Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
BusKay
Heerlijk dagje in de tuin maar geen lui dagje qua voedsel...
Turkse linzensoep met een klodder gekruide roomyoghurt (lente-ui/koriander p/z) daarbij Baba Ganoush met warme pitabroodjes
Turkse linzensoep met een klodder gekruide roomyoghurt (lente-ui/koriander p/z) daarbij Baba Ganoush met warme pitabroodjes
Andijviestamp met gehaktbal. Daar vond ik het vanochtend ideaal weer voor.
Ik wilde eigenlijk pizza eten. Maar het is pasta geworden. Met knoflook, ui, tomaat, Spaanse peper, veel olijfolie, oregano en basilicum. En Parmezaanse kaas.
Een jamie-receptje: makreel met mosterd uit de oven met regenbietjes en bulgur.
Alleen vervang ik de makreel door schelvis en de bulgur door quinoa
Verder heb ik even gespeeld met mn nieuwe Magimix en heb ik cashewpasta en humus gemaakt. Er staan crackers in de oven gemaakt van allerlei zaden, pitten en boekweitmeel....
Alleen vervang ik de makreel door schelvis en de bulgur door quinoa
Verder heb ik even gespeeld met mn nieuwe Magimix en heb ik cashewpasta en humus gemaakt. Er staan crackers in de oven gemaakt van allerlei zaden, pitten en boekweitmeel....
Broccoli, aardappelgratin en lamsgehaktballetjes/vegaburger.
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 41
Omdat ik lotgenoten weer een late dienst heb, had ik Chinese wokschotel gepland. Maar ik had nog een rest sla en sla-ingrediënten van gisteren over, een hele zak zoete aardappels (de zakken leken zo klein toen ik boodschappen deed), dus nog maar een keer menu gisteren. Toe hadden we koffie en na de koffie kon ik weer de keuken in om de roerbakschotel alsnog te maken. Deze schuift door naar morgen en maandag hebben we er nog een Kimmetje van.
Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Ik ga straks maar met Maci langs de boer wandelen, asperges halen.
-
BusKay
Ik hoef er geen..... bèhhhh...Kaio schreef:Ik ga straks maar met Maci langs de boer wandelen, asperges halen.
Zeker geen katholieke boer?? of hoort hij ook al in het rijtje jumbo, ah, jl, aldi, lidl etc...
Als je toch ziet hoeveel asperges er verkocht worden dan vraag je je af: "Moet dat allemaal van ons mooie Limland en prachtige Brabantse land
Ik denk dat ze op de zeebodem ook asperges verbouwen en dat ze daar wat bijstandsmoeders laten steken in de vorm van vrijwilligerswerk als tegenprestatie voor hun uitkering... (Polen kunnen nl. niet zwemmen..) en ik denk dat ze daar ook de BIOsperges hebben..
Uuuuuh?BusKay schreef:Ik hoef er geen..... bèhhhh...![]()
![]()
Zeker geen katholieke boer?? of hoort hij ook al in het rijtje jumbo, ah, jl, aldi, lidl etc...![]()
Als je toch ziet hoeveel asperges er verkocht worden dan vraag je je af: "Moet dat allemaal van ons mooie Limland en prachtige Brabantse landafkomen?"
Ik denk dat ze op de zeebodem ook asperges verbouwen en dat ze daar wat bijstandsmoeders laten steken in de vorm van vrijwilligerswerk als tegenprestatie voor hun uitkering... (Polen kunnen nl. niet zwemmen..) en ik denk dat ze daar ook de BIOsperges hebben..![]()
Asperges naturel met bieslook, lekker.
Ja hier is ie iedere dag open , oogst kent geen zondag. En anders kun je ook nog bijv. snachts uit de automaat halen
Hier komen ze toch echt allemaal van het land. Heb nog nooit zoveel asperge velden gezien als hier in de omgeving
Ja hier is ie iedere dag open , oogst kent geen zondag. En anders kun je ook nog bijv. snachts uit de automaat halen
Hier komen ze toch echt allemaal van het land. Heb nog nooit zoveel asperge velden gezien als hier in de omgeving
-
BusKay
Javaanse Bami vandaag... met loempiaatjes en atjar.
Was erg lekker maar had wel de hoeveelheid ketjap gehalveerd want anders zou die volgens mij toch wel erg zoet worden en daar heb ik geen spijt van gehad. Kip ook vervangen voor kalkoen.
Voor de liefhebbers: http://www.kro-ncrv.nl/binnenstebuiten/ ... kte-sambal
Gemiste kans......
Was erg lekker maar had wel de hoeveelheid ketjap gehalveerd want anders zou die volgens mij toch wel erg zoet worden en daar heb ik geen spijt van gehad. Kip ook vervangen voor kalkoen.
Voor de liefhebbers: http://www.kro-ncrv.nl/binnenstebuiten/ ... kte-sambal
Sorry dames...Martine-Tom schreef:<Kaela schreef: Uuuuuh?> +1
Gemiste kans......
Gemiste kans? Ik zal er wel niets van snappen, maar ik vond je post hoogst ongepast. En om dan nog te horen gemiste kans? Graag!BusKay schreef:
Sorry dames...
Gemiste kans......
-
BusKay
Sommigen kunnen humor met een prik wel begrijpen.. maar ja wellicht alleen de lager opgeleiden...Kaela schreef:Gemiste kans? Ik zal er wel niets van snappen, maar ik vond je post hoogst ongepast. En om dan nog te horen gemiste kans? Graag!
Weet je wat, laat maar. Kennelijk wil je niet uitleggen wat je bedoeld met een tekst die door 2 mensen als zeer onprettig ervaren wordt...BusKay schreef:Sommigen kunnen humor met een prik wel begrijpen.. maar ja wellicht alleen de lager opgeleiden...