Puppy-poll!!! Eerste barfhapje! P. 35

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Puppy-poll!!! Onderweg naar huis! P. 26

Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

pearlsofpassion schreef:Ik vind het nog wel anders als een dier bang is. En zeker eentje die nog zo jong is en net zijn hele wereld ondersteboven is gehaald. De vertrouwensband tussen baas en pup is er nog niet. Die moet nog opgebouwd worden.

En wat doe je dan als de hond de hele nacht de bench op.zijn kop zet? Of als het maandenlang steeds erger wordt in de auto? Want elke hond is anders... Ik.kan me voorstellen dat dat niet bij allemaal lukt...
Dit is ook mijn indruk. Hij vindt het gewoon doodeng, alles wat hij kende is weg, en hij moet ineens van alles. Daarnaast willen we heel graag dat hij zich veilig voelt, en willen we hem niet te veel onder druk zetten.

Maar, het lijkt met de bench al wat beter te gaan, ik kreeg net een appje van meneer_S dat Atzje zelf in de bench was gaan liggen. Dat is toch best een grote stap vind ik!
De auto was nog wel eng, maar goed, 1 ding tegelijk :biggrin2:

We komen er wel, ik hou jullie op de hoogte :)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Goed bezig, team Atze!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Het is echt een kwestie van inschatten. Helemaal niets mis met de "niet zeuren, gewoon doen" manier, maar de hond moet dat wel kunnen hebben cq daar beter van worden. Dan vooral doen! Maar er zijn ook honden bij wie dat niet werkt. Had ik dat bij Oscar in de auto gedaan, had ik nu geen auto meer gehad, hij ging totaal door het lint. Angst kan wat dat betreft ook doorslaan in blinde paniek en dan is niets geen leermoment of gewenning meer aan.

Kim, de strekking van Hannie haar stukje vind ik wel goed. Niet teveel twijfelen! Je houdt van je pup, je doet je best en niet alles gaat vlekkeloos. Dat is oké! Het komt wel goed. En dat vertrouwen heb je geloof ik ook alweer wat.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Nou, ik ben toch wel heel blij met meneer_S, de hondenfluisteraar ;D Afgelopen nacht heb ik bij mijn ouders geslapen vanwege mijn werk.

Atz heeft bijna 6 uur geslapen vannacht, in de bench, zonder gedoe. Niet eens hoeven plassen.
En gisteravond ging hij er uit zichzelf in liggen, met het deurtje open. :D :D :D

Heb manlief gezegd dat ik gewoon nog een half jaartje weg blijf, tot hij helemaal is opgevoed :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Wat knap van Atze en meneer S!
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Kijk dat is een man waar je wat aan hebt [emoji16][emoji23]
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Zeker zo,n verhaaltje afgestoken in de trand van...jongen...wij zijn nu samen de mannen in huis...lets make a deal :biggrin2:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Angelique schreef:Zeker zo,n verhaaltje afgestoken in de trand van...jongen...wij zijn nu samen de mannen in huis...lets make a deal :biggrin2:
:biggrin2:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Kim_S schreef:Nou, ik ben toch wel heel blij met meneer_S, de hondenfluisteraar ;D Afgelopen nacht heb ik bij mijn ouders geslapen vanwege mijn werk.

Atz heeft bijna 6 uur geslapen vannacht, in de bench, zonder gedoe. Niet eens hoeven plassen.
En gisteravond ging hij er uit zichzelf in liggen, met het deurtje open. :D :D :D

Heb manlief gezegd dat ik gewoon nog een half jaartje weg blijf, tot hij helemaal is opgevoed :biggrin2:

O God, is 't er zo eentje, je pup, een mannenhond... ::) Ik heb er ook zo een rondlopen: grote stoere vent als er andere (mensen)kerels in de buurt zijn, maar ondertussen een megawatje. Type muis loopt naast olifant en zegt: wat stampen we hard, hè? :biggrin2:

Wel fijn dat 't zo goed gaat nu!
Charlie Angel
Moderator

Re: RE: Re: Puppy-poll!!! Onderweg naar huis! P. 26

Bericht door Charlie Angel »

Angelique schreef:Zeker zo,n verhaaltje afgestoken in de trand van...jongen...wij zijn nu samen de mannen in huis...lets make a deal :biggrin2:
[emoji16] [emoji16] [emoji16]
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Mister S. rules :biggrin2:

Gewoon nog even wegblijven - gaat prima zo!
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

;D ;D ;D

Ik zie het hem doen :biggrin2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Kim_S schreef:;D ;D ;D

Ik zie het hem doen :biggrin2:

Ik ook :biggrin2:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Owww gatverdegatver! Ik heb net een teek van zijn kop gehaald, gelukkig zat ie nog niet vast. Heb nu overal jeuk :-X

Is er iets wat ik bij puppesnuppie kan gebruiken tegen teken? (En bij mezelf ::))

Verder doet hij het aardig. Als hij moe is gaat hij in de bench met een knaagje, als dat op is dan piept en graaft en joelt hij nog 5 minuten (een kleine wolf is het :biggrin2:), maar het is geen paniek als ik het zo kan beoordelen, en dan gaat hij braaf slapen voor een uurtje of 2, soms wel 3.

Hij snapt het clickeren al heel goed, hij leert supersnel en is behoorlijk slim.

Nu alleen de auto nog. Dat gaat ook wel goed komen denk ik zo.

Lekker ventje is het :-*

Afbeelding
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Gaat goed!
En die auto, ach hij is er nog maar net :D

Plaats reactie