Hope schreef:Afdeling bezorgd leed. Paardlief nog steeds niet fit. Dierenarts weer geweest, bloed geprikt, weer voor vier dagen vochtafdrijvers en ontstekingsremmers.
Hij staat nu op de prednisolon. Zijn benen zijn zo dik geweest dat de huid is gescheurd en ondanks de voorzorgmaatregelen gaat het ontsteken. Drie ontstoken plekken, natuurlijk op drie verschillende benen. Nu dus een ziek paard wat ook nog kreupel is op drie benen. Die plekken zijn echt enorm gezwollen.
Ach Jezus ik had zo gehoop dat het al weer helemaal beter was met je paard, ik hoop dat het snel wel de goede kant op gaat want dit is een nachtmerrie om mee te maken
Heel veel sterkte en ik duim voor hem dat hij snel weer beter is!
Hope schreef:Afdeling bezorgd leed. Paardlief nog steeds niet fit. Dierenarts weer geweest, bloed geprikt, weer voor vier dagen vochtafdrijvers en ontstekingsremmers.
Hij staat nu op de prednisolon. Zijn benen zijn zo dik geweest dat de huid is gescheurd en ondanks de voorzorgmaatregelen gaat het ontsteken. Drie ontstoken plekken, natuurlijk op drie verschillende benen. Nu dus een ziek paard wat ook nog kreupel is op drie benen. Die plekken zijn echt enorm gezwollen.
Jeetje Marloes, hoe komt zoiets? Is dat spontaan ontstaan? Hoe dan ook, beterschap en sterkte voor respectievelijk knollie en jullie. Is het het wedstrijdpaard van Gert?
Anne in Duitsland schreef:Jeetje Marloes, hoe komt zoiets? Is dat spontaan ontstaan? Hoe dan ook, beterschap en sterkte voor respectievelijk knollie en jullie. Is het het wedstrijdpaard van Gert?
We denken dat hij iets heeft opgepikt op wedstrijd. De andere paarden hebben niks, maar dat kan nog komen. Wat het is, echt geen idee. Het is inderdaad het wedstrijdpaard van Gert. Uiteraard staat gezondheid voorop dus hij krijgt alles wat hij moet hebben, maar hij staat nu zo op medicatie dat wedstrijden er, ook als hij fit is, niet in zitten de komende maanden i.v.m. doping (paarden mogen geen doping en geen medicatie in het bloed hebben. Echt 0,0). Daarnaast denken de artsen dat hij zomaar nog eens drie weken moet herstellen als het virus uit zijn lijf is. Tel daarbij dan een periode van rustig aan beginnen met trainen op, en je zal begrijpen dat de selectiewedstrijd in juli niet haalbaar is.
Rio is voorbij voor manlief.
Hope schreef:We denken dat hij iets heeft opgepikt op wedstrijd. De andere paarden hebben niks, maar dat kan nog komen. Wat het is, echt geen idee. Het is inderdaad het wedstrijdpaard van Gert. Uiteraard staat gezondheid voorop dus hij krijgt alles wat hij moet hebben, maar hij staat nu zo op medicatie dat wedstrijden er, ook als hij fit is, niet in zitten de komende maanden i.v.m. doping (paarden mogen geen doping en geen medicatie in het bloed hebben. Echt 0,0). Daarnaast denken de artsen dat hij zomaar nog eens drie weken moet herstellen als het virus uit zijn lijf is. Tel daarbij dan een periode van rustig aan beginnen met trainen op, en je zal begrijpen dat de selectiewedstrijd in juli niet haalbaar is.
O wat ontzetten jammer voor jullie, mag nu wel even ophouden die pech.
Ben nogsteeds hard aan het duimen dat hij indergeval weer snel de oude is zo dat die zorg van je schouders af is, en dat je anderen paarden het lekker links laten liggen en gezond blijven.
Hope schreef:We denken dat hij iets heeft opgepikt op wedstrijd. De andere paarden hebben niks, maar dat kan nog komen. Wat het is, echt geen idee. Het is inderdaad het wedstrijdpaard van Gert. Uiteraard staat gezondheid voorop dus hij krijgt alles wat hij moet hebben, maar hij staat nu zo op medicatie dat wedstrijden er, ook als hij fit is, niet in zitten de komende maanden i.v.m. doping (paarden mogen geen doping en geen medicatie in het bloed hebben. Echt 0,0). Daarnaast denken de artsen dat hij zomaar nog eens drie weken moet herstellen als het virus uit zijn lijf is. Tel daarbij dan een periode van rustig aan beginnen met trainen op, en je zal begrijpen dat de selectiewedstrijd in juli niet haalbaar is.
Wat een ellende en wat zal het een teleurstelling zijn! Natuurlijk paard gaat voor, maar heel eerlijk... Ik ben echt wel kwaad en verdrietig geweest toen twee weken na de hernia de brief op de mat viel met u bent geselecteerd om mee te gaan naar de European open. Echt Boris was veeeeel belangrijker! Maar neemt niet weg dat je toch teleurgesteld bent als je niet kunt gaan.
Heeeeeel veel sterkte voor iedereen en hopelijk is paardlief snel weer beter.
