Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

EliScooby schreef:Uhh, nou, wel een beetje, maar ik snapte het niet zo goed en heb braaf ja gezegd :biggrin2: Dus nu wachten op de knop, dan het zaad de grond in, jaartje wachten en dan nog een keer de grond in?
Als je vroeg gezaaid hebt zijn ze dit jaar ook goed, maar dan kun je ze niet de hele winter bewaren.
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

lianneke schreef:Als je vroeg gezaaid hebt zijn ze dit jaar ook goed, maar dan kun je ze niet de hele winter bewaren.

Uhhh, vorige week ofzo.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Ja het word nu zaaien, wachten en oogstte, de winter overbruggen en weer uit planten en weer wachten en weer oogsten en dan kan je ze eten :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Mijn eerste doperwtjes. En aangezien die dingen natuurlijk niet allemaal tegelijk klaar zijn, zit je met 7 doperwtjes... Dus eens gek gedaan en rauw geproefd en woei die waren lekker! (en ik vind dus helemaal niets aan groente en fruit lekker, het is bij mij lusten of niet lusten, maar lekker???? Nope!)

Afbeelding
mizzsylver
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door mizzsylver »

Ikea heeft iets nieuws, binnen kweken zonder aarde: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... gardening/
wel duur :-X
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Arghhhhh die slakken !!!!!

Wat doen jullie tegen slakken ? En dan met name die kleine rottige naaktslakken die alle bladeren opeten van planten >:(
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Ik zet er bakjes met bier bij en dat scheelt enorm veel! Bakjes zitten vol met slakken! En mijn groente en planten in de tuin zijn heel veel minder aangevreten!
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Ik heb door de slakken de hoop dit jaar opgegeven >:(
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Ik plant geen dingen die ze lekker vinden, ik neem er genoegen mee of ik plant dingen die er wel tegen kunnen. Spruitjes werden vorig jaar kaalgevreten maar de spruitjes zelf waren prima. Zelfde met de rodekool, met name de grote bladeren werden aangevreten en de buitenste bladeren van de kooltjes. De rest was prima. De paksoi vonden ze wel erg lekker dus daar is voor ons niet zoveel van overgebleven. Dat doen we dus niet weer. ;D

En afrikaantjes zet ik maar niet meer in de volle grond, dat overleven ze nog geen drie dagen. :'(
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik gebruik slakkenborstels. Nu hebben we hier niet idioot veel slakken, maar werkt goed. Zie de sporen steeds stoppen bij de borstels.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

T is wel nat voor t tuintje.... Pffff. Maar vanavond eten we de eerste aardappeltjes!!!! En we hebben al veel aardbeien en rode bessen, rabarber, andijvie, wat sla. De rest heeft nog wat mooi weer nodig. We hebben prei/ui/knoflook, pompoen/courgette/kalebassen/augurken, tomaat/paprika, spitskool/bloemkool/broccoli/witte kool/rode kool, peultjes/sperzie -en snijbonen, wortels, bietjes, meloen, venkel en nog wat fruitstruiken.
Hoe is het bij jullie?
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Ik heb alleen aardbeien en bessen. Alles wordt opgegeten, odanks biervallen en knolookaftreksel. Balen.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Jantina schreef:T is wel nat voor t tuintje.... Pffff. Maar vanavond eten we de eerste aardappeltjes!!!! En we hebben al veel aardbeien en rode bessen, rabarber, andijvie, wat sla. De rest heeft nog wat mooi weer nodig. We hebben prei/ui/knoflook, pompoen/courgette/kalebassen/augurken, tomaat/paprika, spitskool/bloemkool/broccoli/witte kool/rode kool, peultjes/sperzie -en snijbonen, wortels, bietjes, meloen, venkel en nog wat fruitstruiken.
Hoe is het bij jullie?

Bij ons is het allemaal nog niet zo ver, maar het gaat wel de goede kant op. Zal morgen even wat fotootjes maken. :)
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

monster schreef:Ik heb alleen aardbeien en bessen. Alles wordt opgegeten, odanks biervallen en knolookaftreksel. Balen.
Bier werkte echt,tot de regen kwam en het ook nogeens warm bleef! Doperwten/peultjes,weg! Courgettes,zo goed als weg! Tuinboontjes,weg! Venkel,weg!! Ach ik houd op met wat weg is >:(

Op balkon,dus niet in de moestuin,doet mijn snijbiet het fantastisch! Staat in een oud ligbad :biggrin2: en hebben er al veel van gegeten! Snij-en spercieboontjes doen het ook oke. Daar ook geen last van slakken! Klopt af op hout!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hier zitten ze allemaal in de voortuin en gang, maar niet in de achtertuin!

Plaats reactie