Re: wat eten we vandaag... deel 41

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

BusKay

Bericht door BusKay »

Kaela schreef:Weet je wat, laat maar. Kennelijk wil je niet uitleggen wat je bedoeld met een tekst die door 2 mensen als zeer onprettig ervaren wordt...
Misschien worden over mijn situatie wel veel meer grappen gemaakt dan jij denkt... dacht je dat ik daar dan wakker van lag??
Wellicht is die situatie dan ook nog ietsje ernstiger dan die van een bijstandsmoeder...

Maar ik had in die plaats ook iets anders kunnen neerzetten... humor weet je... wellicht zal het dan wel gemeend zijn.. en vooral in de context zoals het geschreven was...
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

BusKay schreef:Misschien worden over mijn situatie wel veel meer grappen gemaakt dan jij denkt... dacht je dat ik daar dan wakker van lag??
Wellicht is die situatie dan ook nog ietsje ernstiger dan die van een bijstandsmoeder...

Maar ik had in die plaats ook iets anders kunnen neerzetten... humor weet je... wellicht zal het dan wel gemeend zijn.. en vooral in de context zoals het geschreven was...
dat men over jouw situatie grappen maakt geeft jou dat het recht om anderen te kijk te zetten?
Overigens vat ik de humor niet maar komt het als heel onprettig over, wat me al vaker opviel. Mij verder prima hoor als jij je zo wil profileren, be my guest.
BusKay

Bericht door BusKay »

Ik kan daar tegen...

En natuurlijk ik schop ook dagelijks tegen alles en iedereen...
Wat jou natuurlijk terecht opviel!!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

BusKay schreef:Misschien worden over mijn situatie wel veel meer grappen gemaakt dan jij denkt... dacht je dat ik daar dan wakker van lag??

Ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt. Echt niet. Ik kan me alleen erg weinig voorstellen bij een geldig excuus voor racistische humor.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

koekje schreef:Andijviestamp met gehaktbal. Daar vond ik het vanochtend ideaal weer voor.
Hee, wij hadden ook andijviestamp en dan met spekjes :D

Vandaag eerpels met asperges met boter-eisaus. En een saladetje van venkel want die moest op...
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Fijn dat ik vandaag niet alleen ben in mijn Eelke-momentje :)
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Vega spaghetti bolognese met weinig groente want hij kon de paprika niet vinden (in ons tafelmodelletje :???: ) en courgette en aubergine vindt hij vies. >:(
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Gekookte bio aardappeltjes met gekookte bio sperzieboontjes en een bio komkommertje. Tis zondag dus we dachten "we verwennen onszelf" (met groenten die nog smaakt zoals ie vroeger smaakte) :) . Oh. En een Valess pusflap. Omdat Leo die zo lekker vindt.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Gebakken piepers, blije slavink en witlofslaai.
Charlie Angel
Moderator

Re: Re: wat eten we vandaag... deel 41

Bericht door Charlie Angel »

Boerenkool stamppot. :biggrin2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Spinaziesla met een zalmburger. :)
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Gisteren via MP een een crockpot gekocht en opgehaald. Vandaag het eerste gerecht erin gemaakt en dat was echt super lekker! Helemaal gelukkig ermee :D

Indo Pulled Pork

1 kg procureur, varkensfilet of hamlappen (ik had procureur van de bio slager)
3 teentje knoflook geraspt
2 cm gember geraspt
2 uien
Scheutje azijn
150 ml ketjap manis of ketjap medja
150 ml water
1 rode peper
Sambal oelek naar smaak
2 kruidnagels
1 hele steranijs
1 theelepel ketoembar (gemalen koriander)
1 theelepel chinees 5 kruidenpoeder
1 theelepel riet, palm of kokosbloesem suiker
1 eetlepel groentebouillon

Laat het vlees op kamer temperatuur komen.

Verhit een scheutje olie in een koekenpan en bak daarin de gesneden ui, knoflook, rode peper, gember, het 5 kruiden poeder, de sambal, suiker en de ketoembar aan. Dit is je boemboe (kruidenmengsel). Schep het door elkaar en laat de uien op een laag vuur zacht worden.

Als de ui zacht is kan het mengsel uit de pan rechtstreeks in de slowcooker. Verhit in dezelfde koekenpan een scheutje olie en bak het vlees kort rondom bruin. Leg het vlees op het uienmengsel en voeg een scheutje azijn, de ketjap, het water en het bouillonpoeder toe. Meng het door elkaar en leg de kruidnagels en de steranijs in de pan. Het vlees staat niet helemaal onder maar dat is niet erg. Zet de slowcooker op de stand high voor 2 uur en daarna 6-8 uur op low.

In een gewone stoofpan laat je het minimaal 5 uurtjes stoven op een laag vuur totdat het vlees uit elkaar getrokken kan worden.

Edit: nadat de crockpot klaar was heb ik het vlees eruit gehaald, het vocht ingekookt, het vlees uit elkaar getrokken en weer aan de saus toegevoegd.

Wij hebben de pulled pork met toemis boontjes en basmati rijst gegeten.
http://www.kokkieslomo.nl/toemis-boontjes/

P.s. Wat kan je nu super makkelijk foto's toevoegen! Dat wist ik nog niet :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Mooi servies!! Echt mijn smaak, sterker nog.... de onze lijkt er wel wat op.

En het eten ziet er ook geweldig uit.

Wij hadden voor het eerst sinds, nou pak hem beet..... 2 jaar, gekookte krieltjes en die heb ik allemaal weer uitgekotst plus de rest. :-X
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Lekker Kato!

Bah Plien! Waren ze niet goed?
BusKay

Bericht door BusKay »

Ziet er prachtig uit Kato... fijn dat je genoten hebt..

Hoop dat je nog veel zult koken in deze aankoop!! Kan er nog meer in dan alleen pulled porc?

Plaats reactie