BPWR wasmachines

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR wasmachines

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik ben altijd groot fan geweest van Miele. De vorige wasmachine en droger waren ook van Miele, die heb ik 25 jaar gehad (beide). Maar dit is gewoon kwaliteit flut. Goedkope trut knopjes, niks robuust. En de klep van het waterreservoir van de droger is bijv. nu al afgebroken. Wat een slappe zooi.....
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Die gasten presteren het om de stofzuigerzakken in kwaliteit/dikte te halveren en er nog dezelfde prijs voor de vragen. Ze moesten de zakken minder dik maken, want anders verbruikte de stofzuigers teveel energie. Prima, maar verlaag dan ook fijn even de prijzen ::)
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Wij hebben sinds een paar maanden een Samsung ecobubble en ik ben er erg tevreden over. Fijne kort programma, extra lange programma;s, zeer zuinig, uitgesteld programma dus s avonds aanzetten, s morgens klaar zonder onnodig lang aan staan. En de trommel is lekker groot, er kan een hoop in.
luka en kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door luka en kira »

Hier al jaren een Asko. Is dezelfde kwaliteit als Miele maar dan wel goedkoper!
Werkt fantastisch en je kunt veel zelf instellen.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik heb een siemens eco, was denk ik iets van 370
Waar ik dus juist op gelet heb is dat ik baas ben, en niet de machine ( na de fantastische miele verhalen hier op pb)
En ik heb toch ook wat programma's erop, zoals supersnel , sport en outdoor. In die programma's ben je enigszins beperkt natuurlijk qua toerental en of temperatuur ( ok daarvoor kies je ook dat programma) Maar bont kan ik kiezen tussen 20 en 90 graden en alle centrifuge snelheden. En he nog steeds die heerlijke knop extra spoelen!
En oja ik heb een tijdsinstelling erop, had ik nooit nodig maar eerlijk gezegd vind ik het superfijn! Ik zie hoelang een was gaat duren, maar ik kan ook zeggen dat ie pas over 8 uur klaar moet zijn, ook ideaal, dan ligt je was niet een hele dag te verpieteren in de trommel.
Lil

Bericht door Lil »

Lizzy schreef:Ik ben altijd groot fan geweest van Miele. De vorige wasmachine en droger waren ook van Miele, die heb ik 25 jaar gehad (beide). Maar dit is gewoon kwaliteit flut. Goedkope trut knopjes, niks robuust. En de klep van het waterreservoir van de droger is bijv. nu al afgebroken. Wat een slappe zooi.....
Ik heb alleen ervaring met moderne mieles en dat ding was heel snel volledig kaduuk (buiten idd flutknoppen en afbreken had ik ook) net buiten de garantie natuurlijk. Dure grap... Nu goedkope die gaan ook wel snel stuk, maar kosten ook maar 1/3 heel stuk goedkoper dus.

Miele stofzuiger zelfde ervaring. Dus ik kan het geen goed merk noemen (naar misschien had ik wel hele vette pech).
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ben ook absoluut geen Miele fan (meer). Het enige wat ik nog van Miele heb zijn de vaatwassers. Daar heb ik geen klachten over. Wel zijn ze inmiddels 7 en 12 jaar oud. Misschien dat ze tegenwoordig minder zijn.
Janneke
4-sterren
4-sterren

Bericht door Janneke »

luka en kira schreef:Hier al jaren een Asko. Is dezelfde kwaliteit als Miele maar dan wel goedkoper!
Werkt fantastisch en je kunt veel zelf instellen.
Hier ook een Asko, al ruim 10 jaar. Alles zelf in te stellen en hij doet het nog gewoon heel goed.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaio schreef:Ik heb een siemens eco, was denk ik iets van 370
Waar ik dus juist op gelet heb is dat ik baas ben, en niet de machine ( na de fantastische miele verhalen hier op pb)
En ik heb toch ook wat programma's erop, zoals supersnel , sport en outdoor. In die programma's ben je enigszins beperkt natuurlijk qua toerental en of temperatuur ( ok daarvoor kies je ook dat programma) Maar bont kan ik kiezen tussen 20 en 90 graden en alle centrifuge snelheden. En he nog steeds die heerlijke knop extra spoelen!
En oja ik heb een tijdsinstelling erop, had ik nooit nodig maar eerlijk gezegd vind ik het superfijn! Ik zie hoelang een was gaat duren, maar ik kan ook zeggen dat ie pas over 8 uur klaar moet zijn, ook ideaal, dan ligt je was niet een hele dag te verpieteren in de trommel.
Oooooh ideaal!
Knoppen die afbreken heb ik niet.
Nu ook weer. Manlief heeft nieuwe spijkerbroeken en ik weet zeker dat ze gaan afgeven dus wil ze even apart wassen. Vier broeken in een trommel van 7 kilo, dat hoeft geen twee uur te duren. Ze zijn ook niet echt vies, gewoon kantoorwerk mee gedaan.
Wil ik het jeans programma. 20 minuten, dat is fijn. 40 graden, kan ook wel. Maar 1000 centrifugeren... Dan kan ik daarna die broeken staan strijken >:(

