Juice challenge 4 t/m 8 april

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

hannabelgje schreef:Inmiddels alweer de tweede dag van de juice challenge en vandaag is een moeilijke dag. Erg moe en veel pijntjes. Hoop dat het morgen beter gaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Bij mij wordt het niets deze keer, ik heb gisteren wel de smoothies van de eerste dag gemaakt, maar heb te veel andere dingen aan m'n hoofd momenteel en pak dus tussendoor gewoon een plak zuurdesembrood met kaas, en koffie. Maakt niet zoveel uit, ik drink sowieso bijna 2 liter zelfgemaakt sap op een dag (allemaal Jason-recepten).

Juice jij tussen de challenges door dan niet, Hanna, dat je nu moe bent met pijntjes? Ik heb sinds 4 april (de eerste keer dat ik meedeed) bijna iedere dag een paar liter sap gemaakt. Verder vrij gezond gegeten, af en toe wat slechts ook (onvermijdelijk), en ik moet zeggen: ik word sjaggo als ik een dag niet kan juicen. Vind het echt heerlijk, plus dat ik zo goed als geen behoefte meer heb aan alcohol en zoetigheid.

Succes met de rest van de week! Is er nog iemand anders fanatiek bezig?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Nou ik was de laatste weken even van het juicy pad afgeraakt ivm nieuw werk en vroeg opstaan enzo

Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Dag twee, vandaag hoofdpijn gehad. Dat schijnt erbij te horen. Wij doen het samen.
En de hoeveelheden zijn echt te veel. Voor twee klaarmaken kun je makkelijk met drie van drinken.
Allemaal even lekker. :P
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

hannabelgje schreef:Nou ik was de laatste weken even van het juicy pad afgeraakt ivm nieuw werk en vroeg opstaan enzo

Kan me voorstellen dat je dan je ritme even kwijt bent!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Ik ga jullie vanaf morgen gezelschap houden maar dan met smoothies. Ik denk wel dat ik ga beginnen met een dagje thee, want mijn spijsvertering ligt momenteel zo overhoop dat een dagje niet eten wel fijn zal zijn.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik maak ook echt veel minder sapjes dan het programma aangeeft. Vier per dag vind ik meer dan genoeg.

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Anne in Duitsland schreef:

Succes met de rest van de week! Is er nog iemand anders fanatiek bezig?
Ik doe niet mee aan programma's etc. Ik mag geen ons afvallen en ik moet alle zeilen bijzetten om dat te voorkomen. Ik ga niet het risico lopen dat ik toch gewicht ga verliezen door alleen te sappen. Dat zou gewoonweg heel erg dom zijn.

Maar ik ben erg blij met je boek, Anne! Manlief en ik drinken elke dag een vers sapje, gewoon naast ons normale eetpatroon. We eten altijd al gezond. Oké, we eten brood en zuivel maar daar zijn de meningen dan ook wel behoorlijk over verdeeld. Maar geen suiker, geen e-nummers en alles kraakvers en biologisch.
Manlief en ik hebben vooral ook wel lol met de sapjes. Gisteren hadden we een variant (sinaasappel, grapefruit, limoen) en manlief vond hem echt geweldig en ik vond het echt afschuwelijk. Ik denk dat ik teveel van het witte heb laten zitten om de sinaasappels. Ik vond het sap namelijk ontzettend bitter.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Hope schreef:Ik doe niet mee aan programma's etc. Ik mag geen ons afvallen en ik moet alle zeilen bijzetten om dat te voorkomen. Ik ga niet het risico lopen dat ik toch gewicht ga verliezen door alleen te sappen. Dat zou gewoonweg heel erg dom zijn.

Maar ik ben erg blij met je boek, Anne! Manlief en ik drinken elke dag een vers sapje, gewoon naast ons normale eetpatroon. We eten altijd al gezond. Oké, we eten brood en zuivel maar daar zijn de meningen dan ook wel behoorlijk over verdeeld. Maar geen suiker, geen e-nummers en alles kraakvers en biologisch.
Manlief en ik hebben vooral ook wel lol met de sapjes. Gisteren hadden we een variant (sinaasappel, grapefruit, limoen) en manlief vond hem echt geweldig en ik vond het echt afschuwelijk. Ik denk dat ik teveel van het witte heb laten zitten om de sinaasappels. Ik vond het sap namelijk ontzettend bitter.
Ja, het laatste wat jij moet doen is afvallen, inderdaad! Maar die sapjes geven je zoveel makkelijk opneembare voedingsstoffen dat je er eigenlijk ook niet van zou moeten afvallen, in jouw geval. Ik denk dat de meeste mensen gewicht verliezen door het sappen doordat ze de troep die ze normaal eten (en waardoor ze zo dik zijn geworden) gedurende de kuur laten staan.

