smulpaap schreef:Precies , en de volgende dag even een telefoontje van de d.a om te informeren hoe het gaat
Dat is hier niet standaard, maar er wordt je wel op het hart gedrukt dat als je denkt dat er iets is...bellen.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

smulpaap schreef:Precies , en de volgende dag even een telefoontje van de d.a om te informeren hoe het gaat
Het meegeven van een kat is geen diergeneeskundige handeling, dus dat mag iedereen doen...ik weet niet hoe je dit stukje wil toepassen in het geval van Belly's situatie? Ben wel heel benieuwd hoe je het allemaal gaat aanpakkenRadja schreef:http://wetten.overheid.nl/BWBR0030250/2 ... Hoofdstuk4
Vind het ook super van jeRadja schreef:maar toch vind ik dat er een halt moet worden toegeroepen of hoe je het ook zegtaan dit soort kwakzalfers! Die moeten aan banden worden gelegd! En sorry dan hebben ze aan mij geen goeie! Ik word steeds bozer en bozer hoe langer ik er mee bezig ben!en erover lees!! Ik doe het voor alle andere dieren die daar bij die DA nog gaan komen en recht hebben op een juiste behandeling en niet zomaar kwakkeloos worden meegegeven!! Liefst natuurlijk niet meer bij die DA,maar ze hebben veel klanten!
Mar dat stimuleert ook gewoon nog eens. Een praktijk die open staat voor eigenaren in de recovery is goed bezig want ze hebben niets te verbergen. En doordat er vreemde ogen zijn stimuleren ze zichzelf om alles uit de kast te blijven halen.Parelridder schreef:Pff, dan weet ik weer waarom ik voor operatie graag de moeite neem om naar Eersel te rijden, waar ik gewoon bij m'n maatje mag blijven. Daar in de 'uitslaapruimte' zitten is gewoon een feestje, voor wat betreft de goede zorgen die ik dan zie. Om de haverklap checken assistentes hoe het gaat met de patientjes, er is gewoon steeds iemand. En er wordt alle tijd genomen om te knuffelen en kletsen tegen de patientjes, zodat ze zo veel mogelijk op hun gemak zijn. Ze liggen op een kleedje en hebben een fleece over zich heen. Boven hun koppie een brief met wie het is, wat ze aan medicatie gekregen hebben, dosis en tijdstip + bijzonderheden (bijv. 'hartruis!').
Bij Amber en Tessa belde de kliniek om te informeren hoe het ging na hun knie operatiesMartine-Tom schreef:Nou heb ik al heel veel ervaring met verschillende praktijken, maar bellen hebben ze nog nooit gedaan.

Ik ben één keer bij de eigen da geweest voor en operatieve ingreep. Na veel praten mocht ik mee tot het 1e roesje én terug naar m'n maatje bij het ontwaken. Op de ochtend van de operatie wilde de arts er opnieuw vanaf zien, maar ik heb hem er aan gehouden. Een prettige start is dat niet.Hope schreef:Mar dat stimuleert ook gewoon nog eens. Een praktijk die open staat voor eigenaren in de recovery is goed bezig want ze hebben niets te verbergen. En doordat er vreemde ogen zijn stimuleren ze zichzelf om alles uit de kast te blijven halen.
Goed bezig, Radja!
tja opzich fijn maar voor mij is dat niet nodig. Als er maar een spoedlijn is en het verder correct verloopt vind ik het primasmulpaap schreef:Bij Amber en Tessa belde de kliniek om te informeren hoe het ging na hun knie operaties
Bij Noa na het trekken van een tandje ook , dezelfde dag zelfs nog . Of we een goede terugreis hadden gehad en hoe oma het maakte bij thuiskomst
Tessa idem na het geintje met haar hoektand /neusholte
Mijn vorige eigen d.a belde ook altijd . En mijn huidige d.a idem . Toen Milo bv zo ziek was was er elke dag telefonisch contact en ik mocht z.n tijdens de nacht ook bellen
Dat is erg belangrijk, dat contact goed verloopt. Toen ze mij belden na de castraties van de katsels vond ik dat toch wel prettig. Voor iemand die wat minder mondig is en/of bang te snel te bellen kan het wel echt fijn zijn.Martine-Tom schreef:tja opzich fijn maar voor mij is dat niet nodig. Als er maar een spoedlijn is en het verder correct verloopt vind ik het prima
Voor mij ook niet echt nodig met de drie dames , maar het zegt mij wel iets over de betrokkenheid van een kliniekMartine-Tom schreef:tja opzich fijn maar voor mij is dat niet nodig. Als er maar een spoedlijn is en het verder correct verloopt vind ik het prima
Eens.smulpaap schreef:Voor mij ook niet echt nodig met de drie dames , maar het zegt mij wel iets over de betrokkenheid van een kliniek
Even een belletje en vragen hoe het gaat . De arts heeft geopereerd en weet de details
En in het geval van Milo vond ik het erg fijn toen mijn eigen d.a zei ... bel me als dat nodig is al is het midden in de nacht
Met een hond die (in dit geval ) een dodelijke ziekte had ga ik liever niet naar een spoedkliniek . Dan heb ik het liefst mijn eigen d.a
Dat waardeer ik dan ook enorm , als je d.a dan zegt ... daar kom ik mijn bed z.n voor uit
En na Milo zijn overlijden heb ik mijn waardering dan ook uitgesproken tegen mijn d.a
En het gaf ons in dit geval dus ook een groot gevoel van geruststelling , niet naar een spoedkliniek maar je eigen d.a die dan bereidt is om midden in de nacht te komen