*Lia* schreef:Ik kan het niet loslaten, het zit me zo vreselijk dwars. Nog nooit heb ik verzuimt 1 cent niet te betalen. En dan zo'n kutemail. Morgen ga ik echt verhaal halen. En betaal CONTANT met handtekening en datum.
Ik heb hun mail nog even bekeken. Er staat: 'wij zouden u graag willen verzoeken' - veel voorzichtiger en beleefder geformuleerd kan het bijna niet hoor, in het Nederlands. Wat een beetje lullig geformuleerd is, is dat 'uit onze administratie is gebleken'. 'Blijken' veronderstelt een vaststaand feit, en dat is hier niet het geval, ze vermoeden alleen dat die rekeningen niet betaald zijn, en daarom vragen ze jou dat even in jouw administratie te controleren. Maar 'uit onze administratie is gebleken' is zo'n standaardzinnetje dat voor dit soort mails wordt gebruikt. Ik denk dat je er meer 'verwijt' in leest dan zij bedoelen.
Als je mijn klant was en je kwam morgen verhaal halen, met de toon die je hier aanslaat, dan zette ik je zonder pardon op de stoep en weigerde je nog vlees te verkopen.
Kom op zeg. Doe niet zo moeilijk om een mailtje.
Het is een bedrijf hé, waar je over praat. Wie weet hebben ze een boekhouder die even de boel nakijkt en blijkt dat er iets niet klopt. Kleine moeite om even aan te geven dat je betaald hebt en klaar.
*Lia* schreef:Pauline, ik ga daar heel erg hard over denken. Zo'n bedrijf is niet mijn fan.
Weet je...., als ik me zo voelde als jij schrijft hoefde ik niet eens meer na te denken. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik zo zou reageren, ik vind het ook niets zo heel vreselijk wat er gebeurd is. Kreeg toevallig recent een aanmaning van een factuur die ik contant betaald heb en waarvan ik, hoe kan het ook anders, geen bewijs meer had. Maar na telefonische uitleg werd ik op mijn woord geloofd.
*Lia* schreef:En die gaat er morgenochtend echt uitkomen. 2 rekeningen niet betaalt, pleur op. Ze zullen het horen.
Ben je nou serieus? Ik heb het nog eens gelezen en snap je punt echt niet, witheet zit je nu te zijn, en waarom?
Dan ga je verhaal halen en wat denk je daarmee op te schieten? Behalve jezelf voor l*l zetten? (Als je je irl ook zo durft op te stellen als hier tenminste )
Neem een lekkere borrel, gooi er een kalmeringspil in...bij voorkeur 1 van de 2.
Boek dat bedrag gewoon over en bestel er nooit meer als je je dit zo aantrekt...
Is er nu al meer contact geweest dan deze mail dan? Heb jij hen het bewijs al laten zien of dat ga je morgen doen? Want ik denk het laatste, dus dan is het toch logisch dat er nog geen excuus is gekomen, omdat voor hen nog niet duidelijk is waar de fout hem zit?
En het zinnetje 'uit onze administratie is gebleken' is wel een prima vaststaand feit. Want het zal in hun administratie ook zo staan. Maar dat wil niet zeggen dat dat juist is, en juist daarom verzoeken ze toch vriendelijk het even na te kijken?
Het lijkt wel of je de voor jou niet passende reacties van de BP leden gebruikt om op stoom te komen voor morgen; hoe meer redelijkheid erin zit, hoe kwader je wordt
In mijn ogen om helemaal niets.
Lia wat is er nou echt aan de hand?
Ik gdatgdt gevoel dat er veel meer aan de hand is omdat je zo heftig reageert.
Zij vragen of je in je administratie wilt kijken of die twee rekeningen betaald zijn omdat het in hun administratie niet te vinden is..
Ze zetten je niet als wanbetaler aan de schandpaal.