mijn duitse herder teefje van nu 15 mnd heeft nooit anders dan BARF gegeten
ze eet: spiervlees: paard..kalkoen...rund...hert...
orgaan: lamspens...runderhart...lamsnieren...lever
bot: konijn...haas...biologischekip...parelhoen....eend...geit
ze werd met 11 mnd loops en die was zoooo heftig...duurde 5 weken
ze kreeg vlak na het einde van de loopsheid onder haar oor een hotspot en oorontsteking aan diezelfde kant
naar de DA en daar werd ze helemaal nagekeken....
wat me zelf ook al opgevallen was is dat ze wat kale lippen had op de onderlippen....die ook wat schilferig waren
deze worden ingesmeerd regelmatig
alleen tussen 2 tenen van haar rechterachtervoet is het ook wat vurig rood en wat smetterig
en rond haar tut wil ze veel likken en is het dus ook soms wat rood en vochtig
dit alles kwam na die heftige loopsheid dus ik weet het aan die weerstandverlaging
extra kefir...eitje...rood vlees enz...
direct werd de link gelegd dat het én een duitse herder was....én de gevaarlijke leeftijd van na 12 mnd ...en dat het dus wel alergie zou wezen
nu heb ik een goede DA hoor...maar heb haar toch ( misschien wel eigenwijs) uitgelegd dat ik dacht....omdat het juist na die heftige loopsheid kwam...ik dacht dat het
nu naar buiten kwam omdat haar weerstand zo laag zou kunnen zijn.
dat zou ook kunnen maarrrrr...er werd toch meer richting allergie gedacht.
beter zou zijn een hyperallergeen voer.
nu zit daar een nieuwe DA en die had ik dus nu voor het eerst en ik legde haar uit dat dat een NO GO zou zijn
mijn honden eten vers!
ooo...ok..nee ik ben er niet tegen zolang iedereen maar heel goed weet wat hij aan het doen is.
ik heb haar gerustgesteld dat ik niet iemand ben die zomaar wat in de bak ploft maar dat ze allemaal een uitgekiend dieet krijgen
omdat ik aandrong heb ik niet direkt medicijne en prednison gekregen maar een middel tegen demodex en een shampoo
nu ben ik 8 weken verder en heb het 75% onder controle maar nu...met dat rare vochtige broeierige weer dus niet
gisteren begon haar oortje weer aan de randen te ontsteken...voetje is weer vochtig en rood...maar het blijft daar bij
niet in der liezen...niet op haar buik...het blijft beperkt tot deze plekken
ik poeder het in met babypoeder...dan droogt het in...ze komt er niet aan en dan ziet het er weer goed uit
maarrrr...wat moet ik nu?
voer veranderen...iets anders geven?
ik dacht dat allergie verder zou gaan...en zich niet zou beperken.
ik hoop heel erg dat jullie me raad kunnen geven hoe ik dit het beste kan aanpakken
alvast heel erg bedankt voor het lezen