Bleh dingen van BARF

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bleh dingen van BARF

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb sinds dik 2 jaar een no-frost die nog meer aanvriest als de gewone van de katten. Voel me echt in het zak gezet met die aankoop. Hij sluit gewoon heel slecht af, je kan hem gemakkelijk overloaden door een stomme lamp in het deksel en door zijn vorm blijft het vocht tussen deksel en kist liggen en begint hij daar aan te vriezen. En krijg dat dan maar volledig proper en droog. Het is onbegonnen werk.
Terwijl ik van die van de katten echt heel tevreden ben. Dat is een tweedehands, ongeveer 7 jaar oud en een A+. Die vriest eigenlijk vrijwel niet aan. Super kistje.

Ik vind dat helemaal niet zo'n erg werk om te doen. Echt helemaal ontdooien doe ik vrijwel nooit. Daar heb ik nooit plaats voor... ::) Maar als ik eens helemaal tot de bodem moet zijn ga ik eens langs de wanden met een oud wetstaal (gewoon met de vlakke kant he, niet beitelen of zo) zodat het meeste eraf valt en schep ik het onderaan uit met een vuiblik. Dat gebeurt wel een keer of 3-4 per jaar maar duurt maar een paar minuten.

Portioneren vind ik ook helemaal niet erg. Met wat goede muziek op de achtergrond vind ik het zelfs ontspannend. En ik krijg dan zoveel kopjes. ::) :biggrin2:
Verpakken en in de vriezer stoppen vind ik nog het minst leuk. En de afwas achteraf...
Oh en karkassen knippen vind ik na een paar kg ook wel genoeg geweest. Dan doen mn handen pijn. Of zelfgemalen kvv mengen krijg ik pijnlijke armen van.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Er bestaan no frost kisten :D
Ik wil ze , ik wil ze, ik wil ze :D
Toen ik m'n laatste kist kocht een paar jaar terug bestonden ze nog niet en laatst kreeg ik op m'n werk een no frost kast geleverd en toen zei die man ook dat ze er als kist nog steeds niet waren :???:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

MarijeEnBoomer schreef:Er bestaan no frost kisten :D
Ik wil ze , ik wil ze, ik wil ze :D
Toen ik m'n laatste kist kocht een paar jaar terug bestonden ze nog niet en laatst kreeg ik op m'n werk een no frost kast geleverd en toen zei die man ook dat ze er als kist nog steeds niet waren :???:
http://www.vriezer.nl/vrieskist/no-frost/ :biggrin2: Maar er zijn ook andere merken.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Anne in Duitsland schreef:http://www.vriezer.nl/vrieskist/no-frost/ :biggrin2: Maar er zijn ook andere merken.
Jaaaaaaaa nu even de loterij winnen dan kunnen de oude eruit en de no frost erin :D
Dwienie
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Dwienie »

Ja ze bestaan inderdaad! Wij hebben dus een nofrost vriezer aangeschaft. Maar aangezien hij hier pas een week staat, kan ik niet zeggen of het dan ook daadwerkelijk no frost is. ;)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Onze no frost kist is echt no frost. Hij staat hier nu 1,5 jaar en ik heb hem 1 keer schoongemaakt omdat hij tot op de bodem leeg was en het me niet zoveel moeite leek om er even een doekje doorheen te halen. Wij konden hem van mensen overnemen voor een leuke prijs. Al was die leuke prijs dan nog altijd hoger dan onze eigen vrieskast ondanks dat de kist tweedehands was, maar goed, dat mag de pret niet drukken.

Onze vrieskast daarintegen is niet no frost en die moet dus ook echt heel erg vaak ontdooid. Ik doe dat ook echt geregeld. Hoe langer je wacht, hoe meer ijs, hoe rotter de klus en hoe slechter voor het milieu. Ik doe het met een waterblazer. Ik leg een laken op de vloer, daar stapel ik alle lades op (met de inhoud er nog gewoon in) en daar gaat een dekbed over. Dan met de waterblazer door de kast, alles goed droog maken en de lades weer in de vriezer. Met een kast van 6 lades ben ik dan een kleine 20 minuten bezig.

Plaats reactie