BPWR - Aanrijding?????? - update

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR - Aanrijding??????

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Dreetje schreef:Het verhaal wordt steeds leuker (not) :
Gisteren kregen we een nieuw polisblad met ca. € 50,00 meer premie, schadevrije jaren
gaan van 17 naar 10 en B/M trede gaat van 15 naar 12.
Ik heb zo'n idee dat het met dit gevalletje te maken heeft.
Vanmorgen meteen gebeld en nu werd er gezegd dat dat inderdaad het geval is en er
ook al is uitgekeerd aan de eiser.
Wat heb ik een pesthekel aan deze instanties, stelletje graaiers.
Ik zou vandaag worden teruggebeld door diegene die deze schade behandeld heeft.
Echt, het stoom komt uit m'n oren......
:o
Nou jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

Wat een belachelijk verhaal! Ik begrijp dat het stoom je uit de oren komt. Hoe durven ze te betalen zonder met jullie te overleggen?
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Dreetje schreef:Het verhaal wordt steeds leuker (not) :
Gisteren kregen we een nieuw polisblad met ca. € 50,00 meer premie, schadevrije jaren
gaan van 17 naar 10 en B/M trede gaat van 15 naar 12.
Ik heb zo'n idee dat het met dit gevalletje te maken heeft.
Vanmorgen meteen gebeld en nu werd er gezegd dat dat inderdaad het geval is en er
ook al is uitgekeerd aan de eiser.
Wat heb ik een pesthekel aan deze instanties, stelletje graaiers.
Ik zou vandaag worden teruggebeld door diegene die deze schade behandeld heeft.
Echt, het stoom komt uit m'n oren......
Dat kan ik me goed voorstellen! Zijn ze helemaal van de pot gerukt?!? Lekker begin van het weekend!!! Raar dat jullie verzekeringsmaatschappij blijkbaar zomaar tot betaling overgaat zonder te controleren of dit verhaal klopt. Ik zou overwegen om bij de politie aangifte van bedrog te doen... Geen idee of dit helpt, maar voor mijn gevoel zou ik dit moeten doen en verder zou ik een advocaat of mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen (is hopelijk niet dezelfde maatschappij als waar de auto is verzekerd).
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Dat is toch werkelijk niet te geloven dit :???: :???: :-X
Dat zoiets zomaar kan :-X En nu moet JIJ maar zien hoe je dit recht breit??

Kun je niet radar bellen ofzo?
Zou in ieder geval aangifte doen!
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Tja, blijkbaar heeft de wederpartij voldoende aannemelijk gemaakt dat jullie (dus jullie verzekeraar) aansprakelijk zijn voor de schade. Mogelijk een getuige of zo. Uiteraard is het wel zo fatsoenlijk jullie hierover te informeren.

Aangifte gaat je niet verder helpen. In de polisvoorwaarden zal geregeld zijn dat zij zelf besluiten wanneer ze uitkeren.

Ik zou beginnen met schriftelijk je verzekeraar te vragen waarom zij de schade hebben vergoed. Evt dien je een officiële klacht in.

Als je rechtsbijstand hebt dan.zou ik die ook inschakelen. Of deze verzekeraar gelijk is aan je WAM verzekeraar doet niet ter zake. Wettelijk is de uitvoering van rechtsbijstand bij een andere partij belegd.
Ik werk bij een rechtsbijstanduitvoerder en wij staan regelmatig klanten bij in een geschil tegen hun verzekeraar (die dus eigenlijk onze opdrachtgever is).
Dreetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dreetje »

Ik vind het vreemd dat dit zomaar kan.
Wij hebben geen enkel bewijs dat er schade is, we hebben alleen een foto
van de achterkant van onze eigen auto gekregen en een of andere vage melding
van de eiser.
Ik heb zelfs afgelopen maandag direct nadat we terug waren van vakantie een
mail gestuurd om nogmaals aan te geven dat we niks van deze schade weten.
Sturen ze gisteren een nieuwe polis met verhoogde premie....
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Dreetje schreef:Ik vind het vreemd dat dit zomaar kan.
van de eiser.
Dat jullie geen enkel ander bewijs hebben gezien wil niet zeggen dat het er niet is. Dus vraag aan de verzekeraar waarom tot uitkering is overgegaan. Desnoods via de klachtenprocedure. Zij zullen ervan overtuigt zijn dat ze aansprakelijk zijn, anders betalen ze niet.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Ja lekker zeg, moeten jullie meer gaan betalen, ja naar een ander kan ook niet , die neemt dat over natuurlijk.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Dreetje schreef:Ik vind het vreemd dat dit zomaar kan.
van de eiser.
Ik schrik hier van, 'k vind het vreemd. Als iemand iets claimt, maar er geen bewijs geleverd is (een foto van de achterkant van jullie auto is geen bewijs van de beschreven gebeurtenis!) dan vind ik het hel merkwaardig dat er uitgekeerd wordt. Ik zou de verzekering vragen naar welke bewijsstukken zij dan hebben. Is er bijv. een schadeherstelbedrijf die foto's heeft van hun schade en bovendien schade die wijst naar jullie auto (sporen van de lak of zo)? Er moet toch iets zijn dan wat het voor de verzekering aannemelijk maakt, ze keren toch liever niet uit?? Dus of er zit iemand giga te dutten of jullie zijn onvolledig geinformeerd, lijkt mij.
En dan nog wat: je hoort keuze te hebben tussen het zelf vergoeden van de schade danwel het inzetten van je verzekering. Juist vanwege die terugval in schadevrije jaren / treden en daarmee de gevolgen voor je premie. Niet zelden is het voordeliger bij een kleine schade (en dat moet dit zijn, ook als het wel is gegaan als men beweert, dan kan dit toch geen kostbare schade opleveren..??) om het uit eigen zal te betalen, met het oog op je premie, dan het door de verzekering te laten vergoeden.
Dat geldt trouwens ook als het niet nú invloed heeft op je premie: de eerst volgende schade heeft het dan soms wel en als dat dan een serieuze schade is, die je niet uit eigen zal betalen kunt, ben je alsnog aan die dikke premie..
Jemig, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over hoe dit nou zo kan gaan en als het nog steeds onterecht voelt je het met de verzekering kunt oplossen!!
Dreetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dreetje »

