Klaagtopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Klaagtopic

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ach gos, dat veulentje. En Nelson en Gijs. En vooral ook: Pauline. Heel veel sterkte allemaal.

Categorie piepklein-leed-want-verzekerd-en-hopelijk-keert-de-verzekering-ook-uit: die hagelbui in Deurne heeft heel wat deuken in mijn auto geslagen. Kostenplaatje: > 10.000 euro. Ik kom nog eens naar Nederland. >:(
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Anne in Duitsland schreef:Ach gos, dat veulentje. En Nelson en Gijs. En vooral ook: Pauline. Heel veel sterkte allemaal.

Categorie piepklein-leed-want-verzekerd-en-hopelijk-keert-de-verzekering-ook-uit: die hagelbui in Deurne heeft heel wat deuken in mijn auto geslagen. Kostenplaatje: > 10.000 euro. Ik kom nog eens naar Nederland. >:(
Ik hoop dat je auto all-risk verzekerd was. De meeste poffertjespannen die hier rondrijden zijn niet verzekerd. Natuurgeweld blijkt regelmatig niet gedekt.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Hope schreef:Ik hoop dat je auto all-risk verzekerd was. De meeste poffertjespannen die hier rondrijden zijn niet verzekerd. Natuurgeweld blijkt regelmatig niet gedekt.
Mag mannie uitzoeken. Zijn auto. :biggrin2:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Anne in Duitsland schreef:Mag mannie uitzoeken. Zijn auto. :biggrin2:
Zijn poffertjespan dus ;D
Lil

Bericht door Lil »

Ach arm veulentje.

Anne 10.000 euro voornhagelschade aan de auto; ik schrik!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Lil schreef:Ach arm veulentje.

Anne 10.000 euro voornhagelschade aan de auto; ik schrik!
Ik ook. Maar mannie had wel rekening gehouden met dat bedrag. Schijnt in Duitsland dus niet uitzonderlijk te zijn, als je je poffertjespan ( ;D ) moet laten uitdeuken. Per poffertje viel het bedrag ook wel mee, maar alles bij elkaar opgeteld... :-X 't Was dan ook een gezellig buitje, zoals sommige Zuid-Oost-Brabanders zich misschien nog wel kunnen herinneren...
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Anne in Duitsland schreef:Ik ook. Maar mannie had wel rekening gehouden met dat bedrag. Schijnt in Duitsland dus niet uitzonderlijk te zijn, als je je poffertjespan ( ;D ) moet laten uitdeuken. Per poffertje viel het bedrag ook wel mee, maar alles bij elkaar opgeteld... :-X 't Was dan ook een gezellig buitje, zoals sommige Zuid-Oost-Brabanders zich misschien nog wel kunnen herinneren...
Ja, dar herinneren we ons nog wel een tijd. Manmanman wat een schade in de buurt. Sommige gebieden zijn gewoon rampzalig.

Gisteren liep ik met Nelson langs een man in een maisveld. Ik maakte een praatje, hij stond met zijn ziel onder zijn arm.
Een grote melkveehouderij had hij. Alle daken helemaal aan gort. Schade: 2 ton.
Zijn maisvelden: kapot. De mais staat te verrotten. Ze kunnen niet op het land om ander gewas in te planten. In de buurt is geen mais te krijgen want het is overal verzopen.

Zegt die man: heb ik jaren gewerkt. Ik kon me gewoon geen hagelverzekering veroorloven met die lage marges en nu staan mijn koeien niet meer droog op stal en weet ik niet van welk geld ik ze komende winter eten moet geven.

En de overheid noemt dit dan geen ramp. Wacht maar, tot de winter komt. We gaan het allemaal in onze portemonnee voelen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

17!! pillen krijgt meneer puppybeer nu 'sochtends. En dan savonds ook nog eens 4. En dan nog de echinea druppels.

Hij kan zijn kap niet op want dan kotst hij hem vol tijdens zo'n hoestbui. En hij kan niet alleen zonder kap want dan prutst hij het korstje van het wondje op zijn voorpoot er weer af.

Dus mag ik vannacht toch weer beneden kamperen en kunnen we de komende dagen niet samen weg... :-\

En dan zal je zien als Gijs over 10 dagen niet meer besmettelijk zou zijn dat Joep begint. Tjonge.

En als hij over 2 dagen nog zo loopt moeten er foto's gemaakt worden. Toch nog een dure vakantie zo denk ik ::)
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Veel beterschap voor Gijs. Pffff.... wat een ellende.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

pearlsofpassion schreef:Veel beterschap voor Gijs. Pffff.... wat een ellende.
Nou inderdaad. Steeds maar kort geslapen vannacht, en iedere keer even Gijs zijn poot gecheckt en daar bleef hij goed vanaf. Tot net het laatste uurtje. Om 7 uur nog gecheckt, kijk ik net, de sok die er om zat ter bescherming eraf en weer helemaal open.

Ik weet echt even niet wat ik nu het beste kan doen...
pearlsofpassion
Moderator

Sok er terug rond met wat tape errond en vies smaakje op smeren?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik denk dat hij er dat weer af trekt, maar we gaan het proberen. Iets vies op de sok bedoel je? Want de wond is stuk... dan wel weer even kijken of de wond dan niet weer onder de sok gaat smetten...
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

eelke schreef:Ik denk dat hij er dat weer af trekt, maar we gaan het proberen. Iets vies op de sok bedoel je? Want de wond is stuk... dan wel weer even kijken of de wond dan niet weer onder de sok gaat smetten...
Och wat een ellende.
Een simpel wondgaasje met een vetrap erom? Die kan je bij de action al halen, of bij de da.
Blijft waarschijnlijk wel beter zitten.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hope schreef:Och wat een ellende.
Een simpel wondgaasje met een vetrap erom? Die kan je bij de action al halen, of bij de da.
Blijft waarschijnlijk wel beter zitten.

Dat zit te dicht op de wond ben ik bang. Er moet lucht bij om in te drogen. Ben maar begonnen met de medische ronde. Honing met wat heet water en geitenmelk met de bloem druppels. Pijnstillers met de voedingssuplementen voor zijn huid. Water gekookt met kamille thee om zijn wonden zo schoon te maken, en da zo nog de 10 antibioticapillen met een plakje kaas.
pearlsofpassion
Moderator

eelke schreef:Ik denk dat hij er dat weer af trekt, maar we gaan het proberen. Iets vies op de sok bedoel je? Want de wond is stuk... dan wel weer even kijken of de wond dan niet weer onder de sok gaat smetten...
Ja, iets vies op de sok bedoel ik.

Plaats reactie