Examen... alles gehad :D

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Examen...

jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

vraagje wat is die n-term waar je het steeds over hebt?
Ik kom nog net uit de tijd dat je gewoon een pokken tijd moest wachten voor je wist wat je had, niks zelf kijken op internet of zo.
Shanti en co
5-sterren
5-sterren

Bericht door Shanti en co »

jasmijn schreef:vraagje wat is die n-term waar je het steeds over hebt?
Ik kom nog net uit de tijd dat je gewoon een pokken tijd moest wachten voor je wist wat je had, niks zelf kijken op internet of zo.
Bij het CITO gaan ze ervan uit dan de examenkandidaten van dit jaar even slim (of dom) zijn als die van vorige jaren. Ze moeten dus ook hetzelfde cijfer krijgen.
Elk jaar ligt het gemiddelde daarom iets boven de 6.
Maar van tevoren weten ze niet zeker hoe moeilijk of makkelijk een examen is dus nadat alles is nagekeken kunnen ze de norm aanpassen.

Een cijfer wordt standaard berekend door 9/totaal aantal puntenXbehaalde punten + 1

Die 1 is de n-term. Als een examen te makkelijk was en het gemiddelde te hoog wordt die bijvoorbeeld 0,5. De berekening wordt aangepast want het minimum om te halen blijft een 1 en het maximum een 10. De laagte n-term mogelijk is 0 en de hoogste 2. Bij de talen is de n-term van kleiner dan 1 en bij de exacte vakken iets hoger.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

jasmijn schreef:vraagje wat is die n-term waar je het steeds over hebt?
Volgens mij ben ik ouder als jij en ik kon het zelfs al nakijken op teletekst :biggrin2:
Shanti en co
5-sterren
5-sterren

Martine-Tom schreef:Volgens mij ben ik ouder als jij en ik kon het zelfs al nakijken op teletekst :biggrin2:
Haha, wat leuk, via teletekst :D
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Hihi, bij ons was het heel modern dat lesuitval via teletekst ging ;D
Zal ingevoerd zijn rond 2003 zodat je het thuis kon zien en niet voor niets op school kwam :biggrin2:

Hingen dus ook allemaal tv's in de school op teletekst met dus de laatste updates.
Hoef vast niet te zeggen dat die na de pauze vaak niet meer op teletekst stonden maar op tmf of mtv of the box ::)
Shanti en co
5-sterren
5-sterren

dinky89 schreef: Hoef vast niet te zeggen dat die na de pauze vaak niet meer op teletekst stonden maar op tmf of mtv of the box ::)
Magie! :biggrin2:
Shanti en co
5-sterren
5-sterren

Re: Examen... alles gehad :D

VRIJHEID!!! :D :D :D :D :D

Pfff, ik had echt geen zin meer in dat laatste examen maar het ging gelukkig best wel goed en nu ben ik er helemaal vanaf. :D
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

dinky89 schreef:Hihi, bij ons was het heel modern dat lesuitval via teletekst ging ;D
Zal ingevoerd zijn rond 2003 zodat je het thuis kon zien en niet voor niets op school kwam :biggrin2:

Hingen dus ook allemaal tv's in de school op teletekst met dus de laatste updates.
Hoef vast niet te zeggen dat die na de pauze vaak niet meer op teletekst stonden maar op tmf of mtv of the box ::)
Das wel heul modern! Wij hadden whitebords bij de ingang waar de amanuensis als bijbaan de wijzigingen bijhield (ik ben in 96 van de mavo gekomen) ook hadden we een zeer druk bezette kwartjes telefoon in de hal, kon je zonder ouderlijk toezicht vriendjes bellen ;D

Geniet van je vrijheid Thessa!
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Thessa en Shanti schreef:VRIJHEID!!! :D :D :D :D :D

Pfff, ik had echt geen zin meer in dat laatste examen maar het ging gelukkig best wel goed en nu ben ik er helemaal vanaf. :D
Woeiiiiiii fijn!!! :D
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Geniet van je vakantie Thessa! :D
Martine-Tom schreef: Das wel heul modern! Wij hadden whitebords bij de ingang waar de amanuensis als bijbaan de wijzigingen bijhield (ik ben in 96 van de mavo gekomen) ook hadden we een zeer druk bezette kwartjes telefoon in de hal, kon je zonder ouderlijk toezicht vriendjes bellen ;D
Toen ik in de brugklas zat was het er ook nog niet, toen ging het nog gewoon met briefjes bij de ingang en kwam je wel eens te vroeg op school. In de 2e of 3e klas werd het ingevoerd dat het op teletekst bij omrop fryslan kwam zodat je thuis al kon kijken ;) Via internet konden ze dan volgens mij de wijzigingen doorgeven en de teletekstpagina aanpassen ;D
Tegenwoordig zal alles wel via internet gaan vermoed ik. Nog een slag moderner.
Ik kreeg in de eerste klas een mobiele telefoon, geloof niet dat ik nog een munttelefoon heb zien staan op school (ik was toen overigens wel een van de eersten met een mobiele telefoon). Was in de categorie nokia 3310 (wie kent hem niet ;D )
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Martine-Tom schreef:Das wel heul modern! Wij hadden whitebords bij de ingang waar de amanuensis als bijbaan de wijzigingen bijhield (ik ben in 96 van de mavo gekomen) ook hadden we een zeer druk bezette kwartjes telefoon in de hal, kon je zonder ouderlijk toezicht vriendjes bellen ;D

Geniet van je vrijheid Thessa!
Wij een schoolbord met krijt in de aula. Mijn nichtje krijgt nu iedere morgen om acht uur een email met het rooster van die dag. Nooit tussen uren zonde want ik vond de tussenuren het allerleukst van de middelbare school
Shanti en co
5-sterren
5-sterren

Bij ons stond het rooster inderdaad online, de eerste jaren stonden de aanpassingen op een aparte pagina met het dagrooster maar sinds dit jaar werd dat automatisch in magister gewijzigd.

Net gezellig met mijn moeder uit eten geweest om het einde van mijn examens te vieren en volgende week gaan we op vakantie naar Zweden. :D
Laatst gewijzigd door Shanti en co op do 26 mei 2016, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Thessa en Shanti schreef:Bij ons stond het rooster inderdaad online, de eerste jaren stonden de aanpassingen op een aparte pagina met het dagrooster maar sinds dit jaar werd dat automatisch in magister gewijzigd.

Net gezellig met mijn moeder uit eten geweest om het einde van mijn examens te voeren en volgende week gaan we op vakantie naar Zweden. :D
Lekker genieten.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Party!!!!! :circle: :circle:
Hele fijne vakantie gewenst!!
Shanti en co
5-sterren
5-sterren

Bedankt!
Ik heb er ontzettend veel zin in, ondanks alles vrije tijd en ondanks dat ik zo relax de examens inging is er een hele last van mijn schouders gevallen nu het voorbij is en ik er de komende weken niks meer aan kan veranderen.

Plaats reactie