrin2:

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: RE: Re: RE: Re: Vakantiegeld en/of belastingteruggaaf

Plaats reactie