Helemaal mis met Snuf

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re:Helemaal mis met Snuf

danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

ik duim natuurlijk ook
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

We zijn terug van de DA.... en we weten het allemaal niet....

Ze kan dus gewoon niet meer lopen. Ze zwalkt en valt om.

De DA dacht in eerste instantie aan een vergiftiging maar omdat Snuf niet uit de tuin komt, ze niet hoeft te braken en super helder is qua geest: niet aannemelijk.

Het kan iets neurologisch zijn. Het kan een bloedprop zijn. Het kan een tumor zijn. Hoewel dat laatste niet aannemelijk is aangezien het zo acuut mis is gegaan.

Met andere woorden: ze weet het niet. Snuf lijkt geen pijn te hebben, is helder maar kan geen meter meer lopen.... Suiker kan de DA zich niet voorstellen omdat ze niet veel drinkt of plast. Nieren kan ze zich om dezelfde reden niet voorstellen. Verder zei ze dat ze maar weinig katten van deze leeftijd zag die er zo mooi uitzagen als Snuf. Maar ja, daar hebben we nou ff heel weinig aan.... :'(

Ze heeft een mega-dosis prednison gehad en morgen om 15:30 uur moet ik terug naar de kliniek..... Afwachten dus.

Ze heeft trouwens gegeten als een dijker, ze is op de bak geweest en heeft geplast. Vreemd allemaal. Heel vreemd....
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 19 mei 2005, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ow dats balen zeg nu weet je nog niets :(

ik moet zeggen dat t me wel bekend voor komt, onze kater had ook zoiets.
we weten ook nooit wat t was, hij liep moeilijk en zocht steun bij de muur, maar deed verder ook gewoon alles zoals eten enz.
na een paar dagen herstelde hij en heeft nog jaren geleefd alleen niet meer de ouwe zoals ie was :-\

maar daar heb je nu weinig aan :-[
ik hoop dat er morgen wat meer bekend is en dat alles goed komt, ik duim nog even verder
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 19 mei 2005, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

danielle1980 schreef: ow dats balen zeg nu weet je nog niets :(

ik moet zeggen dat t me wel bekend voor komt, onze kater had t ook.
we weten ook nooit wat t was, hij liep moeilijk en zocht steun bij de muur, maar deed verder ook gewoon alles zoals eten enz.
na een paar dagen herstelde hij en heeft nog jaren geleefd alleen niet meer de ouwe zoals ie was :-\

maar daar heb je nu weinig aan :-[
ik hoop dat er morgen wat meer bekend is en dat alles goed komr, ik duim nog even verder
Nou ja, op zich wel positief in die zin dat hij nog jaren geleefd heeft.... Chips joh, ik hoop zo dat dat ook voor Snuf geldt... Ik had wel met haar afgesproken dat ze minimaal 24 jaar zou worden :'( :'( :'(
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Lizzy schreef: Nou ja, op zich wel positief in die zin dat hij nog jaren geleefd heeft.... Chips joh, ik hoop zo dat dat ook voor Snuf geldt... Ik had wel met haar afgesproken dat ze minimaal 24 jaar zou worden :'( :'( :'(
:'( ik hoop t ook voor je.
ik blijf in ieder geval duimen voor je en voor snuf :-*

zelf denkt mn moeder dat onze kater een soort beroerte heeft gehad,
en wat jij beschrijft zei ze gelijk he dat had smoke ook,
ik hoop dat t net als bij onze smoke bij jou snuf helemaal goed gaat komen, zodat ze lang bij je blijft.
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Lizzy schreef: Ze heeft trouwens gegeten als een dijker, ze is op de bak geweest en heeft geplast. Vreemd allemaal. Heel vreemd....
Dit kan van de prednison zijn, daar krijg je honger van :-\

Erg dat afwachten, ik hoop maar dat ze snel weer op de poot is :-* :-*
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

Ik weet dat er een tijdje geleden een kat bij ons in de praktijk was met dezelfde problemen. Weet niet zeker wat de oorzaak daarvan was (volgens mij een infarct), maar wel dat hij na acupunctuur enorm opknapte... Misschien Tannetje even mailen? (of Leo morgenavond op haar afsturen ;))
Doedels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Doedels »

O, wat naar allemaal Lizzy. Gelukkig lijkt Snuf zich niet echt erg rot te voelen. Ik hoop dat jullie morgen wat wijzer worden.
202spots

Bericht door 202spots »

Lizzy,kan het misschien net zoiets als Vestibular Disease bij honden zijn?
Oren ook goed na gekeken?
Francisca

Bericht door Francisca »

Oh bah, niet fijn. Sterkte hoor!! :-*

Onze Cheetah at ook altijd veel door de prednison.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Snuf at al goed voordat ze prednison kreeg.... En ze eet en ze drinkt nog steeds. En ze kroelt en spint en gaat op de bak. Ze kan alleen geen pas meer lopen. Ik vind haar geestelijk beter als gisteren, maar lichamelijk is ze vanacht nog verder achteruit gegaan. Ze kan nu niet meer 1 pas zetten zonder om te vallen. Tis echt zwaar kl*te om te zien..... :'(. Ze heeft geen pijn trouwens....
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

202spots schreef: Lizzy,kan het misschien net zoiets als Vestibular Disease bij honden zijn?
Oren ook goed na gekeken?
Ze heeft haar oren wel geinspecteerd. En daar is niks aan te zien. Maar ik zal dat vandaag wel even aankaarten. Thanks Dory.

Oh Geer, zodra we meer inzicht hebben in het probleem, is acupunctuur misschien inderdaad wel een goeie! Ik weet alleen nu nog totaal niet wat er aan de hand is en ik denk dat ik dat liever eerst weet... Ik zal vandaag trouwens ook vragen of het een optie is om een CT scan te laten maken... Misschien is daar wat op te zien?
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Sterkte Lizzy :-*
Ik hoop dat ze vandaag meer te weten komen...
Een knuffel voor Snuf :-*
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Jemig Lizzy ik lees dit nu pas! Dit is echt Kl*te tot de macht 100 zeg!!

Weet je? Puur gevoelsmatig vind ik het een heel goed teken dat ze nog eet, drinkt, spint en op de bak gaat. Misschien toch een bloeding, zwelling of bloedprop ergens in de hersenen?
Ik hoop echt dat ze begint op te knappen, het eerste herstel is vaak het allerbelangrijkst...

Mensen die ik vroeger kende hadden ook een kat die een infarct had gehad. Kon ook alles nog, alleen niet recht lopen, het was net een dronkenman. Het bizarre toeval wilde dat de kat ook nog Whiskey heette. Deze kat is heel oud geworden met haar handicap, en het was echt een blije kat!

Ik zal me suf duimen voor jullie!!!

Femke
Laatst gewijzigd door Femke op vr 20 mei 2005, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Zit dit nu pas te lezen!!! :o
Ja ik herken dit,onze poes Mimi kreeg een beroerte en terwijl ik haar vond meteen de Da gebeld,die kwam direkt en gaf haar injecties.
Hierna ging ze in een half uur verder achteruit,ze stierf onverwacht in mijn armen :'( :'(
De Da kwam net te laat,ze was waarschijnlijk niet meer te redden geweest in haar geval...13 jaar was ze.
Hopelijk knapt Snuf toch op,mede omdat ze eet en drinkt,sterkte en ik hoop dat ze toch weer opknapt en 24 wordt :-*

Plaats reactie