Nog een leuke. Ik kiep weleens azijn bij de was, voor Nelson. Zeggen ze dat je dat in het zeepbakje moet doen, in stromend water. Maar dat gaat niet, want hij pakt geen water met een open zeepbakje. ::)
Maar goed, ik kan een apart 'Klaagtopic Miele wasmachine' openen ;D
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Nu we toch lekker aan het klagen zijn over Miele... Wij hebben 2 vrijwel de zelfde Miele stofzuigers. De een is 10 jaar oud en de ander een jaar of 5. Zelfde vermogen en zelfde type.
Drie keer raden welke beter zuigt: de oudste. Dat is toch vreemd ::)

Kortom ik denk dat ze bij Miele aan het moderniseren zijn in de trant van minder kwaliteit voor hetzelfde geld >:(
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Mijn Indesit is inmiddels 8 jaar oud en draait braaf z'n rondjes op de manier die ik wil ;)
wijkje
5-sterren
5-sterren

Bericht door wijkje »

Ik heb nu aantal jaren Siemens (Extra Klasse). Qua programmering zitten er best veel mogelijkheden op. Kort programma op 30 waarbij ik centrifuge snelheid ook nog kan aanpassen. Eco programma, versneld etc..
Ik heb er 10 jaar garantie bijgekocht. Normaal doe ik dat eigenlijk nooit omdat het meestal niet lonend is maar ik heb de verzekering er al wel uit..Ook al heb ik al wel wat kleine slijtagedingen gehad, maar dat was te overzien. Na mijn een ervaring dat mijn vorige wasmachine binnen 3 jaar de lagers versleten waren en niet vervangen konden worden heb ik bewust gekeken naar model met enige degelijkheid dat koolborstels/lagers vervangen kunnen worden. De wasmachine draait hier veel..Dus ik ben tevreden..
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Ik heb een Miele bovenlader voor 5 kg in een eenpersoonshuishouden met 3 honden. Meer dan genoeg! Eerder had ik ook een Miele en m'n huidige vanaf 2008. 10 Jaar garantie bijgekocht.
Ik heb totaal geen klacht. De programma's die er op zitten zijn wat mij betreft prima. Ik kan het toerental veranderen, maar daar bemoei ik me nooit mee. En ik kan de temperatuur naar eigen inzicht aanpassen en dat doe ik wel. Verder kan ik aan een programma toevoegen: voorwas, kort programma, extra water.. Dus als ik iets erg smerig vind, dan gebruik ik voorwas. Als iets erg veel hondenharen bevat dan doe ik er extra water bij, enz. Werkt prima.
Mijn ouders hebben net een andere wasmachine gekocht. Ze hadden eerder een heel goedkope (Brandt) maar die was in de praktijk verre van het testresultaat van de consumentenbond.. Dat ding gaf een hoop trammelant. Vond bijv. om de haverklap dat er teveel zeep gebruikt was en weigerde dan nog te wassen tot het schuim weg was.. Maar ze gebruikten helemaal niet te veel! Er was tenslotte maar 1 wasmiddel wat die problemen niet gaf, dus dan maar over op dat merk en dan vooral altijd super voorzichtig doseren.
Nu hebben ze een AEG, bovenlader. Hierop zit een stoomfunktie. Daar hebben ze geen interesse in, maar mocht het de jouwe wel hebben, dan kan het interessant zijn om even naar te kijken, er zijn meer merken die dat hebben. De AEG biedt ook de optie van 8-10 jaar extra garantie. Ook deze wasmachine bevalt prima!
Voor beide machines geldt dat ze weinig herrie maken. Afhankelijk van waar 'ie staat niet onbelangrijk: ik heb 'm in de douche staan, dat is naast de slaapkamer en ik was vaak 's avonds (omdat ik dan toch boven ben..). Lekker dat ik er niks van me krijg als ik in bed lig, idem voor de buren :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hope schreef:Oooooh ideaal!
Knoppen die afbreken heb ik niet.
Nu ook weer. Manlief heeft nieuwe spijkerbroeken en ik weet zeker dat ze gaan afgeven dus wil ze even apart wassen. Vier broeken in een trommel van 7 kilo, dat hoeft geen twee uur te duren. Ze zijn ook niet echt vies, gewoon kantoorwerk mee gedaan.
Wil ik het jeans programma. 20 minuten, dat is fijn. 40 graden, kan ook wel. Maar 1000 centrifugeren... Dan kan ik daarna die broeken staan strijken >:(

Nog een leuke. Ik kiep weleens azijn bij de was, voor Nelson. Zeggen ze dat je dat in het zeepbakje moet doen, in stromend water. Maar dat gaat niet, want hij pakt geen water met een open zeepbakje. ::)
Maar goed, ik kan een apart 'Klaagtopic Miele wasmachine' openen ;D
Whahahaha, best leuk ;D ;D ;D ! En dan de link naar Miele sturen ;D ;D ;D
cj

Bericht door cj »

Als je ruimte hebt voor een bovenlader, altijd doen. Veel stabieler.
Saskia

Plaats reactie