Lil schreef:Wat een ellende en wat zal het een teleurstelling zijn! Natuurlijk paard gaat voor, maar heel eerlijk... Ik ben echt wel kwaad en verdrietig geweest toen twee weken na de hernia de brief op de mat viel met u bent geselecteerd om mee te gaan naar de European open. Echt Boris was veeeeel belangrijker! Maar neemt niet weg dat je toch teleurgesteld bent als je niet kunt gaan.
Heeeeeel veel sterkte voor iedereen en hopelijk is paardlief snel weer beter.
Een teleurstelling is het zeker, vooral voor manlief. Maar goed, uithuilen kan later, nu eerst zorgen dat paardlief beter wordt.
De ene kant aan de achtergevel, op 2 meter hoogte. Gaatje in de muur boren, keilbout erin, hangmat met touw met dubbele knoop eraan hangen.
Als je schutting stevig en diep genoeg in het beton staat, dan de andere kant aan zo'n paal daarvan bovenop vastmaken.
Anders richting schuur oid. Zelfde als bij de achtergevel.
Hij moet op 2 meter hangen omdat je lang bent en hij in het midden altijd naar onder zakt. Met je rug en kont tegen de vloer gezakt liggen is niet lekker.
koekje schreef:@eelke: In de tuin. Met bouten en touwen.
De ene kant aan de achtergevel, op 2 meter hoogte. Gaatje in de muur boren, keilbout erin, hangmat met touw met dubbele knoop eraan hangen.
Als je schutting stevig en diep genoeg in het beton staat, dan de andere kant aan zo'n paal daarvan bovenop vastmaken.
Anders richting schuur oid. Zelfde als bij de achtergevel.
Hij moet op 2 meter hangen omdat je lang bent en hij in het midden altijd naar onder zakt. Met je rug en kont tegen de vloer gezakt liggen is niet lekker.
De achterkant van mijn huis is altijd schaduw en bij het schuurtje kan niet want deurtje en raam enzo. Het is echt nog best ingewikkeld maar ik heb het bedacht dus nu moet het
Zeg, dit is het klaagtopic he van de ene naar de andere is 6 meter, da's veeeeeeeeeeeeeel te ver, en zo'n standaard kan ik niet kwijt als ik hem niet gebruik. Het is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk. Ik denk dat er een paal bij moet.
eelke schreef:Zeg, dit is het klaagtopic he van de ene naar de andere is 6 meter, da's veeeeeeeeeeeeeel te ver, en zo'n standaard kan ik niet kwijt als ik hem niet gebruik. Het is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk. Ik denk dat er een paal bij moet.
Vind ik ook, midden in de tuin. (grapje)
Ik heb ook een hangmat, met een buizenframe dat ik uit elkaar kan halen. Dan heb je alleen 6 buizen en 2 boogstukjes op te bergen.
Echt top! Ik kan hem zelfs in huis opzetten.
O wacht, ook even klagen anders klopt het topic niet meer. Uhmmm, ik heb mijn lange broek maar weer aangetrokken, ik heb het koud.
Hope schreef:We denken dat hij iets heeft opgepikt op wedstrijd. De andere paarden hebben niks, maar dat kan nog komen. Wat het is, echt geen idee. Het is inderdaad het wedstrijdpaard van Gert. Uiteraard staat gezondheid voorop dus hij krijgt alles wat hij moet hebben, maar hij staat nu zo op medicatie dat wedstrijden er, ook als hij fit is, niet in zitten de komende maanden i.v.m. doping (paarden mogen geen doping en geen medicatie in het bloed hebben. Echt 0,0). Daarnaast denken de artsen dat hij zomaar nog eens drie weken moet herstellen als het virus uit zijn lijf is. Tel daarbij dan een periode van rustig aan beginnen met trainen op, en je zal begrijpen dat de selectiewedstrijd in juli niet haalbaar is. Rio is voorbij voor manlief.
Daar zat ik aan te denken namelijk. Vreselijk jammer, maar wat je zegt: je paard komt eerst, dan pas de ambitie. Of zo zou het in ieder geval moeten zijn.
Ik hoop dat pitje snel weer de oude is. Sterkte met alles.
Hope schreef:
We denken dat hij iets heeft opgepikt op wedstrijd. De andere paarden hebben niks, maar dat kan nog komen. Wat het is, echt geen idee. Het is inderdaad het wedstrijdpaard van Gert. Uiteraard staat gezondheid voorop dus hij krijgt alles wat hij moet hebben, maar hij staat nu zo op medicatie dat wedstrijden er, ook als hij fit is, niet in zitten de komende maanden i.v.m. doping (paarden mogen geen doping en geen medicatie in het bloed hebben. Echt 0,0). Daarnaast denken de artsen dat hij zomaar nog eens drie weken moet herstellen als het virus uit zijn lijf is. Tel daarbij dan een periode van rustig aan beginnen met trainen op, en je zal begrijpen dat de selectiewedstrijd in juli niet haalbaar is.
Dat is niet alleen afdeling bezorgd leed maar ook ongelofelijk serieus, met hoofdletters K.
Uiteraard wil je heel erg graag dat paardje er boven op komt, maar het is zo zuur als je droom niet haalbaar is op dat moment....