Het weer
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Re: Het weer
We zijn in Noordwijkerhout, de bedoeling was om een goede wandeling te maken, dus kar mee voor Harry. Maar het is hier al warm! Lola had er ook last van, dus we zijn sneller terug gegaan met uiteindelijk 2 honden in de kar....
-
Mandarijn
- 5-sterren

Hier valt het wel mee. Ben net terug van een uitruk voor water in een kelder. En dat na een hele avond flink plensweer.
In Noord-Limburg hebben ze hele erge wateroverlast. Venray zou grote delen blank staan!!!
In Noord-Limburg hebben ze hele erge wateroverlast. Venray zou grote delen blank staan!!!
Het was, en is, hier bar en boos.
Gisteravond brak de hemel geloof ik. Paarden op stal, ramen en deuren dicht.
Binnen tien minuten stond alles blank. De stoep, de paddocks maar nu ook de stallen.
Bij kennissen een paar huizen verderop zijn ze nog steeds bezig de stallen leeg te pompen.
Het is ongekend, zo nat. Toen ik gisteren rond 23.30 de paarden ging checken was het net of we op een meer woonden. Overal, echt overal waar ik keek zag ik alleen nog water. De tuin, de weides, de paddocks, de oprit, de straat. Ik ging overal tot mijn enkels het water in.
De stallen zijn nu droog. De paddocks onbruikbaar. De drainage van de bak kan het niet aan.
En dan kijk je net op buienradar en zie je dat er weer een rood vlak onze kant op komt.
Gisteravond brak de hemel geloof ik. Paarden op stal, ramen en deuren dicht.
Binnen tien minuten stond alles blank. De stoep, de paddocks maar nu ook de stallen.
Bij kennissen een paar huizen verderop zijn ze nog steeds bezig de stallen leeg te pompen.
Het is ongekend, zo nat. Toen ik gisteren rond 23.30 de paarden ging checken was het net of we op een meer woonden. Overal, echt overal waar ik keek zag ik alleen nog water. De tuin, de weides, de paddocks, de oprit, de straat. Ik ging overal tot mijn enkels het water in.
De stallen zijn nu droog. De paddocks onbruikbaar. De drainage van de bak kan het niet aan.
En dan kijk je net op buienradar en zie je dat er weer een rood vlak onze kant op komt.
Hier werd ik vannačht ook wakker. Van de regen die in een laag water viel dat klonk anders dan regen die gewoon op straat viel, zoveel water lag er al. En als ik het knmi weer geloof: code oranje voor limburg en brabant... vanwege wateroverlast. Dus sterkte Hope
Dat van buienradar zal hier pas laat in de avond zijn, misschien dat het wat afneemt , gisteren zat hier in de avondbuien heel wat onweer, flitsflitsflits aan een stuk door, maar in de nachtbuien gelukkig niet.
Dat van buienradar zal hier pas laat in de avond zijn, misschien dat het wat afneemt , gisteren zat hier in de avondbuien heel wat onweer, flitsflitsflits aan een stuk door, maar in de nachtbuien gelukkig niet.
Het regent weer. 
- Angelique
- 5-sterren

Hier komt nu ook een buitje aan

-
Mandarijn
- 5-sterren

Vannacht moest ik er om half 2 eruit (brandweer) om kelders en straten leeg te pompen in Weert. Dat ligt maar 7km hier vandaan. Maar het was zoveel dat ze naburige posten en korpsen hebben gevraagd voor hulp. Daar hoorde ik al dat Asten en Deurne nog erger waren. Heel veel sterkte Hope!!! En ja er komt weer een heel pak aan. Dus ik en mijn collega's staan standby.
Iemand een boot te leen?

Hier vind Maci dat allemaal geweldig hoor!
. De velden weilanden en paden liggen er ook zo bij.
Nelson heeft ook de tijd van zijn leven. De katten niet.Kaio schreef:Hier vind Maci dat allemaal geweldig hoor!. De velden weilanden en paden liggen er ook zo bij.
Hier is alles zo. Echt alles.
Pff dat is teveel van het goedeHope schreef:Iemand een boot te leen?
![]()
Ik heb hier tijdens de wandeling 1 flinke bui gehad , verder droog hier
- Angelique
- 5-sterren

Oww drama zeg.
Hier was het veel gedreig en uiteindelijk alleen een flinke regenbui. Niet eens een wolkbreuk oid. gewoon regen. Over een uurtje zal alles wel weer opgedroogt zijn.
Hier over een maandje ofzoAngelique schreef:Oww drama zeg.Hier was het veel gedreig en uiteindelijk alleen een flinke regenbui. Niet eens een wolkbreuk oid. gewoon regen. Over een uurtje zal alles wel weer opgedroogt zijn.
Moest inderdaad nog aan je denken Marloes...... inderdaad waterballet bij jullie......
Positief is dat de pollen uit de lucht nu wel neergeslagen zijn bij jullie dus minder triggers voor Nelson zijn allergie *always look on the bright side*
Hier nog wel droog maar in de loop van de dag wel flink afgekoeld qua temperatuur. Net iets teveel eigenlijk
Positief is dat de pollen uit de lucht nu wel neergeslagen zijn bij jullie dus minder triggers voor Nelson zijn allergie *always look on the bright side*
Hier nog wel droog maar in de loop van de dag wel flink afgekoeld qua temperatuur. Net iets teveel eigenlijk