Dreetje schreef:Ik vind het vreemd dat dit zomaar kan.
Wij hebben geen enkel bewijs dat er schade is, we hebben alleen een foto
van de achterkant van onze eigen auto gekregen en een of andere vage melding
van de eiser.
Ik heb zelfs afgelopen maandag direct nadat we terug waren van vakantie een
mail gestuurd om nogmaals aan te geven dat we niks van deze schade weten.
Sturen ze gisteren een nieuwe polis met verhoogde premie....
Ik schrik hier van, 'k vind het vreemd. Als iemand iets claimt, maar er geen bewijs geleverd is (een foto van de achterkant van jullie auto is geen bewijs van de beschreven gebeurtenis!) dan vind ik het hel merkwaardig dat er uitgekeerd wordt. Ik zou de verzekering vragen naar welke bewijsstukken zij dan hebben. Is er bijv. een schadeherstelbedrijf die foto's heeft van hun schade en bovendien schade die wijst naar jullie auto (sporen van de lak of zo)? Er moet toch iets zijn dan wat het voor de verzekering aannemelijk maakt, ze keren toch liever niet uit?? Dus of er zit iemand giga te dutten of jullie zijn onvolledig geinformeerd, lijkt mij.
En dan nog wat: je hoort keuze te hebben tussen het zelf vergoeden van de schade danwel het inzetten van je verzekering. Juist vanwege die terugval in schadevrije jaren / treden en daarmee de gevolgen voor je premie. Niet zelden is het voordeliger bij een kleine schade (en dat moet dit zijn, ook als het wel is gegaan als men beweert, dan kan dit toch geen kostbare schade opleveren..??) om het uit eigen zal te betalen, met het oog op je premie, dan het door de verzekering te laten vergoeden.
Dat geldt trouwens ook als het niet nú invloed heeft op je premie: de eerst volgende schade heeft het dan soms wel en als dat dan een serieuze schade is, die je niet uit eigen zal betalen kunt, ben je alsnog aan die dikke premie..
Jemig, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over hoe dit nou zo kan gaan en als het nog steeds onterecht voelt je het met de verzekering kunt oplossen!!