Nou , dan ben je nu in het paradijs gekomen lieverd
Geluksmomentje van de dag
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Geluksmomentje van de dag
Gecastreerd , maar niet door de d.a
Mijn God

Wat fijn dat je meteen op zoek bent gegaan voor een nieuwe partner voor je pluizebollemeisje. Arm ventje, ik hoop dat hij snel inziet dat hij in het paradijs is beland en dat Babsie het juist goed met hem bedoelt en juist voor hem wil zorgen en met hem wil knuffelen 
- pearlsofpassion
- Moderator
Komt goed.
Ik heb ook zo'n bangerikje gehad. Het duurt een dagje of zo en dan gaat dat al veel beter. Hopelijk blijft Babs er rustig onder, anders is het beter beide even apart te laten afkoelen en tot rust komen. Een min of 10 is al voldoende.
Lars was wel heel erg ze. Op een keer was hij ziek geweest en daardoor een tijdje uit de groep geweest. Toen ik ze terug bij elkaar zette ( op onbekend terrein want ik wist al dat hij wat drama queen was
) deden de anderen gewoon alsof hij nooit weg geweest was. Die liepen rustig te snuffelen en Lars liep stampend in het rond.
Raf kwam dan af van: je oogje is vuil, kom ik zal dat wel eens proper likken, en Lars ging er ook steeds als de wind vandoor.
Heeft toen een paar uurtjes geduurd. Daarna viel zijn euro wel weer.
Fijn dat dit rammetje nu aan een tweede leven mag beginnen bij jou. Wat ze soms toch allemaal uitsteken met konijnen he!
Kijk al uit naar de foto's.
Ik heb ook zo'n bangerikje gehad. Het duurt een dagje of zo en dan gaat dat al veel beter. Hopelijk blijft Babs er rustig onder, anders is het beter beide even apart te laten afkoelen en tot rust komen. Een min of 10 is al voldoende.
Lars was wel heel erg ze. Op een keer was hij ziek geweest en daardoor een tijdje uit de groep geweest. Toen ik ze terug bij elkaar zette ( op onbekend terrein want ik wist al dat hij wat drama queen was
Raf kwam dan af van: je oogje is vuil, kom ik zal dat wel eens proper likken, en Lars ging er ook steeds als de wind vandoor.
Heeft toen een paar uurtjes geduurd. Daarna viel zijn euro wel weer.
Fijn dat dit rammetje nu aan een tweede leven mag beginnen bij jou. Wat ze soms toch allemaal uitsteken met konijnen he!
Sam heeft een iets langere wandeling volgehouden vanochtend. Yeah 
Babs is een schat. Ze is nu gewoon lekker hooi aan het eten en laat het ventje bang in het hoekje zitten. Hij heeft net wat andijvie gegeten, dus hij is niet zó bang dat hij niet meer eet, want dan moeten ze uit elkaar. Ze zitten hier ook op onbekend terrein. Babs staat preventief aan de panacuur voor twee weken, ook al heeft ze geen symptomen. Ze heeft anderhalf jaar bij Jopper gezeten en ik wil geen risico lopen, de da adviseerde me een kuurtje te geven. Het hok staat nu leeg, ik ga het eerst helemaal schoonschrobben met bleek (ook op advies van de da) om die parasiet eruit te krijgen. En dan maar hopen dat we de EC vaarwel kunnen zeggen. Rotziekte.pearlsofpassion schreef:Komt goed.
Lars was wel heel erg ze. Op een keer was hij ziek geweest en daardoor een tijdje uit de groep geweest. Toen ik ze terug bij elkaar zette ( op onbekend terrein want ik wist al dat hij wat drama queen was) deden de anderen gewoon alsof hij nooit weg geweest was. Die liepen rustig te snuffelen en Lars liep stampend in het rond.
![]()
Raf kwam dan af van: je oogje is vuil, kom ik zal dat wel eens proper likken, en Lars ging er ook steeds als de wind vandoor.![]()
Heeft toen een paar uurtjes geduurd. Daarna viel zijn euro wel weer.![]()
Fijn dat dit rammetje nu aan een tweede leven mag beginnen bij jou. Wat ze soms toch allemaal uitsteken met konijnen he!![]()
Mag ik je trouwens nog een tip geven voor jou konijn? Koop de panacur op internet, en als je denkt veel nodig te hebben, haal hem dan bij een schapenboer. Dat is echt zo gruwelijk veel goedkoper!
Schapen worden ontwormd met precies dezelfde samenstelling fenbendazol dan je aan konijnen geeft. Een klein flesje kan je vaak zo meekrijgen terwijl je bij de da soms wel 40 euro betaald
-
hannabelgje
- 5-sterren

Een mede bp-er is ons (corgi vereniging) aan het helpen met onze website. Na gezeik met van alles en nog wat eindelijk weer op de goede weg. [emoji3]
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Straks weer even lekker naar de kapper . De lengte is nog prima , de hoeveelheid haar niet . Maar het is ook alweer drie weken geleden
Snoeien dus
-
Martine-Tom
Ik ben gevraagd te bloggen voor Tinlo en mijn eerste is vandaag online gegaan
Stiekum heel leuk hihi
Stiekum heel leuk hihi
LeukMartine-Tom schreef:Ik ben gevraagd te bloggen voor Tinlo en mijn eerste is vandaag online gegaan![]()
Stiekum heel leuk hihi
en moeten wij nu gaan zoeken of plaats je nog even een linkje?
- pearlsofpassion
- Moderator
Dank je voor de tip. Zoveel heb ik wel niet betaald.Hope schreef:Babs is een schat. Ze is nu gewoon lekker hooi aan het eten en laat het ventje bang in het hoekje zitten. Hij heeft net wat andijvie gegeten, dus hij is niet zó bang dat hij niet meer eet, want dan moeten ze uit elkaar. Ze zitten hier ook op onbekend terrein. Babs staat preventief aan de panacuur voor twee weken, ook al heeft ze geen symptomen. Ze heeft anderhalf jaar bij Jopper gezeten en ik wil geen risico lopen, de da adviseerde me een kuurtje te geven. Het hok staat nu leeg, ik ga het eerst helemaal schoonschrobben met bleek (ook op advies van de da) om die parasiet eruit te krijgen. En dan maar hopen dat we de EC vaarwel kunnen zeggen. Rotziekte.
Mag ik je trouwens nog een tip geven voor jou konijn? Koop de panacur op internet, en als je denkt veel nodig te hebben, haal hem dan bij een schapenboer. Dat is echt zo gruwelijk veel goedkoper!
Schapen worden ontwormd met precies dezelfde samenstelling fenbendazol dan je aan konijnen geeft. Een klein flesje kan je vaak zo meekrijgen terwijl je bij de da soms wel 40 euro betaald
Raf heeft hier ook preventief een kuurtje gehad toen het bij Gijs werd vastgesteld ookal is Raf echt een heel sterk konijn en zie je aan hem ook niets.
Het is wel logisch om Babs even een kuurtje te geven nu ze wat stress heeft. Als ze hem ook zou hebben, krijgt hij nu dan toch geen kans.
Ik wist niet dat de parasiet ook buiten het lichaam zou voorkomen. Das wel goed om weten ook.
Fijn dat Babs zo geduldig blijft. Hopelijk draait de jongen snel bij. Het is wel begrijpelijk dat hij konijnen wantrouwt als je zijn verhaal hoort. Dan heeft hij aan Babs blijkbaar de ideale partner om terug te leren vertrouwen.
-
Martine-Tom
http://tinlo.nl/de-vraag/pluk schreef:Leuk![]()
en moeten wij nu gaan zoeken of plaats je nog even een linkje?
Mag vast wel
Wanneer ze klinische symptomen hebben zit de parasiet in urine. Heb je meerdere konijnen samen heb je dus kans dat ze elkaar besmetten. Ik waste daarom met Jopper elke dag de toiletjes uit met een 20% bleekoplossing.pearlsofpassion schreef:Dank je voor de tip. Zoveel heb ik wel niet betaald.
Raf heeft hier ook preventief een kuurtje gehad toen het bij Gijs werd vastgesteld ookal is Raf echt een heel sterk konijn en zie je aan hem ook niets.
Het is wel logisch om Babs even een kuurtje te geven nu ze wat stress heeft. Als ze hem ook zou hebben, krijgt hij nu dan toch geen kans.
Ik wist niet dat de parasiet ook buiten het lichaam zou voorkomen. Das wel goed om weten ook.
Fijn dat Babs zo geduldig blijft. Hopelijk draait de jongen snel bij. Het is wel begrijpelijk dat hij konijnen wantrouwt als je zijn verhaal hoort. Dan heeft hij aan Babs blijkbaar de ideale partner om terug te leren vertrouwen.
Voor veel informatie over ec, kijk eens op deze site:
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... iculi.html
Ook de dosering fenbendazol is daar vaak pittiger dan anders. Als ik dat niet had gedaan was Jopper niet zo oud geworden. Ze hebben echt 14 dagen twee maal daags (en echt steeds 12 uur ertussen, niet meer!) een dubbele dosis nodig. Vooral ook niet snel stoppen. Ik ben na de eerste keer klinische verschijnselen 4 maanden doorgegaan met 2x daags de normale dosering.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Vandaag mag ik mijn nieuwe auto op gaan halen. [emoji41]
-
frodo quin
- 5-sterren

Leuk. Wat voor eentje is het geworden?