Het weer

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het weer

Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef:Het plaatje klopte. Het was weer nat, natter, natst.

Veel schade ondertussen voor boeren hier. Grasland waarvan gras is omgevallen en ligt te rotten, maisveldem die onder water staan, aardbeien die in een laag water hangen. :-\
Yep asperges niet meer verkrijgbaar. Aardappels die al gepoot waren verrot en de late krijgen ze niet geplant. Misschien moet men rijst gaan verbouwen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Nou, het is weer droog. We kunnen de schade weer gaan bekijken.
Het grasland van de buren is overleden. Dat van ons ook, maar dat was nog maar een klein stuk. Ik hoop dat de paarden het nog willen eten, en anders wordt het maaien en met de hand verwijderen.

De paddocks zijn weer even nat als vorige week. Het trekt ook steeds langzamer weg omdat de bodem nu zo'n beetje verzadigd is en het grondwater heel hoog staat. De buitenbak gaat beter, de drainage loopt wel al is het erg langzaam. De paarden blijven op stal (en hebben een stoepje waar ze op kunnen lopen) want de landen staan zo onder water, dat ze alles kapot zouden lopen. Hopelijk vanmiddag beter.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Het is toch zo bizar dat het in ons kleine land zulke verschillen kan geven..... Het is hier gortdroog.... Gisterochtend heb ik 10 spetters gevoeld en gisteravond dreigde het wel, maar het waaide langszij.

Vandaag was het overheerlijk, zo mag het voor mij de hele zomer blijven.
Lil

Bericht door Lil »

Pauline schreef:Het is toch zo bizar dat het in ons kleine land zulke verschillen kan geven..... Het is hier gortdroog.... Gisterochtend heb ik 10 spetters gevoeld en gisteravond dreigde het wel, maar het waaide langszij.

Vandaag was het overheerlijk, zo mag het voor mij de hele zomer blijven.
Ja heerlijk!!!! Zon en droog en warm (maar niet te)
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Lil schreef:Ja heerlijk!!!! Zon en droog en warm (maar niet te)
+1
Weinig zon, maar dat was ook wel eens lekker. :-[
Hier dus ook gortdroog.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik heb net mijn gras maar even gesproeid. Dat had echt mest nodig maar zonder regen werkt dat niet echt.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Genoten van het weer vandaag!
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik vond het gisteren maar koud :-[
Viel mij vies tegen en had me er ook niet echt op gekleed met sandaaltjes en een t-shirt.
Vandaag wordt volgens mij niet veel anders dus vandaag maar weer sneakers aan en een vestje, geen zin om weer kou te lijden ;)
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Gisteren was het hier nog 25 graden. Lekker weertje. Vandaag wat frisser, maar nog steeds lekker.
En wel al 2 dagen droog!
Hoop dat weeronline het fout heeft want vanaf zaterdag begint het regen en onweersseizoen weer tot zoalng ze voorspellen :-X :-X :-X
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaio schreef:Gisteren was het hier nog 25 graden. Lekker weertje. Vandaag wat frisser, maar nog steeds lekker.
En wel al 2 dagen droog!
Hoop dat weeronline het fout heeft want vanaf zaterdag begint het regen en onweersseizoen weer tot zoalng ze voorspellen :-X :-X :-X
Daar denken de boeren hier ook zo over, dus het zal wel kloppen. Ze zijn sinds gisteravond (zelfs 's nachts) als malle overal aan het maaien. Het kan te kort op het land drogen dus het wordt allemaal koeienvoer. Het paardenhooi zal lekker prijzig worden zo :-X

Dit weer is heerlijk! Zo mag het van mij 365 dagen per jaar zijn. Zon, 22 graden, beetje wind. Love it!
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Hope schreef:Daar denken de boeren hier ook zo over, dus het zal wel kloppen. Ze zijn sinds gisteravond (zelfs 's nachts) als malle overal aan het maaien. Het kan te kort op het land drogen dus het wordt allemaal koeienvoer. Het paardenhooi zal lekker prijzig worden zo :-X

Dit weer is heerlijk! Zo mag het van mij 365 dagen per jaar zijn. Zon, 22 graden, beetje wind. Love it!
Je zult je paarden hooi boven de rivieren moeten gaan halen denk ik, hier zijn ze vol op aan het hooien en het ziet er echt mooi uit.

Heb wel te doen met al die boeren in het zuiden, wat een nachtmerrie lijkt me dat om al je gewassen zo weg te zien regenen :-X
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Het is hier heerlijk weer , graadje of 18 . Lekker helder weer met een zalig windje
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

jasmijn schreef:Je zult je paarden hooi boven de rivieren moeten gaan halen denk ik, hier zijn ze vol op aan het hooien en het ziet er echt mooi uit.

Heb wel te doen met al die boeren in het zuiden, wat een nachtmerrie lijkt me dat om al je gewassen zo weg te zien regenen :-X
Ja ik zie hier voor het eerst sinds jaren ook weer gewone hooibaaltjes voorbij komen, zonder plastic erom. Zó droog is het hier! (nou ja, het is gewoon een keuze natuurlijk, maar wel grappig dat ik het nu voor het eerst weer eens zie, meestal gaat alles zo het plastic in.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Vandaag in Amsterdam was het lekker weer voor zover ik iets van het weer mee heb gekregen.
Terug in Groningen kon de jas weer aan ;)
In de polder zag ik meerdere boeren druk aan het sproeien!

Hoorde vorige week van mijn moeder (zuidoostfriesland) dat de boeren daar aan de ene kant van de weg goed het land op konden maar het aan andere kant van de weg nog steeds te nat was terwijl daar dus weinig regen is gevallen :o
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

weer eens eh regen.
En onweer: ::) @badkamer 1e verdiepng

Afbeelding

Plaats reactie