Wat ik altijd doe bij sapjes die ik minder lekker vind: een banaan erdoorheen blenderen. Zeker bij dat citrussap van jullie gisteren geeft dat een heerlijk resultaat. En verder vind ik de sapjes allemaal nog veel lekkerder wanneer ze ijskoud zijn; vandaar dat ik ze meestal 's avonds maak. Na een nacht in de koelkast zijn ze dan lekker koud. Maar ik heb een slowjuicer, dan blijven de sapjes ook langer goed (al heb ik met een sapcentrifuge ook weleens sapjes 24 uur later gedronken dan ik ze had gemaakt, en toen waren ze echt nog lekker). Als je een goede blender hebt, kun je het verse sap ook met een paar ijsblokjes mixen. Worden ze ook lekker koud van. :D
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Anne in Duitsland schreef:Ja, het laatste wat jij moet doen is afvallen, inderdaad! Maar die sapjes geven je zoveel makkelijk opneembare voedingsstoffen dat je er eigenlijk ook niet van zou moeten afvallen, in jouw geval. Ik denk dat de meeste mensen gewicht verliezen door het sappen doordat ze de troep die ze normaal eten (en waardoor ze zo dik zijn geworden) gedurende de kuur laten staan.

Wat ik altijd doe bij sapjes die ik minder lekker vind: een banaan erdoorheen blenderen. Zeker bij dat citrussap van jullie gisteren geeft dat een heerlijk resultaat. En verder vind ik de sapjes allemaal nog veel lekkerder wanneer ze ijskoud zijn; vandaar dat ik ze meestal 's avonds maak. Na een nacht in de koelkast zijn ze dan lekker koud. Maar ik heb een slowjuicer, dan blijven de sapjes ook langer goed (al heb ik met een sapcentrifuge ook weleens sapjes 24 uur later gedronken dan ik ze had gemaakt, en toen waren ze echt nog lekker). Als je een goede blender hebt, kun je het verse sap ook met een paar ijsblokjes mixen. Worden ze ook lekker koud van. :D
Het grootste punt is dat mijn lichaam gewoon al heel veel verbrandt om te bestaan. Veel meer dan het lichaam van een gemiddelde vrouw van mijn lengte en leeftijd. Ik moet eten als een topsporter om gewoon de dag door te komen. Als je toch ziet wat ik allemaal naar binnen werk... Dan snap je echt niet dat ik zo mager ben en gewoon niet aankom.
Ik eet per dag 12 sneetjes brood. Biologisch, suikerarm, waldkornbrood. Met roomboter en per boterham beleg. Dus niet boterham, beleg, boterham. Maar boterham, beleg, dubbel vouwen.
Per dag eet ik 3 tot 4 stuks fruit. Eet ik twee volle borden warm eten 's avonds (waarvan 2/3 groenten). Eet ik rozijnen en noten als tussendoortje. Hoe vetter de noten hoe beter. Elke dag een schaal volle kwark met muesli en een halve liter havermoutpap (zelfgemaakt van havermelk of suikervrije soja-melk). En aankomen? Ho maar.
Zou ik alleen maar op sapjes van groenten en fruit gaan leven dan gaat mijn lijf dat waarschijnlijk gewoon niet volhouden.

Een banaan erdoor is een goede tip, die ga ik zeker proberen. Ondertussen heb ik wel handigheid gekregen in het schoonmaken van de centrifuge.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Hope schreef:Het grootste punt is dat mijn lichaam gewoon al heel veel verbrandt om te bestaan. Veel meer dan het lichaam van een gemiddelde vrouw van mijn lengte en leeftijd. Ik moet eten als een topsporter om gewoon de dag door te komen. Als je toch ziet wat ik allemaal naar binnen werk... Dan snap je echt niet dat ik zo mager ben en gewoon niet aankom.
Ik eet per dag 12 sneetjes brood. Biologisch, suikerarm, waldkornbrood. Met roomboter en per boterham beleg. Dus niet boterham, beleg, boterham. Maar boterham, beleg, dubbel vouwen.
Per dag eet ik 3 tot 4 stuks fruit. Eet ik twee volle borden warm eten 's avonds (waarvan 2/3 groenten). Eet ik rozijnen en noten als tussendoortje. Hoe vetter de noten hoe beter. Elke dag een schaal volle kwark met muesli en een halve liter havermoutpap (zelfgemaakt van havermelk of suikervrije soja-melk). En aankomen? Ho maar.
Zou ik alleen maar op sapjes van groenten en fruit gaan leven dan gaat mijn lijf dat waarschijnlijk gewoon niet volhouden.