Gisteren kon/wilde niemand bij de verzekeringsmij. iets vertellen.
Diegene die de schade had behandeld was er niet en ze hadden het te druk met onweerschade.
Ze wilden mij niet eens vertellen hoe groot de schade van de tegenpartij was, wat ik vreemd
vind want er moet toch wel een dossier zijn waarin zoiets vermeld is?
Ik wordt maandag teruggebeld (hoop ik)
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Om toch het stoom uit je oren te krijgen..!! Je bent gewoon voor een voldongen feit gesteld (ze keren uit, de consequenties zijn voor jullie) en dan niet even te tijd nemen om de klant (zelfs maar achteraf) te informeren :-X Ze moeten zich toch de ogen uit de kop schamen voor deze gang van zaken?!
Welke verzekeringsmaatschappij is dit?
Dreetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dreetje »

Parelridder schreef:Om toch het stoom uit je oren te krijgen..!! Je bent gewoon voor een voldongen feit gesteld (ze keren uit, de consequenties zijn voor jullie) en dan niet even te tijd nemen om de klant (zelfs maar achteraf) te informeren :-X Ze moeten zich toch de ogen uit de kop schamen voor deze gang van zaken?!
Welke verzekeringsmaatschappij is dit?
Verzekering is afgesloten via de ANWB en is ondergebracht bij Unigarant.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Sodeju, ik zit ook bij Unigarant. Nou ben ik extra geïnteresseerd in hoe zij hier verder me om gaan en in hoeverre ze dit zo hadden mogen doen. Qua gewoon fatsoen slaat het hoe dan ook de plank volledig mis.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Hmm, 2e gedachte: de verzekeringsagent bij wie je de verzekering af sluit moet je volgens mij informeren over hoe en wat. Althans, als ik schade heb, is dát met wie ik contact heb en die me informeert en adviseert. Daar kreeg ik ook de tip van een schade niet perse te claimen (grafitti op mijn auto) omdat het dan als ik vervolgens een kostbare schade had, die ik niet zelf kan betalen, gevolgen zou hebben voor m'n premie. Hij berekende me ook voor hoeveel dat aan premie ging kosten en tot welk bedrag ik aan 'kleine' schade dus beter uit eigen zak kon betalen. In die zin heeft de ANWB dus behoorlijk gefaald, als ik het goed begrijp. Want alles lijkt achter jullie rug om te gebeuren. Waardeloos! (nogal een understatement..)
Dreetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dreetje »

Ik heb net contact gehad met de verzekering.
Er was € 141,24 schade en deze is vorige week uitgekeerd zonder dat wij daar iets van wisten.
Er schijnt op 23-6 een brief naar ons gestuurd te zijn waarin dit staat maar die hebben we
nog niet ontvangen.
Hierin zal waarschijnlijk ook staan dat als we zelf betalen de schadevrije jaren en bm trede niet beïnvloed worden.
We hebben inmiddels rechtsbijstand ingelicht en na ontvangst van de brief stuur ik alles door.
Eens kijken of ze hier nog wat mee kunnen.

Ze hebben uitgekeerd op basis van de getuigeverklaring.
Dat was voor hun blijkbaar sluitend bewijs.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Dreetje schreef:Ik heb net contact gehad met de verzekering.
Er was € 141,24 schade en deze is vorige week uitgekeerd zonder dat wij daar iets van wisten.
Er schijnt op 23-6 een brief naar ons gestuurd te zijn waarin dit staat maar die hebben we
nog niet ontvangen.
Hierin zal waarschijnlijk ook staan dat als we zelf betalen de schadevrije jaren en bm trede niet beïnvloed worden.
We hebben inmiddels rechtsbijstand ingelicht en na ontvangst van de brief stuur ik alles door.
Eens kijken of ze hier nog wat mee kunnen.

Ze hebben uitgekeerd op basis van de getuigeverklaring.
Dat was voor hun blijkbaar sluitend bewijs.

Dit is natuurlijk een wassen neus, aangezien je de brief met nieuwe polis ook op 24-6 ontvangen hebt. Die is dus op z'n laatst de 23ste verstuurd, dus een brief met een keuzemogeljkheid voor jou die dan zo goed al tegelijkertijd verstuurd wordt met je nieuwe polisblad was al achterhaald voordat die bij jou binnen zou komen.

Het is daar gewoon een amateuristisch rommeltje.

Plaats reactie