Juice challenge 4 t/m 8 april

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Tibbies schreef:Weet iemand of de challenge van juli dezelfde recepten heeft als die van april?
Ja en antwoord is nee ;)
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ok de kuvings is nog steeds ok dus.
Goed om te weten.
Anne wat noem jij hard en zacht? appel hard? komkommer zacht? en courgette?

7 Dagen juicen wordt hem hier niet. Heb zaterdags waterwerk en geloof me dan wil je niet moeten pinkeln :P
Dan eet ik.altijd brood houdt zo lekker vocht vast.

En voor de rest moet ik ff kijken of ml wel of niet thuis is, anders eten we s avonds toch wel ff samen. Eet al vaak genoeg in mijn uppie.
En daarnaast is ingrediënten ook lastig, kan er nooit van op aan dat er bieten en pastinaken zijn, waterkers is ook altijd maar per toeval. Boerenkool is nu ook uit het seizoen. Maar voor de rest kan ik grotendeels meedoen :biggrin2: .
Ik vond de sappen van de 7 daagse erg lekker! alleen die ene groente ding sla ik maar over ;D
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Kaio schreef:Ok de kuvings is nog steeds ok dus.
Goed om te weten.
Anne wat noem jij hard en zacht? appel hard? komkommer zacht? en courgette?

7 Dagen juicen wordt hem hier niet. Heb zaterdags waterwerk en geloof me dan wil je niet moeten pinkeln :P
Dan eet ik.altijd brood houdt zo lekker vocht vast.

En voor de rest moet ik ff kijken of ml wel of niet thuis is, anders eten we s avonds toch wel ff samen. Eet al vaak genoeg in mijn uppie.
En daarnaast is ingrediënten ook lastig, kan er nooit van op aan dat er bieten en pastinaken zijn, waterkers is ook altijd maar per toeval. Boerenkool is nu ook uit het seizoen. Maar voor de rest kan ik grotendeels meedoen :biggrin2: .
Ik vond de sappen van de 7 daagse erg lekker! alleen die ene groente ding sla ik maar over ;D

Appel hard, komkommer zacht, ananas zacht, courgette hard. Vooral bij komkommer en ananas wil het weleens gebeuren dat er een brij ontstaat die hij niet naar beneden gedraaid krijgt. Betekent wat meer afval (relatief hoor), en een keer extra tussendoor schoonmaken.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Iss het wel droger dan bij de centrifuge?
En lekkerder dat klinkt wel goed! nog een reden voor een slow juicer. welke cenrtifuge heb jij dan?

heb trouwens een glaasje turbo express met veel avocado en ijs op, en nu een glas lemon ginger zinger.
Vbeiden zo heerlijk en ook zo heerlijk met dit weer.
Overigens zitten die in de 7 daagse
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik heb het hele topic gelezen. Ik heb een juicer maar maak alleen fruitsapjes.
Ik moet er echt niet aan dénken om van dat groene spul te moeten drinken.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Jullie stonden gewoon te springen om spinazie en advocado's?

:biggrin2:
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Hope schreef:Ik heb het hele topic gelezen. Ik heb een juicer maar maak alleen fruitsapjes.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Jullie stonden gewoon te springen om spinazie en advocado's?

Groene groente vind ik ook niet zo heel lekker, alleen komkommer, bleekselderij en broccoli vind ik wel oke. Als je van zoet houdt: combineer wortels met bieten en sinaasappel. Dat smaakt totaal niet naar groente (vind ik, je proeft het wel maar het smaakt niet overdreven naar groentesap). Ik doe er ook nog wel eens aardbeien bij en dan drink ik rustig twee glazen weg (zo lekker :D ). Avocado was ik ook 'bang' voor maar als je er iets lekker zoets van maakt wordt het vooral een romige massa en heb je vooral de textuur en niet echt de smaak. Ik doe nog wel eens komkommer-appel-avocado. Het geeft echt een fijne structuur wat het heel lekker maakt. Spinazie doe ik niet want ik heb altijd het gevoel dat er dan zand achterblijft en als er iets is wat ik naar vind... ::)
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

;D ;D ;D
Jaaaa,
gewoon s een handvol spinazie in de juicer duwen bij je appeltje of wortel en sinaasappel [en gember ].. zo ben ik heel lang geleden begonnen
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

En inderdaad een avocado maakt je sap heel veel voller en romiger [krijg je gelijk een berg heel gezonde vetjes binnen]
maar dat krijg je ook als je een avocado door salade of rauwkost roert.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik combineer ook altijd groenten met fruit. En ik kies meestal voor groenten met een redelijk neutrale smaak. Mijn favoriet is de bloodbuilder:
Twee wortels, twee appels, een kleine rode biet en een kwart citroen juicen. Dan het sap in de blender met een kwart avocado. Heerlijk!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Hope schreef:Ik heb het hele topic gelezen. Ik heb een juicer maar maak alleen fruitsapjes.

Ja zoiets, recepten van Jason genomen, die heeft ie precies mooi uitgedokterd wat je bij elkaar kunt doen. Ik vind ze lekkerder dan alleen fruit! Veel verfrissender!
Lemon ginger zinger is 2 appels, 2 wortel en een kwart citroen en klein stukje gember, is net limonade hoor!
En avocado's maken het geheel lekker romig en dik, ik vind dat heerlijk, en is nog gezond ook :)
En de turbo is mijn absolute favoriet, zit appel, ananas, komkommer, bleekselder, spinazie, limoen en avocado in. EN die is mega groen :cool: :D
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaio schreef:Ja zoiets, recepten van Jason genomen, die heeft ie precies mooi uitgedokterd wat je bij elkaar kunt doen. Ik vind ze lekkerder dan alleen fruit! Veel verfrissender!
Lemon ginger zinger is 2 appels, 2 wortel en een kwart citroen en klein stukje gember, is net limonade hoor!
En avocado's maken het geheel lekker romig en dik, ik vind dat heerlijk, en is nog gezond ook :)
En de turbo is mijn absolute favoriet, zit appel, ananas, komkommer, bleekselder, spinazie, limoen en avocado in. EN die is mega groen :cool: :D

Aaah, dat klinkt best acceptabel. Appel, ananas, komkommer en limoen lust ik. Bleekselder eten wij regelmatig dus lust ik ook. Spinazie ga ik echt van over mijn nek, hoefde ik als kind thuis nooit te eten maar wie weet lust ik het in een sapje. Dat eerste sapje klinkt ook best goed.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Als je recepten wil Marloes dan zeg het maar. Dan mail ik ze door. [emoji6]

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

hannabelgje schreef:Als je recepten wil Marloes dan zeg het maar. Dan mail ik ze door. [emoji6]

Als je iets hebt voor een beginnende wat-de-boer-niet-kent-sapper, dan graag :biggrin2:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

Hope schreef:
Als je iets hebt voor een beginnende wat-de-boer-niet-kent-sapper, dan graag :biggrin2:
Ik stuur ze wel even. Dan kun je zelf kijken. Het zijn goede recepten die heel toegankelijk zijn voor iedereen

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

mijn ervaring is dat ik spinazie totaal niet terug proef in een Sapje maar dat komt misschien ook doordat er banaan bij in zat en dat een nogal overheersende smaak heeft ;-)

Plaats reactie