Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Ik ben gestopt. . Van de week wel wat boontjes maar verder is alles door de slakken aangevreten/dood..
-
hannabelgje
- 5-sterren

Het lukt mij dit jaar niet om werk, moestuin, huishouden en mijn werk voor de vereniging te combineren. We slaan dus de moestuin over dit jaar. Ik kweek nu alleen onkruid in mijn bakken. [emoji16]
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Alles gehad en nu een zwerm bijen in de struik. 
Aardbeien zijn verpieterd, ene peper te vroeg door de kabouter ongeoorloofd geoogst, andere peper en paprika bijna door de slakken om zeep geholpen. Maar die laatste twee beginnen wel weer wat bloemetjes te krijgen.
hier nog geen plezier van de aarbeien gehad Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Iemand leuke receptjes voor peulen? Ik kan gaan oogsten, maar ik heb nog nooit iets met peulen klaargemaakt. Ik vrees ook dat wij ze niet graag lusten
We zijn in ieder geval niet van het wokken en roerbakken, dus die optie vervalt in ieder geval.
We zijn in ieder geval niet van het wokken en roerbakken, dus die optie vervalt in ieder geval.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Kaela schreef:Iemand leuke receptjes voor peulen? Ik kan gaan oogsten, maar ik heb nog nooit iets met peulen klaargemaakt. Ik vrees ook dat wij ze niet graag lusten![]()
Peultjes, als in die dunne platte waar de boontjes nog niet in doorgegroeid zijn?
Kort blancheren en serveren bij of door gekookte worteltjes.
Ook lekker in de groentemix voor woef 
Woef vreet in principe alles, maar jammer genoeg krijgt ie tegenwoordig buikpijn van groente.koekje schreef:Ook lekker in de groentemix voor woef
Ik heb een deel voor morgen voor bij de worteltjes die al op de planning stonden, thanks Annemarie. En een deel is voor de schoonouders, want het was heul veul!
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik had er niet veel aan dus: Langer laten hangen, dan de doperwtjes tijdens ontbijt in een boerenomelet mikkenKaela schreef:Iemand leuke receptjes voor peulen? Ik kan gaan oogsten, maar ik heb nog nooit iets met peulen klaargemaakt. Ik vrees ook dat wij ze niet graag lusten![]()
- -Annemarie-
- 5-sterren

Aardappels en tomaten naast de kas.

Pepers van Meneer in de kas.

De eerste rode aardbei in de moestuin(bak).

Hond helpt onkruid wieden.

En de insecten doen hun werk bij de Japanse wijnbes en rozenbottel.

Verder hebben we al heerlijk asperges en rabarber uit de tuin gegeten. De kruiden doen het goed, en de bak met bonen en lathyrus heeft de overlopende dakgoot gelukkig ook overleefd.

Pepers van Meneer in de kas.

De eerste rode aardbei in de moestuin(bak).

Hond helpt onkruid wieden.

En de insecten doen hun werk bij de Japanse wijnbes en rozenbottel.

Verder hebben we al heerlijk asperges en rabarber uit de tuin gegeten. De kruiden doen het goed, en de bak met bonen en lathyrus heeft de overlopende dakgoot gelukkig ook overleefd.
- Angelique
- 5-sterren

Kaela schreef:Iemand leuke receptjes voor peulen? Ik kan gaan oogsten, maar ik heb nog nooit iets met peulen klaargemaakt. Ik vrees ook dat wij ze niet graag lusten![]()
Door laten groeien tot je doperwten hebt.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Bijna anderhalve kilo kruisbessen!

Japanse wijnbes begint nu ook, die is zó lekker!

We eten binnenkort bietjes.

En snijbiet.

De rozenbottel begint te kleuren, nu nog oranje maar straks mooi dieprood.
Twee zakken aardappels gerooid, alleen vergeten foto's van te maken. Er staan nog meer zakken, het loof is er al wel af.
Zag de larven van de Coloradokever zitten.
Hoe gaat het bij jullie?
-
lianneke
- 5-sterren

In het voorjaar uitgelopen aardappelen gepoot die ik eens over had. Ze kwamen van een plaatselijk perceel van natuurmonumenten. Gister voor de grap eens een plant gerooid. Zaten gewoon hartstikke veel piepers aan
. Vond het zo grappig.
Waar je lol mee kunt hebben he..
Waar je lol mee kunt hebben he..