Een banaan erdoor is een goede tip, die ga ik zeker proberen. Ondertussen heb ik wel handigheid gekregen in het schoonmaken van de centrifuge.
O, maar zo bedoelde ik het ook niet, hoor. Ik bedoelde dat de combinatie afvallen + sapjes niet zozeer ligt aan de sapjes, dus dat een mens door de sapjes afvalt, maar (bij normale mensen :biggrin2: ) dat mensen die een sapkuur doen en daarbij afvallen, dat waarschijnlijk doen doordat ze veel troep (zoetigheid, alcohol) laten staan tijdens de kuur. Een mens valt dus niet af door de sapjes, want die bieden heel veel voedingsstoffen die makkelijk door het lichaam worden opgenomen, maar doordat hij gezonder gaat eten. Ik bedoel alleen dat je niet bang hoeft te zijn dat je door het drinken van sapjes afvalt.

Da's best een eh, flinke hoeveelheid die jij dagelijks verstouwt! :o
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Anne in Duitsland schreef:O, maar zo bedoelde ik het ook niet, hoor. Ik bedoelde dat de combinatie afvallen + sapjes niet zozeer ligt aan de sapjes, dus dat een mens door de sapjes afvalt, maar (bij normale mensen :biggrin2: ) dat mensen die een sapkuur doen en daarbij afvallen, dat waarschijnlijk doen doordat ze veel troep (zoetigheid, alcohol) laten staan tijdens de kuur. Een mens valt dus niet af door de sapjes, want die bieden heel veel voedingsstoffen die makkelijk door het lichaam worden opgenomen, maar doordat hij gezonder gaat eten. Ik bedoel alleen dat je niet bang hoeft te zijn dat je door het drinken van sapjes afvalt.

Da's best een eh, flinke hoeveelheid die jij dagelijks verstouwt! :o
Aaaah, op die fiets. Ja, als je van ongezond eten ineens naar alleen sapjes gaat zal je wel wat kilo's kwijtraken denk ik ja. En een suikerverslaving dan ook wel, misschien. Al moet je dan iets langer doorgaan dan vijf dagen ::)
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

De 'pulp' van mijn centrifuge......
Afbeelding
Ik had het wel al door dat ze steeds minder smaakten en minder opbrengst had, maar deze sloeg alles. Was gewoon een dubbele turbo.
Naja ff maar gezond eten en veel water drinken ::)
En rondkijken naar een slowjuicer, even de markt verkennen. Welk type kuvings hebben jullie precies? en jullie hebben ook fijn sap geen.grof he?

Hoe is je sapweek gegaan trouwens, Hanna?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Is prima verlopen. Vond het leuk om het een keertje samen met een collega te doen.

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Kaio schreef:De 'pulp' van mijn centrifuge......
Afbeelding
Ik had het wel al door dat ze steeds minder smaakten en minder opbrengst had, maar deze sloeg alles. Was gewoon een dubbele turbo.
Naja ff maar gezond eten en veel water drinken ::)
En rondkijken naar een slowjuicer, even de markt verkennen. Welk type kuvings hebben jullie precies? en jullie hebben ook fijn sap geen.grof he?

Hoe is je sapweek gegaan trouwens, Hanna?
Een Philips-smoothiemaker! :o

Ik heb de Kuvings Big Mouth of Whole Fruit of hoe heet ie. Bevalt nog steeds goed, maar als je echt fijn sap wilt, dan moet je de boel nog even zeven, denk ik. Ik heb, afhankelijk van de groente/fruitsoorten die ik neem, soms best wel wat pulp in m'n sap. Maar ik vind dat wel lekker, dus mij stoort het niet.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Anne in Duitsland schreef:Een Philips-smoothiemaker! :o

Ik heb de Kuvings Big Mouth of Whole Fruit of hoe heet ie. Bevalt nog steeds goed, maar als je echt fijn sap wilt, dan moet je de boel nog even zeven, denk ik. Ik heb, afhankelijk van de groente/fruitsoorten die ik neem, soms best wel wat pulp in m'n sap. Maar ik vind dat wel lekker, dus mij stoort het niet.

Ik had vaker stukjes erin, en dat vind ik dan niet fijn, zeg maar stukje appel met schil of stukje pit.
Dat heb je dan niet, meer gewoon fijn pulp?

Ik zag nl dat kuving meerder modellen.en prijzen heeft
Laatst gewijzigd door Kaio op ma 18 jul 2016, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie