nieuw hier! en een vraagje.
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re: nieuw hier! en een vraagje.
Hmm, ik ging wel van een elimineer-situatie uit.
Laska, kan je meer duidelijkheid geven?
Laska, kan je meer duidelijkheid geven?
De lammix voor katten van Carnibest bevat lam, kip, rijst , olie, vitaminen en mineralen
Hiermee kun je geen zuivere eliminatie doen, je ziet wel of hij 'het lekker doet' op deze combinatie, of klachten verminderen/verdwijnen
Als je echt 'het lek' boven wilt krijgen ga je elimineren door telkens maar 1 diersoort [zonder rijst/olie ed] heel gedoseerd toe te voegen maar dat is een langdurig proces
Het konijn waar je over spreekt os , denk ik, niet van Carnibest?
Hiermee kun je geen zuivere eliminatie doen, je ziet wel of hij 'het lekker doet' op deze combinatie, of klachten verminderen/verdwijnen
Als je echt 'het lek' boven wilt krijgen ga je elimineren door telkens maar 1 diersoort [zonder rijst/olie ed] heel gedoseerd toe te voegen maar dat is een langdurig proces
Het konijn waar je over spreekt os , denk ik, niet van Carnibest?
Hij krijgt nu alleen konijn. en verder helemaal niets.en dat minstens 6 weken. dat is toch elimineren?
en wat bedoel je met provocatie,. Koekje?
Laska staat ook in m`n avatar.
en wat bedoel je met provocatie,. Koekje?
Laska staat ook in m`n avatar.
ik heb nu zuivere konijn besteld. daar zit echt niets anders in. geloof ik van haaksbarf of van kiezenbrink ofzo.
- pearlsofpassion
- Moderator
Ah ok. Dan was ik fout. Ik had niet door dat je al werkelijk ging elimineren. Ik was in de veronderstelling dat je enkel rijst en kip ging bannen en kijken of dat voldoende was.
Enfin, eliminatie dus.
Ja, dat is 6 weken enkel die ene diersoort. Konijn in dit geval dus. En niets anders. Ook geen zalm.
Zelfs geen likje van jouw eten of snoepje.
Enfin, eliminatie dus.
Ja, dat is 6 weken enkel die ene diersoort. Konijn in dit geval dus. En niets anders. Ook geen zalm.
Zelfs geen likje van jouw eten of snoepje.
Na 6 weken ga je met een eliminatiedieet provoceren; je voegt een diersoort toe en wacht op reactie.
pffff. Zijn humeur is prima.speelt en holt door het huis,eetlust goed .ontlasting prima. maar hij krijgt nu dikke gezwollen plekken op zijn rug.
Ik probeer het in te smeren met zilverzalf maar dat wil hij niet.
ik heb gelezen dat het voorkomt , maar ik hoop dat het gauw weer wegtrekt!!
Ik probeer het in te smeren met zilverzalf maar dat wil hij niet.
ik heb gelezen dat het voorkomt , maar ik hoop dat het gauw weer wegtrekt!!
Dat klinkt heel akelig, is de huid daar kapot/open?
En is dit voeding gerelateerd, dat weet je zeker? Ik vind het een heel heftige reactie eerlijk gezegd.
En zilverzalf zou wat precies moeten doen in dit geval?
Zou een goede holistische dierenarts je niet verder kunnen helpen?
En is dit voeding gerelateerd, dat weet je zeker? Ik vind het een heel heftige reactie eerlijk gezegd.
En zilverzalf zou wat precies moeten doen in dit geval?
Zou een goede holistische dierenarts je niet verder kunnen helpen?
ja, heel raar. maar het is niet open ,. en het is gewoon zacht. ik mag er wel aan komen
ik heb dit gelezen.... http://www.dierenkliniekwaterland.nl/?page_id=198
je zou dan zeggen komt het misschien van het konijn!!!!
ik heb dit gelezen.... http://www.dierenkliniekwaterland.nl/?page_id=198
je zou dan zeggen komt het misschien van het konijn!!!!
Hij had toch nog nooit eerder konijn gegeten? Hoe lang heb je alleen konijn gevoerd?
Kan je eens een foto van de bulten maken?
Kan je eens een foto van de bulten maken?
Wat is zilverzalf?
COLLOÏDAAL ZILVER. van de huisdierendokter. is een vervanger voor antibiotica.
ik heb het ook bij de andere kat gebruikt voor haar hotspot. die was in twee dagen verdwenen.
Ja, ik heb hem alleen konijn gegeven. maar helaas heeft hij toch een paar brokjes te pakken gekregen van de andere katten, (dat was trouwens wel graanvrij.maar zit wel kip in. ) ik let er zo goed op hij heeft zijn bakje ook in de keuken staan en de andere katten in de bijkeuken. maar ja, ik was net even te laat.
ik heb het ook bij de andere kat gebruikt voor haar hotspot. die was in twee dagen verdwenen.
Ja, ik heb hem alleen konijn gegeven. maar helaas heeft hij toch een paar brokjes te pakken gekregen van de andere katten, (dat was trouwens wel graanvrij.maar zit wel kip in. ) ik let er zo goed op hij heeft zijn bakje ook in de keuken staan en de andere katten in de bijkeuken. maar ja, ik was net even te laat.
- pearlsofpassion
- Moderator
Als hij brokjes gegeten heeft moet je weer opnieuw 6 weken beginnen tellen. Heel hard, maar niets aan te doen.
Mij klinkt het wel als voedselallergie. Heb wel eens katten gezien bij wie hun halve gezicht kaal was daarvan...
Mij klinkt het wel als voedselallergie. Heb wel eens katten gezien bij wie hun halve gezicht kaal was daarvan...
zucht zucht..
. nou ja, ik was nog maar een week bezig met konijn. ik heb wel gisteren het hele huis behandeld met ecostyle spuitbus. maar daar zou hij toch niet op reageren.
maar ik ben blij dat hij gewoon weer erg vrolijk is en speelt .. dus zal het wel goed komen
mijn camera moet eerst opgeladen. dus ik kan niet eerder dan morgen een foto maken.
maar ik ben blij dat hij gewoon weer erg vrolijk is en speelt .. dus zal het wel goed komen
mijn camera moet eerst opgeladen. dus ik kan niet eerder dan morgen een foto maken.
Dat colloïdaal zilver is kwakzalverij, maar dat moet je zelf weten.
Wat voor spuitbus was dat van ecostyle? Iets tegen vlooien?
Wat voor spuitbus was dat van ecostyle? Iets tegen vlooien?